Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πλατυγιάλι: Θάβονται οράματα και ελπίδες ;

Πλατυγιάλι: Θάβονται οράματα και ελπίδες ;


Γράφει ο Γιώργος Τσούκας
Πρώην Γενικός Διευθυντής Βιομηχανίας
Του Υπουργείου Ανάπτυξης

Αφορμή γι αυτό το άρθρο αποτέλεσε η κινητικότητα που παρατηρείται αυτή την περίοδο, σε σχέση με την αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού και φαίνεται να κινείται σε άλλη κατεύθυνση, απ’ αυτή που έχει εγκριθεί με την απόφαση λειτουργίας του
  Δεν είμαι δημότης Αστακού (είμαι δημότης Ακτίου- Βόνιτσας) και δεν έχω καμία πρόθεση να αντιδικήσω με τη δημοτική αρχή και το Δήμαρχο Ξηρόμερου, με τον οποίο ούτε καν γνωριζόμαστε και σέβομαι την οποιαδήποτε προσπάθεια κάνει για την αξιοποίηση του τόπου του.

Θέλω να διατυπώσω κάποιες απόψεις και ερωτήματα που προκύπτουν μέσα από την επαγγελματική μου ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα, δεδομένου ότι ήμουν Διευθυντής και στη συνέχεια Γενικός Διευθυντής Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, αρμόδιος τότε και για την έγκριση και την υλοποίηση της επένδυσης στο Πλατυγιάλι .

Η αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού ήταν αίτημα πολλών δεκαετιών και πέρασε πολλές φάσεις γνωστές σε όλους τους τοπικούς παράγοντες, μέχρι να φθάσουμε στην έγκριση της απόφασης και την υλοποίηση της επένδυσης, για τη δημιουργία ενός λιμανιού που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου. Η απόφαση αυτή είχε την αμέριστη συμπαράσταση και τη σύμφωνη γνώμη, όλων των πολιτικών κομμάτων, των συναρμόδιων Υπουργείων, της Νομαρχίας, του Δημοτικού Συμβουλίου Αστακού και των λοιπών φορέων της περιοχής.

Η συγκεκριμένη περιοχή ανήκε ιδιοκτησιακά στην ΕΤΒΑ , η οποία την προόριζε για ναυτιλιακή και βιομηχανική περιοχή (ΝΑΒΙΠΕ). Την άφησε όμως ημιτελή και δεν υπήρχε καμία σοβαρή πρόταση αξιοποίησης. Ως αρμόδιος διευθυντής τότε της Διεύθυνσης Βιομηχανικής Χωροθεσίας, εισηγήθηκα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Βιομηχανίας, στα προς ένταξη στο Β ΚΠΣ ( Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης) έργα βιομηχανικής υποδομής να ενταχθεί κατά προτεραιότητα η ολοκλήρωση της υποδομής στο Πλατυγιάλι, με το σκεπτικό ότι η ευρύτερη περιοχή του Ξηρόμερου, πολύ σύντομα θα αντιμετώπιζε τεράστιο πρόβλημα με τους περιορισμούς που προέβλεπε η νέα τότε ΚΑΠ στη μονοκαλλιέργεια του καπνού (τεράστια μείωση των αδειών καπνού) και με δεδομένο επίσης τι όλη η Αιτωλοακαρνανία είχε ήδη ΑΕΠ χαμηλότερο του τότε μέσου όρου της χώρας ( ήταν 73,5 % του Μ.Ο) και αντιμετώπιζε επιπλέον και μείζον δημογραφικό πρόβλημα. Η πρόταση έγινε δεκτή από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, συνάντησε όμως την έντονη αντίδραση των τότε εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίοι δεν ήθελαν ούτε καν να ακούσουν τη λέξη Πλατυγιάλι , γιατί η ΕΤΒΑ, , είχε δαπανήσει, αν θυμάμαι καλά, μέχρι τότε περίπου 4,5 δις δραχμές και είχε αφήσει το έργο ανολοκλήρωτο. Πρότειναν να επανέλθει η πρόταση όταν παραχωρηθεί η ΝΑΒΙΠΕ σε ιδιωτικό μάνατζμεντ. Μετά την ψήφιση του νέου νόμου 2545/1999, μέσα από διαγωνισμό η ΝΑΒΙΠΕ πέρασε στην κοινοπραξία Αστακός Τέρμιναλ, η οποία υπέβαλε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο για τη δημιουργία ενός διαμετακομιστικού κέντρου, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και θα υποστηρίζεται στη λειτουργία του από μια βιομηχανική περιοχή, στην οποία είχε παραχωρηθεί και το δικαίωμα της ελεύθερης τελωνειακής ζώνης.

