Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πλατυγιάλι: Θάβονται οράματα και ελπίδες ;

Πλατυγιάλι: Θάβονται οράματα και ελπίδες ;


Γράφει ο Γιώργος Τσούκας
Πρώην Γενικός Διευθυντής Βιομηχανίας
Του Υπουργείου Ανάπτυξης

Αφορμή γι αυτό το άρθρο αποτέλεσε η κινητικότητα που παρατηρείται αυτή την περίοδο, σε σχέση με την αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού και φαίνεται να κινείται σε άλλη κατεύθυνση, απ’ αυτή που έχει εγκριθεί με την απόφαση λειτουργίας του
  Δεν είμαι δημότης Αστακού (είμαι δημότης Ακτίου- Βόνιτσας) και δεν έχω καμία πρόθεση να αντιδικήσω με τη δημοτική αρχή και το Δήμαρχο Ξηρόμερου, με τον οποίο ούτε καν γνωριζόμαστε και σέβομαι την οποιαδήποτε προσπάθεια κάνει για την αξιοποίηση του τόπου του.

Θέλω να διατυπώσω κάποιες απόψεις και ερωτήματα που προκύπτουν μέσα από την επαγγελματική μου ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα, δεδομένου ότι ήμουν Διευθυντής και στη συνέχεια Γενικός Διευθυντής Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, αρμόδιος τότε και για την έγκριση και την υλοποίηση της επένδυσης στο Πλατυγιάλι .

Η αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού ήταν αίτημα πολλών δεκαετιών και πέρασε πολλές φάσεις γνωστές σε όλους τους τοπικούς παράγοντες, μέχρι να φθάσουμε στην έγκριση της απόφασης και την υλοποίηση της επένδυσης, για τη δημιουργία ενός λιμανιού που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου. Η απόφαση αυτή είχε την αμέριστη συμπαράσταση και τη σύμφωνη γνώμη, όλων των πολιτικών κομμάτων, των συναρμόδιων Υπουργείων, της Νομαρχίας, του Δημοτικού Συμβουλίου Αστακού και των λοιπών φορέων της περιοχής.

Η συγκεκριμένη περιοχή ανήκε ιδιοκτησιακά στην ΕΤΒΑ , η οποία την προόριζε για ναυτιλιακή και βιομηχανική περιοχή (ΝΑΒΙΠΕ). Την άφησε όμως ημιτελή και δεν υπήρχε καμία σοβαρή πρόταση αξιοποίησης. Ως αρμόδιος διευθυντής τότε της Διεύθυνσης Βιομηχανικής Χωροθεσίας, εισηγήθηκα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Βιομηχανίας, στα προς ένταξη στο Β ΚΠΣ ( Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης) έργα βιομηχανικής υποδομής να ενταχθεί κατά προτεραιότητα η ολοκλήρωση της υποδομής στο Πλατυγιάλι, με το σκεπτικό ότι η ευρύτερη περιοχή του Ξηρόμερου, πολύ σύντομα θα αντιμετώπιζε τεράστιο πρόβλημα με τους περιορισμούς που προέβλεπε η νέα τότε ΚΑΠ στη μονοκαλλιέργεια του καπνού (τεράστια μείωση των αδειών καπνού) και με δεδομένο επίσης τι όλη η Αιτωλοακαρνανία είχε ήδη ΑΕΠ χαμηλότερο του τότε μέσου όρου της χώρας ( ήταν 73,5 % του Μ.Ο) και αντιμετώπιζε επιπλέον και μείζον δημογραφικό πρόβλημα. Η πρόταση έγινε δεκτή από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, συνάντησε όμως την έντονη αντίδραση των τότε εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίοι δεν ήθελαν ούτε καν να ακούσουν τη λέξη Πλατυγιάλι , γιατί η ΕΤΒΑ, , είχε δαπανήσει, αν θυμάμαι καλά, μέχρι τότε περίπου 4,5 δις δραχμές και είχε αφήσει το έργο ανολοκλήρωτο. Πρότειναν να επανέλθει η πρόταση όταν παραχωρηθεί η ΝΑΒΙΠΕ σε ιδιωτικό μάνατζμεντ. Μετά την ψήφιση του νέου νόμου 2545/1999, μέσα από διαγωνισμό η ΝΑΒΙΠΕ πέρασε στην κοινοπραξία Αστακός Τέρμιναλ, η οποία υπέβαλε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο για τη δημιουργία ενός διαμετακομιστικού κέντρου, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και θα υποστηρίζεται στη λειτουργία του από μια βιομηχανική περιοχή, στην οποία είχε παραχωρηθεί και το δικαίωμα της ελεύθερης τελωνειακής ζώνης.

