Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία στο νέο ΕΣΠΑ!!!

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία δεν περιλαμβάνεται, έως τώρα, στον σχεδιασμό για το νέο ΕΣΠΑ! Τέτοια έργα θα μπορούσαν να είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πάλαιρος - Μύτικας - Αστακός που θα ανέπτυσσε το δυτικό μέτωπο, η σύνδεση Αστακός - Πλατυγιάλι - Μεσολόγγι που θα ένωνε τα τρία μεγάλα λιμάνια του νομού, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Μεσολόγγι (κόμβος Χαλαζιά - φωτό) και ο άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο. Είναι θέματα για τα οποία πρέπει να δώσουν άμεσα απαντήσεις οι τοπικοί βουλευτές, η Περιφέρεια και οι δήμαρχοι του Νομού.

Διαβάζουμε αναλυτικά στις "Υποδομές":

Μεγάλα οδικά έργα και νέοι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Μεγάλα projects όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είναι μόνο μερικά από τα προτεινόμενα έργα για να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Τα έργα προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως μέρος των πακέτου έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.

Σημαντικό χαρακτηριστικό των προτάσεων για ένταξη είναι η ισορροπημένη γεωγραφική τους κατανομή. Έτσι βλέπουμε έργα από τον Έβρο -με τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης-, την Ήπειρο -με το Ιωάννινα-Κακαβιά-, την Δυτική Ελλάδα -με το Πάτρα-Πύργος, μέχρι την Εύβοια και την Κρήτη.

Έμφαση έχει δοθεί την ολοκλήρωση της της κατασκευής ελλειπόντων τμημάτων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (ΔΟΔ) της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Με τον τρέχων σχεδιασμό, το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας θα επεκταθεί σημαντικά μέχρι το τέλος του νέου ΕΣΠΑ.

Τα έργα για αυτοκινητόδρομους

Στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας προβλέπεται ενδεικτικά η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ. Είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης το οποίο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός είναι σε προχωρημένο στάδιο και φέτος προβλέπεται να δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Το έργο έχει κυρωθεί και υπογραφεί και αύριο 31 Μαρτίου θα έχουμε και την επίσημη εκκίνηση των εργασιών. Αρχικά θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Μαζί με το έργο προβλέπεται η αναβάθμιση των συνδέσεων του παράπλευρου οδικού δικτύου με τον αυτοκινητόδρομο.

Τρίτο σημαντικό έργο που θα δούμε να προτείνεται και να εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή της οδικής σύνδεσης Ιωάννινα – Κακκαβιά. Η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι κρίσιμης σημασίας για την κοινωνία της Ηπείρου καθώς θα εξυπηρετεί κρίσιμους τομείς της τοπικής οικονομίας όπως η βιομηχανία και ο τουρισμός.

Παράλληλα ο δρόμος θα συμβάλει στην τόνωση της εμπορικής / εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης η διασυνοριακή σύνδεση εξυπηρετεί τη Μακρο – περιφερειακή Στρατηγική Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και συγκεκριμένα του πυλώνα “Πολυτροπικές διαδρομές Αδριατικής – Ιονίου” καθώς είναι τμήμα της Αδριατικής Οδού. Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Το κόστος του κυμαίνεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Τέλος στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων ένα ακόμα έργο που ενδιαφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ είναι η η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (μέσω σηράγγων) από την Αττική Οδό μέχρι τον Α/Κ Καλυφτάκη με την Ε.Ο. (ΠΑΘΕ).

Το εν λόγω έργο έχει προκηρυχθεί και τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του. Είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού και θα δώσει σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αττικής. Ιδιαίτερα για την Αττική Οδό το έργο είναι κρίσιμο για την ελάφρυνση της κίνησης στο τμήμα Μεταμόρφωση-Πλακεντίας. Έχει κόστος με ΦΠΑ 350 εκατ. ευρώ.

Μεγάλα Οδικά Περιφερειακά Έργα

Εδώ έχουμε τρία σημαντικά έργα που θα επιχειρηθεί ή προταθεί η ένταξη τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι έργα που είτε συμπληρώνουν οδικούς άξονες είτε ξεκινούν νέους.

Πρώτο έργο είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του υποτμήματος Μελίβοια – Δημάριο του τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το οποίο αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Το έργο είναι σε κατασκευή με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Το δεύτερο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Μπράλου – Άμφισσας του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Με το έργο βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας καθώς στο μεγαλύτερο τμήμα του κατασκευάζεται σε ορεινό έδαφος. Το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Το κόστος του με τον ΦΠΑ φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ.