Στην έγκριση της πρότασης πέρα από τα πολύ αρνητικά στατιστικά δεδομένα της Αιτωλοακαρνανίας, βάρυνε, η εξάρτηση της οικονομίας του Ξηρόμερου, από ένα τεράστιο προβληματικό αγροτικό τομέα και η αναμενόμενη φθίνουσα παραγωγική και δημογραφική πορεία προκαλούσε έντονες κοινωνικές πιέσεις για μια θέση απασχόλησης έξω από τον αγροτικό τομέα.

Με τη συγκεκριμένη επένδυση θα δημιουργείτο πράγματι ένα αναπτυξιακό έργο, που σε πλήρη λειτουργία, θα προσέθετε εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης (ειδικευμένης και ανειδίκευτης εργασίας ) έξω από τον αγροτικό τομέα , το τονίζω ιδιαίτερα, έξω από τον αγροτικό τομέα και θα συνεισέφερε ουσιαστικά σε αυτό που λέμε ισόρροπη και βιώσιμή οικονομική ανάπτυξη.

Πέραν αυτών η επένδυση αυτή, γίνονταν σε ένα φυσικό απάνεμο λιμάνι, με μεγάλες εκβαθύνσεις που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της Μεσογείου και μπορούσε να δεχθεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας και όλων των ειδών τα φορτία. Έχει επίσης δίπλα του μια βιομηχανική περιοχή που πρωτογενώς ενισχύει την ανάπτυξη του και είναι 1) η μόνη βιομηχανική περιοχή στην Ελλάδα που έχει θαλάσσιο μέτωπο και 2) η μόνη για την οποία έχει θεσμοθετηθεί το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής ζώνης.

Το επενδυτικό σχέδιο ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της ελληνικής γραφειοκρατίας και στο τέλος του 2005 ήταν έτοιμο προς λειτουργία. Μέσα από το πρόγραμμα κατασκευάσθηκαν νέες προβλήτες, λιμενικά δάπεδα, αποθηκευτικοί χώροι για χύδην φορτία, αποθήκες στερεών και υγρών φορτίων, χώροι μεταφόρτωσης, χώροι για container terminal και car terminal, έργα διαμόρφωσης του λιμανιού (εκβαθύνσεις, προσχώσεις κλπ), συστήματα μεταφοράς και αποθήκευσης , ειδικός λιμενικός φωτισμός, σημάνσεις ναυσιπλοΐας κλπ. Εγκαταστάθηκαν επίσης νέοι γερανοί μεγάλης ισχύος, και συμπληρώθηκαν τα δίκτυα υποδομής (φωτισμού, εσωτερικής οδοποιίας, επικοινωνιών, ύδρευσης, κλπ) στο χερσαίο τμήμα .

Το λιμάνι δυστυχώς από την έναρξη της λειτουργίας του υπολειτουργεί και από τους υπεύθυνους διατυπώνονται διάφορες αιτιολογίες Η ΑΕΓΕΚ ,βασική μέτοχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, άσχετα με την επένδυση στο Πλατυγιάλι, μεταβίβασε το πακέτο μετοχών της στις τράπεζες οι οποίες είναι πλέον ιδιοκτήτες του χώρου και της επένδυσης.