Στην έγκριση της πρότασης πέρα από τα πολύ αρνητικά στατιστικά δεδομένα της Αιτωλοακαρνανίας, βάρυνε, η εξάρτηση της οικονομίας του Ξηρόμερου, από ένα τεράστιο προβληματικό αγροτικό τομέα και η αναμενόμενη φθίνουσα παραγωγική και δημογραφική πορεία προκαλούσε έντονες κοινωνικές πιέσεις για μια θέση απασχόλησης έξω από τον αγροτικό τομέα.

Με τη συγκεκριμένη επένδυση θα δημιουργείτο πράγματι ένα αναπτυξιακό έργο, που σε πλήρη λειτουργία, θα προσέθετε εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης (ειδικευμένης και ανειδίκευτης εργασίας ) έξω από τον αγροτικό τομέα , το τονίζω ιδιαίτερα, έξω από τον αγροτικό τομέα και θα συνεισέφερε ουσιαστικά σε αυτό που λέμε ισόρροπη και βιώσιμή οικονομική ανάπτυξη.

Πέραν αυτών η επένδυση αυτή, γίνονταν σε ένα φυσικό απάνεμο λιμάνι, με μεγάλες εκβαθύνσεις που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της Μεσογείου και μπορούσε να δεχθεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας και όλων των ειδών τα φορτία. Έχει επίσης δίπλα του μια βιομηχανική περιοχή που πρωτογενώς ενισχύει την ανάπτυξη του και είναι 1) η μόνη βιομηχανική περιοχή στην Ελλάδα που έχει θαλάσσιο μέτωπο και 2) η μόνη για την οποία έχει θεσμοθετηθεί το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής ζώνης.

Το επενδυτικό σχέδιο ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της ελληνικής γραφειοκρατίας και στο τέλος του 2005 ήταν έτοιμο προς λειτουργία. Μέσα από το πρόγραμμα κατασκευάσθηκαν νέες προβλήτες, λιμενικά δάπεδα, αποθηκευτικοί χώροι για χύδην φορτία, αποθήκες στερεών και υγρών φορτίων, χώροι μεταφόρτωσης, χώροι για container terminal και car terminal, έργα διαμόρφωσης του λιμανιού (εκβαθύνσεις, προσχώσεις κλπ), συστήματα μεταφοράς και αποθήκευσης , ειδικός λιμενικός φωτισμός, σημάνσεις ναυσιπλοΐας κλπ. Εγκαταστάθηκαν επίσης νέοι γερανοί μεγάλης ισχύος, και συμπληρώθηκαν τα δίκτυα υποδομής (φωτισμού, εσωτερικής οδοποιίας, επικοινωνιών, ύδρευσης, κλπ) στο χερσαίο τμήμα .

Το λιμάνι δυστυχώς από την έναρξη της λειτουργίας του υπολειτουργεί και από τους υπεύθυνους διατυπώνονται διάφορες αιτιολογίες Η ΑΕΓΕΚ ,βασική μέτοχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, άσχετα με την επένδυση στο Πλατυγιάλι, μεταβίβασε το πακέτο μετοχών της στις τράπεζες οι οποίες είναι πλέον ιδιοκτήτες του χώρου και της επένδυσης.