Τρίτο έργο είναι η κατασκευή της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών. Το έργο δημιουργεί καλύτερες οδηγικές συνθήκες ενώ παρακάμπτει την πρωτεύουσα της Εύβοιας αποφορτίζοντάς την κυκλοφοριακά. Και αυτό το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του είναι θέμα ημερών. Το κόστος του φτάνει με την προαίρεση τα 210 εκατ. ευρώ

Οδικές συνδέσεις με Λιμάνια

Τα προτεινόμενα προς ένταξη έργα αφορούν σε επενδύσεις για την ενίσχυση της πολυτροπικότητας των μεταφορών μέσω της διασύνδεσης του οδικού δικτύου με λιμένες. Είναι έργα σημαντικά καθώς η σύνδεση των λιμένων με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας δημιουργεί σημαντικές αναπτυξιακές συνθήκες. Τα έργα είναι:

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Η οδική σύνδεση Εγνατίας με λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το έργο ύψους 50 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο και ξεκινά με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα ολοκληρωθεί επίσης ως έργο-γέφυρα.

Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα για το νέο ΕΣΠΑ, παράλληλα ωριμάζει το έργο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τον λιμένα Ραφήνας, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Πρόκειται για έργο το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ειναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα συνδέσει το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Αττικής με την Αττική Οδο και κατ` επέκταση με την Αθήνα, διευκολύνοντας και συντομεύοντας την πρόσβαση από και προς αυτό.

Τα μεγάλα οδικά έργα και οι αυτοκινητόδρομοι που θα δούμε να χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα αποτελέσουν ακόμα ένα ισχυρό όπλο για την προσπάθεια της χώρας ώστε να μεταβληθεί σε εμπορευματικό κόμβο της νοτιο-ανατολικής Ευρώπης.

AIXMH

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πως μοιράστηκαν 974 επιδοτήσεις στο Δήμο Ξηρομέρου ...

  Σε μια εποχή που η διαφάνεια στις χρηματοδοτήσεις αποτελεί πρώτιστο ζητούμενο, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιμένει στη δημοσιοποίηση των ονομάτων και των ποσών όσων λαμβάνουν ενισχύσεις μέσω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ). Όπως αναφέρεται ρητά στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΕ, «Όποιος λαμβάνει χρηματοδότηση από την ΕΕ στο πλαίσιο της ΚΓΠ περιλαμβάνεται σε καταλόγους διαθέσιμους στο κοινό...  Ως εκ τούτου, τα δεδομένα είναι περιορισμένα ως προς το πεδίο και διαθέσιμα μόνο για καθορισμένο χρονικό διάστημα     ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ  👉 https://transpay.opekepe.gr/

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξηρόμερο -Πως μοιράστηκαν τις επιδοτήσεις, δείτε τα ποσά των δικαιούχων..

  Σε μια εποχή που η διαφάνεια στις χρηματοδοτήσεις αποτελεί πρώτιστο ζητούμενο, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιμένει στη δημοσιοποίηση των ονομάτων και των ποσών όσων λαμβάνουν ενισχύσεις μέσω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ). Όπως αναφέρεται ρητά στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΕ, «Όποιος λαμβάνει χρηματοδότηση από την ΕΕ στο πλαίσιο της ΚΓΠ περιλαμβάνεται σε καταλόγους διαθέσιμους στο κοινό. Οι εν λόγω κατάλογοι έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση της διαφάνειας και της εμπιστοσύνης στα ενωσιακά μέτρα χρηματοδότησης.  Ωστόσο, οι κανόνες ακόμη πρέπει να επιτύχουν ισορροπία μεταξύ του δικαιώματος των πολιτών να γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο δαπανήθηκαν τα χρήματά τους και του δικαιώματος των ατόμων να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα.  Ως εκ τούτου, τα δεδομένα είναι περιορισμένα ως προς το πεδίο και διαθέσιμα μόνο για καθορισμένο χρονικό διάστημα». Επιπλέον, «οι εθνικές αρχές είναι υπεύθυνες για την ακρίβεια και την πληρότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών». Η διαδικτ...