Και αντί να γίνεται προσπάθεια αξιοποίησης όλης αυτής της μοναδικής υποδομής να λειτουργήσει, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυναμικότητα, προς όφελος της ίδιας της εταιρείας και της ευρύτερης περιοχής, διακινούνται φήμες για τουριστικά ενδιαφέροντα, σε μια περιοχή που πάνω της στήθηκε μια υποδομή με χρήση βιομηχανία και διαμετακομιστικό εμπόριο. Για το τι δυνατότητες έχει αυτό το λιμάνι ρωτήστε τη διοίκηση και τους εργαζόμενους για το πόσο καλά δούλευαν με τις παλιότερες απεργίες του λιμανιού του Πειραιά Και το ερώτημα που γεννιέται είναι εάν οι τουριστικές εγκαταστάσεις θα γίνουν εντός της περιοχής αυτής ή εκτός αυτής, γιατί κάτι τέτοιο δεν είναι σαφές από όσα λέγονται και γράφονται

Αν είναι εκτός τότε φαίνεται να μην υπάρχει κανένα τυπικό πρόβλημα

Είναι όμως τότε συμβατή η λειτουργία μιας τουριστικής μονάδας με επαύλεις και υπερπολυτελείς βίλες , όπως οραματίζονται κάποιοι, εν επαφή με βιομηχανική περιοχή και λιμενικές εγκαταστάσεις διακίνησης container; Συμφωνούν οι υποψήφιοι επενδυτές; Μήπως λογικά σκεπτόμενοι, στα δεκάδες χιλιόμετρα ακτών από Αστακό μέχρι Μύτικα υπάρχουν πολύ πιο ελκυστικές ακτές, που θα μπορούσε να χωροθετηθεί τουριστική ζώνη και ο Αστακός και η ευρύτερη περιοχή να διαθέτει και τουριστική ζώνη και διαμετακομιστικό λιμάνι ; Άλλωστε στο λιμάνι μπορεί να μπαίνουν χωρίς πρόβλημα και τουριστικά σκάφη και κρουαζιερόπλοια που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν μια οποιαδήποτε κοντινή τουριστική ζώνη.

Αν όμως το χερσαίο τμήμα της αδειοδοτημένης βιομηχανικής περιοχής χρησιμοποιηθεί για τουριστικές μονάδες τότε υπάρχει μια σειρά αξεπέραστων προβλημάτων.

1) Απαιτείται κατ’ αρχάς αλλαγή χρήσης γης της περιοχής. Είναι δυνατόν το κράτος να αλλάξει τη χρήση γης μιας περιοχής, που το ίδιο το κράτος ενέκρινε και επιδότησε σ ‘ αυτή μια επένδυση που ακόμα δεν λειτούργησε, για να στήσει πάνω της μια άλλη επένδυση όταν έχει άλλες εναλλακτικές επιλογές ; Έχουν ερωτηθεί επ’ αυτού τα αρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης ; Συμφωνούν; Γιατί αυτά αδειοδοτούν και όχι ο Δήμος.

2) Θα απαιτηθεί νέα πολεοδομική μελέτη με άλλους όρους δόμησης, άλλα οικοδομικά τετράγωνα, άλλα δίκτυα υποδομής, ξήλωμα των δικτύων και αχρήστευση εξοπλισμού. Δεν χρειάζονται πλέον οι τεράστιοι γερανοί , οι αποθήκες, τα συστήματα μεταφοράς και μεταφόρτωσης τα container και car terminal, τα χερσαία δίκτυα υποδομής κλπ. Τι θα γίνουν όλα αυτά; θα πεταχτούν στη θάλασσα; Συμφωνούν οι ιδιοκτήτες του χώρου; Ποιο Υπουργείο θα δώσει τέτοια εντολή και ταυτόχρονα να πρέπει να ακυρώσει το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής ζώνης που έχει η περιοχή;

Αν πράγματι εξελιχτούν έτσι τα πράγματα τότε δυστυχώς θάβονται όντως τα οράματα και οι προσδοκίες τόσων χρόνων και τόσων ανθρώπων , που πίστευαν, ότι η Αιτωλοακαρνανία είχε ανάγκη από ένα λιμάνι που θα έδινε μια διέξοδο στην αναπτυξιακή της καχεξία, ιδιαίτερα μετά τον περιορισμό της καπνοκαλλιέργειας.

Η αξιοποίηση του Πλατυγιαλιού έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και αυτό το θείο δώρο, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται στα στενά όρια των επιδιώξεων μιας δημοτικής αρχής.