Και αντί να γίνεται προσπάθεια αξιοποίησης όλης αυτής της μοναδικής υποδομής να λειτουργήσει, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυναμικότητα, προς όφελος της ίδιας της εταιρείας και της ευρύτερης περιοχής, διακινούνται φήμες για τουριστικά ενδιαφέροντα, σε μια περιοχή που πάνω της στήθηκε μια υποδομή με χρήση βιομηχανία και διαμετακομιστικό εμπόριο. Για το τι δυνατότητες έχει αυτό το λιμάνι ρωτήστε τη διοίκηση και τους εργαζόμενους για το πόσο καλά δούλευαν με τις παλιότερες απεργίες του λιμανιού του Πειραιά Και το ερώτημα που γεννιέται είναι εάν οι τουριστικές εγκαταστάσεις θα γίνουν εντός της περιοχής αυτής ή εκτός αυτής, γιατί κάτι τέτοιο δεν είναι σαφές από όσα λέγονται και γράφονται

Αν είναι εκτός τότε φαίνεται να μην υπάρχει κανένα τυπικό πρόβλημα

Είναι όμως τότε συμβατή η λειτουργία μιας τουριστικής μονάδας με επαύλεις και υπερπολυτελείς βίλες , όπως οραματίζονται κάποιοι, εν επαφή με βιομηχανική περιοχή και λιμενικές εγκαταστάσεις διακίνησης container; Συμφωνούν οι υποψήφιοι επενδυτές; Μήπως λογικά σκεπτόμενοι, στα δεκάδες χιλιόμετρα ακτών από Αστακό μέχρι Μύτικα υπάρχουν πολύ πιο ελκυστικές ακτές, που θα μπορούσε να χωροθετηθεί τουριστική ζώνη και ο Αστακός και η ευρύτερη περιοχή να διαθέτει και τουριστική ζώνη και διαμετακομιστικό λιμάνι ; Άλλωστε στο λιμάνι μπορεί να μπαίνουν χωρίς πρόβλημα και τουριστικά σκάφη και κρουαζιερόπλοια που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν μια οποιαδήποτε κοντινή τουριστική ζώνη.

Αν όμως το χερσαίο τμήμα της αδειοδοτημένης βιομηχανικής περιοχής χρησιμοποιηθεί για τουριστικές μονάδες τότε υπάρχει μια σειρά αξεπέραστων προβλημάτων.

1) Απαιτείται κατ’ αρχάς αλλαγή χρήσης γης της περιοχής. Είναι δυνατόν το κράτος να αλλάξει τη χρήση γης μιας περιοχής, που το ίδιο το κράτος ενέκρινε και επιδότησε σ ‘ αυτή μια επένδυση που ακόμα δεν λειτούργησε, για να στήσει πάνω της μια άλλη επένδυση όταν έχει άλλες εναλλακτικές επιλογές ; Έχουν ερωτηθεί επ’ αυτού τα αρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης ; Συμφωνούν; Γιατί αυτά αδειοδοτούν και όχι ο Δήμος.

2) Θα απαιτηθεί νέα πολεοδομική μελέτη με άλλους όρους δόμησης, άλλα οικοδομικά τετράγωνα, άλλα δίκτυα υποδομής, ξήλωμα των δικτύων και αχρήστευση εξοπλισμού. Δεν χρειάζονται πλέον οι τεράστιοι γερανοί , οι αποθήκες, τα συστήματα μεταφοράς και μεταφόρτωσης τα container και car terminal, τα χερσαία δίκτυα υποδομής κλπ. Τι θα γίνουν όλα αυτά; θα πεταχτούν στη θάλασσα; Συμφωνούν οι ιδιοκτήτες του χώρου; Ποιο Υπουργείο θα δώσει τέτοια εντολή και ταυτόχρονα να πρέπει να ακυρώσει το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής ζώνης που έχει η περιοχή;

