Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πλατυγιάλι: Θάβονται οράματα και ελπίδες ;

Πλατυγιάλι: Θάβονται οράματα και ελπίδες ;


Γράφει ο Γιώργος Τσούκας
Πρώην Γενικός Διευθυντής Βιομηχανίας
Του Υπουργείου Ανάπτυξης

Αφορμή γι αυτό το άρθρο αποτέλεσε η κινητικότητα που παρατηρείται αυτή την περίοδο, σε σχέση με την αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού και φαίνεται να κινείται σε άλλη κατεύθυνση, απ’ αυτή που έχει εγκριθεί με την απόφαση λειτουργίας του
  Δεν είμαι δημότης Αστακού (είμαι δημότης Ακτίου- Βόνιτσας) και δεν έχω καμία πρόθεση να αντιδικήσω με τη δημοτική αρχή και το Δήμαρχο Ξηρόμερου, με τον οποίο ούτε καν γνωριζόμαστε και σέβομαι την οποιαδήποτε προσπάθεια κάνει για την αξιοποίηση του τόπου του.

Θέλω να διατυπώσω κάποιες απόψεις και ερωτήματα που προκύπτουν μέσα από την επαγγελματική μου ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα, δεδομένου ότι ήμουν Διευθυντής και στη συνέχεια Γενικός Διευθυντής Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, αρμόδιος τότε και για την έγκριση και την υλοποίηση της επένδυσης στο Πλατυγιάλι .

Η αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού ήταν αίτημα πολλών δεκαετιών και πέρασε πολλές φάσεις γνωστές σε όλους τους τοπικούς παράγοντες, μέχρι να φθάσουμε στην έγκριση της απόφασης και την υλοποίηση της επένδυσης, για τη δημιουργία ενός λιμανιού που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου. Η απόφαση αυτή είχε την αμέριστη συμπαράσταση και τη σύμφωνη γνώμη, όλων των πολιτικών κομμάτων, των συναρμόδιων Υπουργείων, της Νομαρχίας, του Δημοτικού Συμβουλίου Αστακού και των λοιπών φορέων της περιοχής.

Η συγκεκριμένη περιοχή ανήκε ιδιοκτησιακά στην ΕΤΒΑ , η οποία την προόριζε για ναυτιλιακή και βιομηχανική περιοχή (ΝΑΒΙΠΕ). Την άφησε όμως ημιτελή και δεν υπήρχε καμία σοβαρή πρόταση αξιοποίησης. Ως αρμόδιος διευθυντής τότε της Διεύθυνσης Βιομηχανικής Χωροθεσίας, εισηγήθηκα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Βιομηχανίας, στα προς ένταξη στο Β ΚΠΣ ( Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης) έργα βιομηχανικής υποδομής να ενταχθεί κατά προτεραιότητα η ολοκλήρωση της υποδομής στο Πλατυγιάλι, με το σκεπτικό ότι η ευρύτερη περιοχή του Ξηρόμερου, πολύ σύντομα θα αντιμετώπιζε τεράστιο πρόβλημα με τους περιορισμούς που προέβλεπε η νέα τότε ΚΑΠ στη μονοκαλλιέργεια του καπνού (τεράστια μείωση των αδειών καπνού) και με δεδομένο επίσης τι όλη η Αιτωλοακαρνανία είχε ήδη ΑΕΠ χαμηλότερο του τότε μέσου όρου της χώρας ( ήταν 73,5 % του Μ.Ο) και αντιμετώπιζε επιπλέον και μείζον δημογραφικό πρόβλημα. Η πρόταση έγινε δεκτή από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, συνάντησε όμως την έντονη αντίδραση των τότε εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίοι δεν ήθελαν ούτε καν να ακούσουν τη λέξη Πλατυγιάλι , γιατί η ΕΤΒΑ, , είχε δαπανήσει, αν θυμάμαι καλά, μέχρι τότε περίπου 4,5 δις δραχμές και είχε αφήσει το έργο ανολοκλήρωτο. Πρότειναν να επανέλθει η πρόταση όταν παραχωρηθεί η ΝΑΒΙΠΕ σε ιδιωτικό μάνατζμεντ. Μετά την ψήφιση του νέου νόμου 2545/1999, μέσα από διαγωνισμό η ΝΑΒΙΠΕ πέρασε στην κοινοπραξία Αστακός Τέρμιναλ, η οποία υπέβαλε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο για τη δημιουργία ενός διαμετακομιστικού κέντρου, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και θα υποστηρίζεται στη λειτουργία του από μια βιομηχανική περιοχή, στην οποία είχε παραχωρηθεί και το δικαίωμα της ελεύθερης τελωνειακής ζώνης.