Εκτίμησή μου είναι πως η επένδυση που έχει γίνει στο Πλατυγιάλι πρέπει να λειτουργήσει ως διαμετακομιστικό κέντρο έχοντας και το πλεονέκτημα της ελεύθερης βιομηχανικής τελωνιακής ζώνης

Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση, που μαστίζει τη χώρα μας ,δικαιολογεί ως ένα βαθμό την αδράνεια που έχει επιδειχθεί και από τις ιδιοκτήτριες τράπεζες και από τις τοπικές αρχές.

Τώρα που φαίνεται πως η κρίση φθάνει στο τέλος της οι ιδιοκτήτες της περιοχής οφείλουν να λειτουργήσουν την επένδυση, σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση και τις υποχρεώσεις του διαγωνισμού παραχώρησης.

Αν δεν μπορούν ας αναζητήσουν συνεργασία ή πώληση της επένδυσης. Υπάρχουν σε διεθνές επίπεδο αρκετές μεγάλες μεταφορικές εταιρείες που διακινούν μεγάλο μέρος του δια θαλάσσης διεθνούς εμπορίου και τα φυσικά πλεονεκτήματα του Πλατυγιαλιού και η υποδομή του συνιστούν μια πολύ ελκυστική πρόταση συνεργασίας

Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσαν να κινηθούν και να πιέσουν και οι τοπικές και περιφερειακές αρχές αλλά και η κεντρική εξουσία ( κυβέρνηση ) μπορεί να συνεισφέρει μέσα από την οικονομική διπλωματία, όπως έχει κάνει σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Ας το σκεφτούν καλλίτερα αρμόδιοι και μη πριν να πάρουν αποφάσεις που μπορεί να είναι καταστροφικές

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε και τη φετινή χρονιά, η γιορτή τσιγαρίδας στις Φυτείες Ξηρομέρου...

  Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε και τη φετινή χρονιά, η 20η γιορτή τσιγαρίδας στις  Φυτείες Ξηρομέρου.   Η γιορτή, που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία του χωριού από το  Σύλλογο Φυτειωτών  «Ακαρνανικό Φως»  σε συνδιοργάνωση  με τον   Δ ήμο Ξηρομέρου  και αποτελεί θεσμό πλέον, αφού κάθε χρόνο προσελκύει αρκετό κόσμο από όλη σχεδόν την περιοχή. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν τις  τσιγαρίδες(κομμάτια χοιρινό κρέας με λίπος τσιγαρισμένα σε καζάνια) ένα παραδοσιακό έδεσμα της περιοχής του Ξηρομέρου φτιαγμένες με μεράκι . Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν παραδοσιακοί χοροί καθώς και έκθεση με τοπικά προϊόντα. Την όμορφη εκδήλωση πλαισίωσε η παραδοσιακή ζυγιά του Ηλία Πλαστήρα    ΠΗΓΗ: mpampiini.blogspot.com

Νεκρός από πνιγμό στο γιορτινό τραπέζι 55χρονος...

Νεκρός από πνιγμό στο γιορτινό τραπέζι 55χρονος... Σύμφωνα με πληροφορίες του trikalaopinion.gr, ο 55χρονος πνίγηκε κατά την κατάποση του φαγητού (μεγάλο κομμάτι κρέας) στο γιορτινό τραπέζι. Λόγω της απόφραξης της αναπνευστικής οδού υπέστη ανακοπή και δυστυχώς κατέληξε. *Φωτογραφία αρχείου

Τραγικό τέλος για τον 27χρονο στην Αμφιλοχία: Ανάσυρση οχήματος από τη θάλασσα

  Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία της Αμφιλοχίας από το τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα το πρωί, όταν ένα αυτοκίνητο εντοπίστηκε βυθισμένο στη θάλασσα, με τον 27χρονο οδηγό να ανασύρεται νεκρός Η δύσκολη επιχείρηση απεγκλωβισμού της σορού ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, με τη συμβολή των αρχών και εξειδικευμένων συνεργείων διάσωσης. Το αυτοκίνητο ανελκύστηκε από τον βυθό, ενώ η σορός του άτυχου νεαρού παραδόθηκε στο Κέντρο Υγείας Αμφιλοχίας. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως στο σώμα του 27χρονου σύμφωνα με πληροφορίες του e-maistros.gr εντοπίστηκαν εκδορές στο αριστερό χέρι και στην κοιλιακή χώρα. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια του θανάτου του θα διαπιστωθούν από τη νεκροψία-νεκροτομή, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Πάτρας. Μια ανείπωτη τραγωδία Το περιστατικό έχει προκαλέσει σοκ στους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι μιλούν για έναν νέο άνθρωπο γεμάτο ζωή. Οι έρευνες των αρχών συν...