Αν πράγματι εξελιχτούν έτσι τα πράγματα τότε δυστυχώς θάβονται όντως τα οράματα και οι προσδοκίες τόσων χρόνων και τόσων ανθρώπων , που πίστευαν, ότι η Αιτωλοακαρνανία είχε ανάγκη από ένα λιμάνι που θα έδινε μια διέξοδο στην αναπτυξιακή της καχεξία, ιδιαίτερα μετά τον περιορισμό της καπνοκαλλιέργειας.

Η αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και αυτό το θείο δώρο, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται στα στενά όρια των επιδιώξεων μιας δημοτικής αρχής.

Εκτίμησή μου είναι πως η επένδυση που έχει γίνει στο Πλατυγιάλι πρέπει να λειτουργήσει ως διαμετακομιστικό κέντρο έχοντας και το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής τελωνιακής ζώνης

Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση, που μαστίζει τη χώρα μας ,δικαιολογεί ως ένα βαθμό την αδράνεια που έχει επιδειχθεί και από τις ιδιοκτήτριες τράπεζες και από τις τοπικές αρχές.

Τώρα που φαίνεται πως η κρίση φθάνει στο τέλος της οι ιδιοκτήτες της περιοχής οφείλουν να λειτουργήσουν την επένδυση, σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση και τις υποχρεώσεις του διαγωνισμού παραχώρησης.

Αν δεν μπορούν ας αναζητήσουν συνεργασία ή πώληση της επένδυσης. Υπάρχουν σε διεθνές επίπεδο αρκετές μεγάλες μεταφορικές εταιρείες που διακινούν μεγάλο μέρος του δια θαλάσσης διεθνούς εμπορίου και τα φυσικά πλεονεκτήματα του Πλατυγιαλιού και η υποδομή του συνιστούν μια πολύ ελκυστική πρόταση συνεργασίας

Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσαν να κινηθούν και να πιέσουν και οι τοπικές και περιφερειακές αρχές αλλά και η κεντρική εξουσία ( κυβέρνηση ) μπορεί να συνεισφέρει μέσα από την οικονομική διπλωματία, όπως έχει κάνει σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Ας το σκεφτούν καλλίτερα αρμόδιοι και μη πριν να πάρουν αποφάσεις που μπορεί να είναι καταστροφικές

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι οικισμοί του Δήμου Ξηρομέρου που θα καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ

  Αυτοί είναι οικισμοί του Δήμου Ξηρομέρου που θα καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.    

Ο Μητροπολίτης Δαμασκηνός ευχαριστεί τον APON- Διέθεσε την αμοιβή από την συναυλία για την αποκατάσταση του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Αστακού

  Το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στον Αστακό η συναυλία του γνωστού και δημοφιλούς καλλιτέχνη Apon. Το ξεχωριστό αυτής της καλλιτεχνικής εκδηλώσεως ήταν, ότι ο νεαρός τραγουδιστής, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από τον όμορφο Αστακό, με ιδιαίτερη χαρά και ευαισθησία αφιέρωσε το σύνολο της προσωπικής του αμοιβής για την αποκατάσταση του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αστακού, ο οποίος τον περασμένο Ιανουάριο υπέστη εκτεταμένες και βαρύτατες φθορές από πυρκαγιά. Επίσης, σε συνεργασία με την Ειδική Επιτροπή Αποκαταστάσεως του Ιερού Ναού και κατόπιν παραινέσεως του τραγουδιστή εκδόθηκαν και διατέθηκαν κατά την διάρκεια της συναυλίας, κουπόνια του εράνο...