Στην έγκριση της πρότασης πέρα από τα πολύ αρνητικά στατιστικά δεδομένα της Αιτωλοακαρνανίας, βάρυνε, η εξάρτηση της οικονομίας του Ξηρόμερου, από ένα τεράστιο προβληματικό αγροτικό τομέα και η αναμενόμενη φθίνουσα παραγωγική και δημογραφική πορεία προκαλούσε έντονες κοινωνικές πιέσεις για μια θέση απασχόλησης έξω από τον αγροτικό τομέα.

Με τη συγκεκριμένη επένδυση θα δημιουργείτο πράγματι ένα αναπτυξιακό έργο, που σε πλήρη λειτουργία, θα προσέθετε εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης (ειδικευμένης και ανειδίκευτης εργασίας ) έξω από τον αγροτικό τομέα , το τονίζω ιδιαίτερα, έξω από τον αγροτικό τομέα και θα συνεισέφερε ουσιαστικά σε αυτό που λέμε ισόρροπη και βιώσιμή οικονομική ανάπτυξη.

Πέραν αυτών η επένδυση αυτή, γίνονταν σε ένα φυσικό απάνεμο λιμάνι, με μεγάλες εκβαθύνσεις που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της Μεσογείου και μπορούσε να δεχθεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας και όλων των ειδών τα φορτία. Έχει επίσης δίπλα του μια βιομηχανική περιοχή που πρωτογενώς ενισχύει την ανάπτυξη του και είναι 1) η μόνη βιομηχανική περιοχή στην Ελλάδα που έχει θαλάσσιο μέτωπο και 2) η μόνη για την οποία έχει θεσμοθετηθεί το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής ζώνης.

Το επενδυτικό σχέδιο ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της ελληνικής γραφειοκρατίας και στο τέλος του 2005 ήταν έτοιμο προς λειτουργία. Μέσα από το πρόγραμμα κατασκευάσθηκαν νέες προβλήτες, λιμενικά δάπεδα, αποθηκευτικοί χώροι για χύδην φορτία, αποθήκες στερεών και υγρών φορτίων, χώροι μεταφόρτωσης, χώροι για container terminal και car terminal, έργα διαμόρφωσης του λιμανιού (εκβαθύνσεις, προσχώσεις κλπ), συστήματα μεταφοράς και αποθήκευσης , ειδικός λιμενικός φωτισμός, σημάνσεις ναυσιπλοΐας κλπ. Εγκαταστάθηκαν επίσης νέοι γερανοί μεγάλης ισχύος, και συμπληρώθηκαν τα δίκτυα υποδομής (φωτισμού, εσωτερικής οδοποιίας, επικοινωνιών, ύδρευσης, κλπ) στο χερσαίο τμήμα .

Το λιμάνι δυστυχώς από την έναρξη της λειτουργίας του υπολειτουργεί και από τους υπεύθυνους διατυπώνονται διάφορες αιτιολογίες Η ΑΕΓΕΚ ,βασική μέτοχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, άσχετα με την επένδυση στο Πλατυγιάλι, μεταβίβασε το πακέτο μετοχών της στις τράπεζες οι οποίες είναι πλέον ιδιοκτήτες του χώρου και της επένδυσης.

Και αντί να γίνεται προσπάθεια αξιοποίησης όλης αυτής της μοναδικής υποδομής να λειτουργήσει, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυναμικότητα, προς όφελος της ίδιας της εταιρείας και της ευρύτερης περιοχής, διακινούνται φήμες για τουριστικά ενδιαφέροντα, σε μια περιοχή που πάνω της στήθηκε μια υποδομή με χρήση βιομηχανία και διαμετακομιστικό εμπόριο. Για το τι δυνατότητες έχει αυτό το λιμάνι ρωτήστε τη διοίκηση και τους εργαζόμενους για το πόσο καλά δούλευαν με τις παλιότερες απεργίες του λιμανιού του Πειραιά Και το ερώτημα που γεννιέται είναι εάν οι τουριστικές εγκαταστάσεις θα γίνουν εντός της περιοχής αυτής ή εκτός αυτής, γιατί κάτι τέτοιο δεν είναι σαφές από όσα λέγονται και γράφονται