Αυτή τη λακκούβα ποιος θα τη φτιάξει;

 Λακκούβα στον δρόμο : Μπορεί να την μπαλώσει πολίτης ή όχι; Τι ισχύει    Αυτή τη λακκούβα ποιος θα τη φτιάξει; Αυτό είναι το μόνιμο ερώτημα των Ελλήνων πολιτών, ειδικά στις γειτονιές των πόλεων και των χωριών, όπου παρατηρούνται οι περισσότερες κακοτεχνίες. Η απάντησή ωστόσο, είναι, δυστυχώς, περίπλοκη Ο λόγος έγκειται στο γεγονός πως για την επιδιόρθωση του οδοστρώματος, εμπλέκονται από την αρμόδια Περιφέρεια, έως τον Δήμο και φυσικά το υπουργείο Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.  Αυτές οι υπηρεσίες, διαθέτουν επιπλέον διευθύνσεις και αρμόδιους υπαλλήλους, μετατρέποντας το κλείσιμο μιας λακκούβας σε γόρδιο δεσμό, αφού πρώτα πρέπει να εγκριθεί το έργο, μετά να βρεθούν το χρήματα και τέλος, να το φτιάξει κάποιος από όλους τους εμπλεκόμενους. Αγανακτισμένοι πολίτες που βλέπουν μόνιμα την κακοτεχνία στη γειτονιά τους, σκέφτονται να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Να αγοράσουν δηλαδή τα υλικά που απαιτούνται και να την μπαλώσουν έστω προσωρινά, προκειμένου να μην...

ετέθη σε κυκλοφορια το β΄ Mini bus του Δήμου Ξηρομέρου;

Αναγνώστες της  ΒΕΛΟΥΤΣΑΝΕWS  μας έστειλαν φώτο και βίντεο από το δεύτερο  Mini bus του Δήμου Ξηρομέρου όπου  φέρεται να ετέθη σε κυκλοφορία χωρίς πινακίδες για την κάλυψη των αθλητικών δραστηριοτήτων   στο  ΔΑΚ Αστακού;  Η ΒΕΛΟΥΤΣΑΝΕWS επικοινώνησε με τη Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου όπου μας διαβεβαίωσαν  ότι από την περασμένη Παρασκευή το  δεύτερο  Mini bus έχει βγάλει πινακίδες κυκλοφορίας αλλά  δεν έχουν   ακόμη  τοποθετηθεί ...

Επιστροφή 5 αιρετών του Δήμου Ξηρομέρου μετά την προσωρινή τους έκπτωση.

 Με προσωρινή διαταγή του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), επιστρέφουν 5 αιρετοί που είχαν εκπέσει προσωρινά, με απόφαση της Αποκεντρωμένης, λόγω φερόμενων χρεών προς τον Δήμο Ξηρομέρου. Οι αιρετοί έκαναν ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της απόφασης της Αποκεντρωμένης και επιστρέφουν μέχρι και την τελική εκδίκαση στο ΣτΕ. Πρόκειται για δυο Αντιδημάρχους και 3 Προέδρους τοπικών κοινοτήτων  

ΞΗΡΟΜΕΡΟ : Παλιόβαρκα -έργα όχι λόγια ...

 ΞΗΡΟΜΕΡΟ : Θέση Παλιόβαρκα -έργα όχι λόγια ... Συνεργείο του Δήμου  κατασκεύασε ένα μικρο "γεφυράκι" προκειμένου να περνούν τα αυτοκίνητα... Είναι ηλίου φαεινότερον ότι υπάρχει κατασκευαστικό λάθος  Η θέση των σωλήνων δεν είναι στο πρέπον βάθος με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα μικρο έλος που πέραν  του αντι- αισθητικού και της δυσοσμίας είναι και μια εστία μόλυνσης για την περιοχή .  Καταστημάρχες και επισκέπτες της περιοχής διαμαρτύρονται .. Καλό θα ήταν η Δημοτική Αρχή άμεσα να μεριμνήσει

Βασιλόπουλο: Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα...

    Έκοψαν και ξερίζωσαν  τον ευκάλυπτο,στο γηπεδάκι στο Βασιλόπουλο  δίπλα στην παιδική χαρά και αντί να απομακρύνουν τις ρίζες και τα ξερά κλαδιά να διαμορφώσουν κατάλληλα το χώρο το χώρο ,  να προχωρήσουν σε εκ νέου περίφραξη για την ασφάλεια των παιδιών έκλεισαν τη τρύπα με χώμα , τα παράτησαν κι έφυγαν σχεδόν 20  ημερες τώρα.  Το δάπεδο θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο και οι μπασκετες είναι  του περασμένου αιώνα    Τρεις δημοτικοί σύμβουλοι εκ των οποίων και μια αντιδήμαρχος  και ένα κοινοτικό συμβούλιο το 2025 δεν πήραν χαμπάρι. Δεν νοιάστηκαν για τα παιδάκια...!!!!  Δεν γνωρίζουν ότι λόγο καλοκαιριού αυξάνονται τα παιδιά του χωριού  καθώς  έρχονται και παιδιά με τους γονείς τους στο χωριό  ετεροδημότες για τις καλοκαιρινές διακοπές τους  Δεν γνωρίζουν ότι ούτε πλατεία υπάρχει στο χωριό  και ο μοναδικός ίσως χώρος  για να παίξουν   τα παιδιά είναι αυτός ..   Εν μέσω θέρους αυτό πο...