Σαββατοκύριακο στον Αστακό – Τι κάνεις, τι βλέπεις, τι δοκιμάζεις στον γαλήνιο κόλπο

        Θαλάσσιες βόλτες στις Εχινάδες με οργανωμένο ψάρεμα και βουτιές, περίπατος ανάμεσα σε πανέμορφα νεοκλασικά, επίσκεψη στο κρυμμένο κάστρο, γεύσεις από τοπικές οικοτεχνίες και ουζάκι σε old school ψαροταβέρνες    Ψαροκάικο στον Αστακό © Χριστίνα Τσαμουρά Θαλάσσιο πέρασμα για την Ιθάκη και την Κεφαλονιά, ο Αστακός  απλώνεται στους πρόποδες του όρους Βελούτσα αγναντεύοντας τον ομώνυμο κόλπο. Απέχει 280 χιλιόμετρα από την Αθήνα και 56 από το Μεσολόγγι  και είναι από εκείνες τις περιοχές της Ελλάδας που ίσως να μην έτυχε ποτέ να επισκεφτείς, αν δεν ταξίδεψες οδικώς μέσω της ηπειρωτικής χώρας στα νησιά του Ιονίου ή δεν κατάγεσαι από εκεί τριγύρω.   Βλέπεις, η πάλαι ποτέ Σκάλα του Δραγαμέστου (όπως έγραψε τη δική του ιστορία ο Αστακός μέχρι και το τέλος της οθωμανικής κυριαρχίας) είναι από τους ελάχιστα αναπτυγμένους και προβλημένους ελληνικούς προορισμούς, ακολουθώντας τη μοίρα της υπόλοιπης Αιτωλοακαρνανίας .  Ωστόσ...

Θα «σκάσει» δικαστική εξέλιξη στο Ξηρόμερο;

    Δικαστική εξέλιξη προβλέπεται να «σκάσει» στο Ξηρόμερο καθώς το θέμα με τους έκπτωτους αιρετούς στους δήμους Μεσολογγίου και Ξηρομέρου έχει πολλές «ουρές» που πιθανότατα θα μας απασχολήσουν και το επόμενο διάστημα. Στο δήμο Μεσολογγίου οι δημοτικοί σύμβουλοι που προσέφυγαν στο ΣτΕ, αφού κρίθηκαν έκπτωτοι λόγω οφειλών προς το δήμο και τα νομικά του πρόσωπα, κέρδισαν την αίτηση αναστολής που είχαν κάνει και επέστρεψαν με προσωρινή απόφαση στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου. Αν θα επιστρέψουν βέβαια μόνιμα ή προσωρινά μένει να το δούμε από τη συνέχεια της υπόθεσης. Είναι βεβαίως ένα ζήτημα ποια ακριβώς είναι η σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου, αλλά στο δήμο Ξηρομέρου δεν αποκλείεται οι εξελίξεις γύρω από αυτό το θέμα να είναι εντελώς διαφορετικές. Η θεία μου η Αστακιώτισσα, που αν έκρινα την ηλικία της με βάση την εμπειρία της δρώμενα του δήμου θα έφτανε τα 90 -και όπως καταλαβαίνετε είναι ο σμπίρος μου στα της περιοχής- μου λέει και επιμένει ότι το επόμενο χρονικό διάστημα ...