44χρονος βρέθηκε νεκρός στο σπίτι από τη μητέρα του...

Ένας 44χρονος άντρας βρέθηκε νεκρός τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 26/12 στο σπίτι του στο Αγρίνιο. Τον άντρα εντόπισε χωρίς τις αισθήσεις του η μητέρα του στο δωμάτιο του σπιτιού του και κάλεσε το ΕΚΑΒ  Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πιθανότητα ο θάνατος του άτυχου 44χρονου να οφείλεται σε παθολογικά αίτια, καθώς αντιμετώπιζε χρόνια προβλήματα υγείας. Το Α.Τ. Αγρινίου  έχει επιληφθεί της υπόθεσης, σύμφωνα με τα εκ του νόμου προβλεπόμενα, με την Αστυνομία να έχει μεταβεί στο σπίτι του 44χρονου. Αναμένεται η διεξαγωγή νεκροψίας-νεκροτομής του 44χρονου στην Πάτρα, ώστε να διαπιστωθούν τα αίτια του θανάτου του.

“Έφυγε” στα 51 του ο Σάκης Σιδέρης - Προδόθηκε από την καρδιά του

  “Έφυγε” στα 51 του ο Σάκης Σιδέρης - Προδόθηκε από την καρδιά του Σοκ στον τοπικό αθλητισμό καθώς έγινε γνωστό πώς έχασε τη ζωή του ο αθλητής στίβου και μέλος του συλλόγου δρομέων υγείας στην Πάτρα, Σάκης Σιδέρης, μόλις 51 ετών .Σύμφωνα με πληροφορίες προδόθηκε από την καρδιά του. Πριν από ένα χρόνο είχε λάβει μέρος σε έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες του κόσμου τρέχοντας 120 χλμ στην έρημο Σαχάρα. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αγαπητό δρομέα που αγωνιζόταν με τα χρώματα του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Πάτρας και έψαχνε πάντα τρόπους να προσελκύει νέα άτομα στον αθλητισμό, αλλά και να χαίρεται το τρέξιμο λαμβάνοντας μέρος σε αγώνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. sinidisi

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ν ΠΑΝΤΑΖΗΣ: Πρωτιά στις απευθείας αναθέσεις με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και για το 2024 ο δήμος Ξηρομέρου

  Πρωτιά στις απευθείας αναθέσεις με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και για το 2024 ο δήμος Ξηρομέρου,ακόμη και αυτό το μήνα Δεκέμβριο που τελειώνει το έτος αγώνας δρόμου  να προλάβουν να κόψουν εντάλματα. Ο δήμος Ξηρομέρου όπως γνωρίζουμε,διαθέτει ως μόνιμο προσωπικό διπλωματούχους μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων. Γιατί στις απολογιστικές μελέτες,όπου γίνεται κοστολόγηση του κάθε έργου που αναθέτει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ο δήμαρχος,υπογράφονται από συγκεκριμένη τεχνολόγο μηχανικό η οποία χαίρει της απολύτου εμπιστοσύνης του, όπου οι περισσότερες δεν βρίσκονται καν εντός του γνωστικού της αντικειμένου.;;; Για παράδειγμα πως μπορεί ένας τεχνολόγος ηλεκτρολόγος να κάνει κοστολόγηση ενός έργου ύδρευσης και αποχέτευσης;;;;; Σας επισυνάπτω μερικές από αυτές.      

Φυτείες Ξηρομέρου : φώτο από τη γιορτή τσιγαρίδας...

   Φυτείες Ξηρομέρου :  φώτο από τη γιορτή τσιγαρίδας. Φώτο Μήτσος Παπαζωης....