Αν είναι εκτός τότε φαίνεται να μην υπάρχει κανένα τυπικό πρόβλημα

Είναι όμως τότε συμβατή η λειτουργία μιας τουριστικής μονάδας με επαύλεις και υπερπολυτελείς βίλες , όπως οραματίζονται κάποιοι, εν επαφή με βιομηχανική περιοχή και λιμενικές εγκαταστάσεις διακίνησης container; Συμφωνούν οι υποψήφιοι επενδυτές; Μήπως λογικά σκεπτόμενοι, στα δεκάδες χιλιόμετρα ακτών από Αστακό μέχρι Μύτικα υπάρχουν πολύ πιο ελκυστικές ακτές, που θα μπορούσε να χωροθετηθεί τουριστική ζώνη και ο Αστακός και η ευρύτερη περιοχή να διαθέτει και τουριστική ζώνη και διαμετακομιστικό λιμάνι ; Άλλωστε στο λιμάνι μπορεί να μπαίνουν χωρίς πρόβλημα και τουριστικά σκάφη και κρουαζιερόπλοια που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν μια οποιαδήποτε κοντινή τουριστική ζώνη.

Αν όμως το χερσαίο τμήμα της αδειοδοτημένης βιομηχανικής περιοχής χρησιμοποιηθεί για τουριστικές μονάδες τότε υπάρχει μια σειρά αξεπέραστων προβλημάτων.

1) Απαιτείται κατ’ αρχάς αλλαγή χρήσης γης της περιοχής. Είναι δυνατόν το κράτος να αλλάξει τη χρήση γης μιας περιοχής, που το ίδιο το κράτος ενέκρινε και επιδότησε σ ‘ αυτή μια επένδυση που ακόμα δεν λειτούργησε, για να στήσει πάνω της μια άλλη επένδυση όταν έχει άλλες εναλλακτικές επιλογές ; Έχουν ερωτηθεί επ’ αυτού τα αρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης ; Συμφωνούν; Γιατί αυτά αδειοδοτούν και όχι ο Δήμος.

2) Θα απαιτηθεί νέα πολεοδομική μελέτη με άλλους όρους δόμησης, άλλα οικοδομικά τετράγωνα, άλλα δίκτυα υποδομής, ξήλωμα των δικτύων και αχρήστευση εξοπλισμού. Δεν χρειάζονται πλέον οι τεράστιοι γερανοί , οι αποθήκες, τα συστήματα μεταφοράς και μεταφόρτωσης τα container και car terminal, τα χερσαία δίκτυα υποδομής κλπ. Τι θα γίνουν όλα αυτά; θα πεταχτούν στη θάλασσα; Συμφωνούν οι ιδιοκτήτες του χώρου; Ποιο Υπουργείο θα δώσει τέτοια εντολή και ταυτόχρονα να πρέπει να ακυρώσει το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής ζώνης που έχει η περιοχή;

Αν πράγματι εξελιχτούν έτσι τα πράγματα τότε δυστυχώς θάβονται όντως τα οράματα και οι προσδοκίες τόσων χρόνων και τόσων ανθρώπων , που πίστευαν, ότι η Αιτωλοακαρνανία είχε ανάγκη από ένα λιμάνι που θα έδινε μια διέξοδο στην αναπτυξιακή της καχεξία, ιδιαίτερα μετά τον περιορισμό της καπνοκαλλιέργειας.

Η αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και αυτό το θείο δώρο, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται στα στενά όρια των επιδιώξεων μιας δημοτικής αρχής.

Εκτίμησή μου είναι πως η επένδυση που έχει γίνει στο Πλατυγιάλι πρέπει να λειτουργήσει ως διαμετακομιστικό κέντρο έχοντας και το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής τελωνιακής ζώνης

Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση, που μαστίζει τη χώρα μας ,δικαιολογεί ως ένα βαθμό την αδράνεια που έχει επιδειχθεί και από τις ιδιοκτήτριες τράπεζες και από τις τοπικές αρχές.

Τώρα που φαίνεται πως η κρίση φθάνει στο τέλος της οι ιδιοκτήτες της περιοχής οφείλουν να λειτουργήσουν την επένδυση, σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση και τις υποχρεώσεις του διαγωνισμού παραχώρησης.