Μήνυση στον Γιώργο Καλλιακμάνη από τον Αγρινιώτη εκπαιδευτικό Βασίλη Κόκκοτο

  Μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση στον Γιώργο Καλλιακμάνη από τον Αγρινιώτη εκπαιδευτικό Βασίλη Κόκκοτο που, σε ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για αδιανόητο περιστατικό τηλεοπτικού εκφοβισμού, ωμού διασυρμού και δημοσίων απειλών. Μάλιστα ενημέρωσε για το θέμα τον πρόεδρο και θα θεσμικά όργανα του Κινήματος. Αφορμή για τη συγκεκριμένη εξέλιξη,  αποτέλεσε ο σχολιασμός κάτω από ανάρτηση σχετικά με τον εορτασμό για τα 51 χρόνια από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία του κ. Καλλιακμάνη στην εκδήλωση της Αθήνας.   Διαβάστε την επίμαχη στιχομυθία:     Τι αναφέρει η ανακοίνωση που εκδόθηκε από την πλευρά του εκπαιδευτικού με την ιδιότητα του μέλους του ΠΑΣΟΚ: Ένα πρωτοφανές περιστατικό πολιτικού εκφοβισμού και δημόσιου διασυρμού σημειώθηκε την Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2025, προκαλώντας έντονη ανησυχία και αγανάκτηση.  Στην πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτική εκπομπή «Καλοκαίρι Παρέα» του σταθμού ΑΝΤ1, ο πρώην υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Καλ...

Απαγόρευση στάθμευσης οχημάτων περιμετρικά της κεντρικής πλατείας Αστακού. Εκκίνησε το μεγάλο έργο της ανάπλασης.

  Ημερομηνία 8/9/2025 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ   Ενημερώνουμε τους κατοίκους και επισκέπτες του Αστακού, ότι εκκίνησε το μεγάλο έργο της ανάπλασης της κεντρικής πλατείας του Αστακού. Απαγορεύεται η στάθμευση περιμετρικά της πλατείας κατά την διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών και όσο διαρκέσει το έργο. Άλλο ένα έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης εκτελείται στο Δήμο μας, που θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών. Ευχαριστούμε για την κατανόηση.                                                                                                    ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ       ...

Μύτικας - Κάλαμος: Γιατί μας «κρύβουν» τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια; - Διαμαρτυρία τουρίστριας

 Κραυγή αγανάκτησης από τουρίστρια σχετικά με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια Μύτικας – Κάλαμος, καθώς και την πλήρη έλλειψη ενημέρωσης.  Μια τουρίστρια που βρέθηκε φέτος στον Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας καταγγέλλει την πλήρη απουσία ενημέρωσης για τα δρομολόγια προς τον Κάλαμο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Βρεθήκαμε φέτος το καλοκαίρι για λίγες μέρες στον όμορφο Μύτικα και θελήσαμε να πραγματοποιήσουμε μια μονοήμερη εκδρομή στον γειτονικό Κάλαμο. Ωστόσο, η αναζήτηση των δρομολογίων των πλοίων αποδείχθηκε… άθλος. Ψάξαμε σε όλο το χωριό: στη μαρίνα, στα μαγαζιά, παντού. Κανείς δεν ήξερε. Ρωτήσαμε ντόπιους, χωρίς αποτέλεσμα. Απευθυνθήκαμε ακόμη και στο Λιμεναρχείο Λευκάδας, όπου η απάντηση ήταν να καλέσουμε στο κινητό τον καπετάνιο του πλοίου για να μας ενημερώσει – κάτι που, φυσικά, δεν συνέβη ποτέ, αφού δεν σήκωσε το τηλέφωνο. Τελικά, φύγαμε χωρίς να μάθουμε ποτέ τα δρομολόγια. Και το ερώτημα παραμένει: Γιατί τόση μυστικότητα γύρω από τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια; Έχοντας ταξιδέψει σε όλη ...