Ο δείκτης αποτελεσματικότητας του Δήμου Ξηρομέρου για το 2023

    Ημερομηνία 22-12-2024 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ   Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι ο Δήμος μας (ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ) ταξινομήθηκε στο υψηλότερο 20% στις κατηγορίες του Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων, που δημοσίευσε το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ), σε συνεργασία με το Κέντρο Διεθνούς & Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας & Διακυβέρνησης (ΚεΔΕΠΟΔ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Αξιοσημείωτο είναι ότι κατέλαβε την 2η θέση στην συνολική βαθμολογία των μεσαίων ηπειρωτικών Δήμων, σε σύνολο 94 Δήμων. Ο Δείκτης αξιολογεί ετησίως όλες τις δημοτικές αρχές της χώρας, βάσει των επιδόσεών τους στα πεδία που αποτελούν τις βασικές τους αρμοδιότητες, με στόχο να εντοπίσει τις βέλτιστες πρακτικές και να αναδείξει τα θετικά παραδείγματα των δημοτικών αρχών που έχουν καταφέρει να αξιοποιούν αποτελεσματικά τους διαθέσιμους σ' αυτές πόρους, λειτουργώντας ως αφορμή άμιλλας μεταξύ των Δή...

Αποστολάκης Αρης: Βασικά Προβλήματα του Χωριού μας και Κάποια Ερωτήματα

 Βασικά Προβλήματα του Χωριού μας και Κάποια Ερωτήματα Ως μέλος του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Μύτικα του Δήμου Ξηρομέρου, αισθάνομαι την υποχρέωση και την ανάγκη να αναδείξω μερικά θέματα, με μοναδικό σκοπό την βελτίωση της εικόνας του Μύτικα. 1. Ίσως φανώ κουραστικός, διότι στο παρελθόν έχω κάνει πολλές φορές αναφορά για το γήπεδο του Μύτικα, βλέποντας όμως να μην αλλάζει τίποτα θα ήθελα να θέσω και πάλι κάποια ερωτήματα. I. Γιατί η Α.Ε. Αλυζίας (αντρική και παιδική ομάδα) δεν έχει αγωνισθεί στο γήπεδο του Μύτικα εδώ και 3 χρόνια; Υπενθυμίζω ότι με βάση το καταστατικό ίδρυσής της, η ομάδα θα έπρεπε να αγωνίζεται στους μισούς εντός έδρας αγώνες στο γήπεδο του Μύτικα. Ένα έργο που κόστισε πάνω από 200 χιλιάδες ευρώ, όνειρο πολλών ετών των κατοίκων του Μύτικα, παραμένει ακόμα προβληματικό και εντελώς αναξιοποίητο. II. Θα ήθελα επίσης να γνωρίζω, εάν οι εργασίες στην εξέδρα του γηπέδου έχουν ολοκληρωθεί. Φαντάζομαι πως όχι, καθώς η σημερινή εικόνα της μας προκαλεί θλίψη, ενδ...

Εκπόνηση τοπογραφικών μελετών αποτύπωσης ρεμάτων και μελετών αντιπλημμυρικής προστασίας, που αφορούν τις Κοινότητες Βασιλόπουλου και Καραϊσκάκη.

Εκπόνηση τοπογραφικών μελετών αποτύπωσης ρεμάτων και μελετών αντιπλημμυρικής προστασίας, που αφορούν τις Κοινότητες Βασιλόπουλου και Καραϊσκάκη. Φωτογραφίες αρχείου από την θεομηνία ΕΤΕΟΚΛΗΣ τον Δεκέμβριο του 2019.         Αναρτήθηκε σήμερα στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ του Δήμου Ξηρομέρου και το εντοπίσαμε (ΑΔΑ: 605ΑΩΚΖ-ΣΤ7), επίσημο έγγραφο με απόφαση ανάληψης υποχρέωσης ύψους 37.169,16 €, για εκπόνηση τοπογραφικών μελετών αποτύπωσης ρεμάτων και μελετών αντιπλημμυρικής προστασίας, που αφορούν τις Κοινότητες Βασιλόπουλου και Καραϊσκάκη.   Μιλάμε για δύο Κοινότητες που εδώ και πάρα πολλά χρόνια αντιμετωπίζουν προβλήματα στην αντιπλημμυρική τους προστασία και ήρθε η ώρα το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί δομικά και σωστά με την υλοποίηση του πρώτου βήματος που είναι η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών.   Δείτε εδώ το επίσημο έγγραφο.    mytikaspress