Αν δεν μπορούν ας αναζητήσουν συνεργασία ή πώληση της επένδυσης. Υπάρχουν σε διεθνές επίπεδο αρκετές μεγάλες μεταφορικές εταιρείες που διακινούν μεγάλο μέρος του δια θαλάσσης διεθνούς εμπορίου και τα φυσικά πλεονεκτήματα του Πλατυγιαλιού και η υποδομή του συνιστούν μια πολύ ελκυστική πρόταση συνεργασίας

Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσαν να κινηθούν και να πιέσουν και οι τοπικές και περιφερειακές αρχές αλλά και η κεντρική εξουσία ( κυβέρνηση ) μπορεί να συνεισφέρει μέσα από την οικονομική διπλωματία, όπως έχει κάνει σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Ας το σκεφτούν καλλίτερα αρμόδιοι και μη πριν να πάρουν αποφάσεις που μπορεί να είναι καταστροφικές

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξηρόμερο: Αντιμισθίες -Έξοδα Παράστασης τοπικών αρχόντων ...

 Αντιμισθίες -Έξοδα Παράστασης τοπικών αρχόντων .. Ενδιαφέρον έχει να μάθουμε πόσα χρήματα επιβαρύνεται ετησίως ο Δήμος από τους μισθούς  των τοπικών αρχόντων, πόσα χρήματα δηλαδή παίρνουν δήμαρχοι,γενικοί γραμματείς  αντιδήμαρχοι ,πρόεδροι Δ.Σ και δημοτικοί σύμβουλοι Αλλά και τις  αμοιβές για τις στρατιές των έμμισθων συμβούλων : ειδικοί σύμβουλοι ,ειδικοί συνεργάτες , Νομικοί  συμβουλάτορες ,  εξωτερικοί  συνεργάτες ...και τι ακριβώς καθημερινά «μοιράζονται» για να κάνουν όλοι αυτοί!!! Ακόμη και  οι Δημοτικοί Σύμβουλοι  λαμβάνουν αποζημίωση  με σκοπό την κάλυψη βασικών δαπανών ( μετακίνηση και διατροφή)  για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Ειδικότερα, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, πλην αυτών που λαμβάνουν αντιμισθία (δηλαδή πλην των Δημάρχων, των Αντιδημάρχων και των Προέδρων Δημοτικών Συμβουλίων, αφού αυτοί λαμβάνουν αντιμισθία) δικαιούνται αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δημοτι...

Η υπό ανάπλαση κεντρική πλατεία του Αστακού ....

  Η υπό ανάπλαση κεντρική  πλατεία του Αστακού αποτελεί ένα  σημαντικό έργο  για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων, μέσω παρεμβάσεων στο δομημένο περιβάλλον  Τα υλικά παρέμβασης έχουν επιλεχθεί με βασικό στόχο την δημιουργία συνθηκών αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης και δημιουργίας ενός φιλικού προς το περιβάλλον σχεδιασμού, καθώς  θα χρησιμοποιηθούν «ψυχρά υλικά» (κυβόλιθοι, πλάκες όδευσης τυφλών κλπ), συνεισφέροντας στην αντιμετώπιση του φαινομένου της Αστικής Θερμικής Νησίδας. Επιπλέον, θα διαμορφωθούν εσοχές για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης και τοποθέτηση υπογείων κάδων απορριμμάτων, ενώ σε επιλεγμένα σημεία θα τοποθετηθούν έξυπνα παγκάκια.  Τα έξυπνα παγκάκια θα προσφέρουν και μια σειρά έξυπνων και καινοτόμων υπηρεσιών, οι οποίες θα προσφέρονται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.  Τα έξυπνα παγκάκια θα διαθέτουν φωτοβολταϊκά στοιχεία και θα είναι ενεργειακά αυτόνομα και θα προσφέρουν σημεία φόρτισης κ...

Ξηρόμερο: Συνελήφθη για κλοπή προβατίνας

  Στην σύλληψη ενός 70χρονου προχώρησαν νωρίτερα σήμερα 19/10 οι Αστυνομικές Αρχές στην περιοχή της Κατούνας. Ο συλληφθείς φέρεται σύμφωνα με καταγγελία να μπήκε σε ποιμνιοστάσιο και να έκλεψε ένα θηλυκό πρόβατο, η αξία του οποίου αποτιμάται περί τα 400 ευρώ, κατά δήλωση του ιδιοκτήτη. Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για ζωοκλοπή.   agrinionews.

ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΣΤΑΚΟΣ-ΛΕΣΙΝΙ

 ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΣΤΑΚΟΣ-ΛΕΣΙΝΙ Οι φωτογραφίες που έστ ειλαν αναγνώστες μας αποτυπώνουν με το πιο γλαφυρό τρόπω μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση για τους διερχόμενους οδηγούς  Αξίζει να σημειωθεί πως η κατάσταση παραμένει η ίδια παρά τις οχλήσεις προς τους αρμοδίους  : εργολάβους,  δήμο , περιφέρεια .  Απίστευτο χάλι και το αυτί τους δεν ιδρώνει ...

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ:ολυμπιακη φλογα...

  ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ.. 👉Σημερα υπηρξε μια αναρτηση (χωρις να μπορω να αντιληφθω την σκοπιμοτητα της) για τις αντιμισθιες των Αντιδημαρχων στον Δημο Ξηρομερου λες και είναι ο μοναδικος Δημαος στην Επικρατεια που οι αντιδημαρχοι και οι Δημοτικοι Συμβουλοι #τσεπωνουν# ένα χρηματικο ποσο , το λεγομενο αντιμισθια. Θεωρω ευτελες το επιχειρημα του δημοσιευματος καθοσον υπαρχει η νομοθεσια που το επιτρεπει. 👉 Σημερα δε (ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ) θα μπορουσε κανεις  αν το επιδιωκε και αν παρακολουθουσε την επικαιροτητα    να θεσει θεμα στην Δημοτικη Αρχη για μια ειδηση που αφηνει για μια ακομη φορα τον Αστακο εκτος πλανων.,Και τι εννοω Σημερα από την ΔΟΕ ανακοινωθηκε    👉 H διαδρομή της Λαμπαδηδρομίας για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Milano Cortina 2026  Για μια ακομη φορα ο Αστακος εκτος της διαδρομης της Ολυμπιακής Φλόγας εστω και για ένα πέρασμα Ο Αστακος με Χρυσο  Ολυμπιονικη  και μαλιστα με τελετες αποκαλυπτήριων με την παρουσια κορυφαίων παργοντων της ...

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η αναβίωση του αθλήματος της Διελκυστίνδας στον Αστακό

  Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η αναβίωση του ιστορικού αθλήματος της Διελκυστίνδας στον Αστακό, συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου, ομάδες με παλμό και ενθουσιασμό.   Η διοργάνωση απέδειξε πως τα παραδοσιακά αθλήματα έχουν ακόμα θέση στη σύγχρονη κοινωνία, προάγοντας τη συνεργασία, την άμιλλα και τη διασκέδαση.   Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Κλειστό Γήπεδο του Καραμούζειο Γυμνασίου Αστακού. Υπό την αιγίδα και με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διελκυστίνδας, και στοχεύει στην αναβίωση και διάδοση του ιστορικού και Ολυμπιακού αυτού αθλήματος.   Η αναβίωση του αθλήματος της Διελκυστίνδας στον Αστακό αποτελεί μια αξιέπαινη προσπάθεια να επανέλθει στο προσκήνιο ένα παραδοσιακό και διαχρονικό ομαδικό άθλημα, που ενισχύει το πνεύμα συνεργασίας, τον υγιή ανταγωνισμό και την κοινοτική συμμετοχή   Συμμετείχαν:  Σχολείο Δεύτερης Δυκαιρίας Αστακού Γυμνάσιο Αστακού Λύκειο Αστακού Κένταυρος Αστακού Χορευτικός όμιλος Μεσολογγίου Ελε...

Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του δρόμου ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑ - ΒΑΛΟΣΤΡΑΤΟ.

  Πηγή:  https://mpampiini.blogspot.com/ Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του δρόμου ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑ - ΒΑΛΟΣΤΡΑΤΟ. Ένα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της περιοχής και των κοινοτήτων του κεντρικού Ξηρομέρου (Μπαμπίνη, Μαχαιρά, Σκουρτού, Αγράμπελα, Πρόδρομος, Χρυσοβίτσα) έγινε πραγματικότητα .

Με επιτυχία η παρουσίαση του αθλήματος της «Διελκυστίνδας» στον Αστακό.