Σταμνά: Μετά τη φωτιά ήρθαν οι σφήκες ,τα προβλήματα που δημιουργούν

  Μια από τις επιπτώσεις της φωτιάς που έπληξε τον Αύγουστο την περιοχή της Σταμνάς του Μεσολογγίου, είναι και η μεγάλη αύξηση των σφηκών. Την επισήμανση αυτή κάνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Βασίλης Ξεσφίγγης, σημειώνοντας πως αυτό προκαλεί σημαντική μείωση στα μελισσοσμήνη με σοβαρή επίπτωση στην τοπική μελισσοκομία. Ορθοπεδικό μαξιλάρι για σωστή στάση σώματος όταν κάθεσαι. Θα το λατρέψεις Μαξιλάρι Κόκκυγα Ορθοπεδικό μαξιλάρι για σωστή στάση σώματος όταν κάθεσαι. Θα το λατρέψεις Μαξιλάρι Κόκκυγα Το πώς γίνεται αυτό, το εξηγεί στην ανάρτηση του: «Να πούμε και κάτι που παρατηρήσαμε μετά τις φωτιές. Βλέπουμε μια τεράστια αύξηση των σφηκών στην περιοχή μας που δεν έχει προηγούμενο. Οι σφήκες κάνουν τις φωλιές τους στις κουφάλες των δέντρων και στις ρωγμές στο χώμα. Όσες φωλιές ήταν σε δέντρα ασφαλώς κάηκαν. Όσες ήταν μέσα στο χώμα όμως δεν έπαθαν τίποτα. Οι σφήκες είναι σαρκοφάγες κυρίως και τρώνε και φρούτα. Καθώς στις καμένες εκτάσεις δεν εμεινε τίποτα ...

Τραυματίστηκαν δύο εργαζόμενες σε ιχθυοκαλλιέργειες στον Αστακό-Ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου

  Κινδύνευσαν τέσσερις εργαζόμενες σε ιχθυοκαλλιέργειες στον Αστακό. Όλα συνέβησαν σήμερα το πρωί όταν έσπασε κουπαστή από κλουβί ψαριών στο οποίο βρίσκονταν πάνω με αποτέλεσμα η μία να βρεθεί στο νερό χτυπώντας στη μέση, ενώ από τις άλλες τρείς που παρέμειναν τελικά εκτός της θάλασσας, η μία χτύπησε στον αυχένα. Οι εργαζόμενες που τραυματίστηκαν νοσηλεύονται στο ΓΝ Μεσολογγίου και στο ΚΥ Αστακού αντίστοιχα. Η ανακοίνωση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αγρινίου: ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ! ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ! ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ! Άλλο ένα εργατικό ατύχημα σ...

Άλλη μία υπόθεση χρεών της διοίκησης 2014-2019 εκδικάστηκε και ο Δήμος, δηλαδή εμείς οι δημότες, είναι υποχρεωμένος να πληρώσει 119.787,98 € + τους τόκους. 23 φορές κατηγορούμενος πήγε ο Δήμος Ξηρομέρου για χρέη από προφορικές αναθέσεις της διοίκησης 2014-2019.

   ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ  : mytikaspress.blogspot.com   Άλλη μία υπόθεση χρεών, της διοίκησης 2014-2019, εκδικάστηκε τον περασμένο Απρίλιο και ο Δήμος Ξηρομέρου, δηλαδή εμείς οι δημότες για να μη ξεχνιόμαστε, είναι υποχρεωμένος να πληρώσει 119.787,98 € + τους τόκους από τον Μάιο του 2021, που ο ΦΟΣΔΑ Παλαίρου, αποφάσισε να διεκδικήσει τα χρωστούμενα των ετών 2018 και 2019 δικαστικά.   Δεν νομίζουμε να υπάρχει ανάλογη περίπτωση στην Ελλάδα, Δήμου με το μικρό μέγεθος σαν του δικού μας, που εξ αιτίας μίας διοίκησης, αυτής του 2014 - 2019 του ''ΔΥΝΑΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ - ΠΡΩΤΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ'', ο οποίος να έχει διασυρθεί τόσο πολύ στα δικαστήρια για χρέη. Μιλάμε για ένα πραγματικό όνειδος... μονίμως κατηγορούμενος στο εδώλιο για χρέη.   Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για χρέη από απόθεση απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ Παλαίρου από τον Δήμο Ξηρομέρου, για τα έτη 2018 και 2019, όπου τα αντίστοιχα ποσά δεν είχαν εγγραφεί ως έσοδο και έξοδο στους αντίστοιχους Προϋπο...