δύσβατος ο δρόμος για το μοναστήρι του Προφήτη Ηλία

    Λαμπρή είναι η πανήγυρη του Προφήτη Ηλία  κάθε χρόνο  στο ιστορικό μοναστήρι  Σήμερα Σάββατο 19 Ιουλίου στις 8:00 το απόγευμα το εκκλησιαστικό συμβούλιο του Αγίου Αθανασίου Καραϊσκάκης  προσκαλεί τους πιστούς στον πανηγυρικό εσπερινό του προφήτη Ηλία   Κι όμως ο δρόμος για να φτάσουν οι πιστοί στο μοναστήρι παραμονή της γιορτής  παραμένει  δύσβατος σε πολλά σημεία  ...   Εν μέσω θέρους αυτό που ενδιαφέρει τη Δημοτική Αρχή , είναι η προσωπική   προβολή   ,η  προώθηση μιας βλαχομπαρόκ lifestyle πολιτικής  της δεκαετίας του ‘80 και του ‘90 που μετουσιώνεται σε μεγάλες  φιέστες και  πανηγύρια όπου ξοδεύονται προκλητικά και απερίσκεπτα πολλά  χρήματα  ,οι απευθείας αναθέσεις με κατεπείγουσες διαδικασίες εκατομμυρίων ευρώ σε μια χούφτα  αναδόχων ,  η  οικογενειοκρατία με προσλήψεις ημέτερων   που επιβαρύνουν  εκατοντάδες  χιλιάδες ευρώ...

Η δυσοσμία ως κόρη οφθαλμού…

  Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και τα συνεργεία του Δήμου, οφείλουν να  προχωρήσουν  σε παρεμβάσεις εξωραϊσμού και καθαριότητας στο λιμάνι του Αστακού   Να καθαριστεί ο  χώρος του λιμανιού,να ασπριστούν  όλοι οι χώροι περιμετρικά , να απομακρυνθούν σκουπίδια, παρατημένα εργαλεία και κυρίως τα δίχτυα που εκπέμπουν μια δυσάρεστη μυρωδιά που σε συνδυασμό με τη διάθεση των ανεπεξέργαστων λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή πολλάκις μετατρέπουν την ατμόσφαιρα  σε αποπνικτική  ..

ΑΣΤΑΚΟΣ: Αν μ' αγαπούσες...

  👉Η δημοτική αρχή Ξηρομέρου   έχει λάβει από το 2022 χρηματοδότηση ύψους 394.382,000€ για την κατασκευή καταφυγίου για τα αδέσποτα ζώα. Το συγκεκριμένο έργο ΔEN έχει προχωρήσει... (ΑΔΑ : ΩΧΖ946ΜΤΛ6-ΦΥΧ) 👉 Όλοι οι Δήμοι της χώρας υποχρεούνται να τοποθετήσουν ταΐστρες και ποτίστρες   ώστε να μπορούν τα αδέσποτα ζώα να δροσίζονται και να σιτίζονται.   Στο Δήμο Ξηρομέρου ΔΕΝ  υπάρχουν . 👉 Όλοι οι δημότες γνωρίζουν   ότι   λειτουργεί αυθαίρετο «καταφύγιο» αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προδιαγραφές ; 👉 Στους δρόμους του Αστακού εν μέσω θέρους   και αυξημένων θερμοκρασιών   περιφέρονται αδέσποτα ζώα   πιθανόν και μη στειρωμένα 👉  Όμως  σύμφωνα με το Νόμο 4830/2021   ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ  τα συνεργεία περισυλλογής αδέσποτων ζώων συντροφιάς εποπτεύονται από κτηνίατρο του δήμου  Τα ζώα που περιφέρονται σε δημόσιους χώρους ελέγχονται για ηλεκτρονική   σήμανση:  - Αν δεν έχουν ...