  Στις 18 Οκτωβρίου 2025 στο κλειστό γυμναστήριο του Καραμούζειου Γυμνασίου Αστακού πραγματοποιήθηκε εκδήλωση, όπου παρουσιάστηκε το άθλημα της «Διελκυστίνδας» (Tug of war). Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν αγώνες αναβίωσης του αθλήματος με την επωνυμία «Παντελής Καρασεβδάς». Η εκδήλωση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, με συμμετοχή πλήθους κόσμου όλων των ηλικιών, παλμό, γέλια και ενθουσιασμό, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Διελκυστίνδας και την Επιτροπή Διαιτησίας Διελκυστίνδας. Συμμετείχαν: • Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αστακού • Γυμνάσιο Αστακού • Λύκειο Αστακού • Α.Μ.Σ. Κένταυρος Αστακού • Χορευτικός όμιλος Μεσολογγίου • Ελεύθερες συμμετοχές «Θερμές ευχαριστίες στον κο Καραβασίλη Δημήτριο, που είχε την αρχική έμπνευση και συνέβαλε τα μέγιστα για τον συντονισμό και την επιτυχία της εκδήλωσης, καθώς και στην εκπαιδευτικό του Γυμνασίου κα Παπανικολάου Θεοδώρα», καταλήγει η σχετική ενημέρωση. *Οι φωτογραφίες και το βίντεο είναι από το Blog ΜΠΑΜΠΙΝΗ ΙΝ.

Μεσολόγγι: «Ξυλοκοπήθηκε βάναυσα από 10 άτομα ο χειριστής μηχανήματος έργου», καταγγέλλει ο αντιδήμαρχος Χρ.Βούρβαχης

  Η ανάρτηση του Χρήστου Βούρβαχη  Νιώθω οργή και βαθιά θλίψη! Την ώρα που η πόλη μας δοκιμαζόταν από τη σφοδρή βροχόπτωση και τα πλημμυρικά φαινόμενα, ένας χειριστής μηχανήματος έργου του Δήμου, ένας άνθρωπος που βρισκόταν στην πρώτη γραμμή, παλεύοντας μέσα στα νερά για να βοηθήσει, δέχτηκε άγρια επίθεση από δέκα άτομα. Ξυλοκοπήθηκε βάναυσα και αυτή τη στιγμή νοσηλεύεται τραυματισμένος στο νοσοκομείο. Καμία ευθύνη δεν πρέπει να αναλογιστεί σε έναν εργαζόμενο – χειριστή μηχανήματος. Έναν άνθρωπο που προσπαθεί καθημερινά να κάνει τη δουλειά του, να εξασφαλίσει το μεροκάματο και να στηρίξει την οικογένειά του, και βρέθηκε στο στόχαστρο εκεί που προσέφερε. Όταν καταστρέφονται περιουσίες και σπίτια, δεν είναι ώρα για αντιπαραθέσεις. Όμως η βία, η αδικία και η επίθεση απέναντι σε έναν άνθρωπο που υπηρετεί το κοινό καλό δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσουν σιωπηλά. Εύχομαι ολόψυχα περαστικά και ταχεία ανάρρωση στον συνάδελφο. Είμαστε όλοι στο πλευ...

Αγράμπελο Στο έλεος της συσκότισης- Μια βδομάδα χωρίς φως οι κολώνες εκτός από χθες Τρίτη Ακούει κάποιος από το δήμο

Αγράμπελο Στο έλεος της συσκότισης- Μια βδομάδα χωρίς φως οι κολώνες εκτός από χθες Τρίτη Ακούει κάποιος από το δήμο xiromeronews.blogspot.com   Εδώ και περίπου εβδομάδα , η μικρή κοινότητα Αγραμπελων   στον Δήμο Ξηρομέρου  ζει βυθισμένη στο σκοτάδι  Οι  κολώνες ηλεκτροφωτισμού δεν ανάβει καμιά  και πάλι σήμερα εκτός από χθες Τρίτη,  σήμερα πάλι είναι στο σκοτάδι ολο το χωριό  Το Αγραμπελο ένας τόπος με ελάχιστους μόνιμους κατοίκους – στην πλειοψηφία τους ηλικιωμένους – βιώνει μια εβδομάδα τώρα  μια σκληρή πραγματικότητα Με το που δύει ο ήλιος, οι δρόμοι βυθίζονται σε απόλυτο σκοτάδι, μετατρέποντας κάθε μετακίνηση σε μια επικίνδυνη δοκιμασία. Οι άνθρωποι φοβούνται να βγουν από τα σπίτια τους, ακόμη και για τις πιο απλές ανάγκες, όπως μια βόλτα ή μια επίσκεψη σε γείτονα. «Είναι σαν να ζούμε σε χωριό-φάντασμα», λέει ένας κάτοικος. «Μόλις πέσει το σκοτάδι, κλεινόμαστε όλοι μέσα. Δεν είναι μόνο ο φόβος του ατυχήματος, είναι ...