Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία στο νέο ΕΣΠΑ!!!

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία δεν περιλαμβάνεται, έως τώρα, στον σχεδιασμό για το νέο ΕΣΠΑ! Τέτοια έργα θα μπορούσαν να είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πάλαιρος - Μύτικας - Αστακός που θα ανέπτυσσε το δυτικό μέτωπο, η σύνδεση Αστακός - Πλατυγιάλι - Μεσολόγγι που θα ένωνε τα τρία μεγάλα λιμάνια του νομού, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Μεσολόγγι (κόμβος Χαλαζιά - φωτό) και ο άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο. Είναι θέματα για τα οποία πρέπει να δώσουν άμεσα απαντήσεις οι τοπικοί βουλευτές, η Περιφέρεια και οι δήμαρχοι του Νομού.

Διαβάζουμε αναλυτικά στις "Υποδομές":

Μεγάλα οδικά έργα και νέοι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Μεγάλα projects όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είναι μόνο μερικά από τα προτεινόμενα έργα για να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Τα έργα προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως μέρος των πακέτου έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.

Σημαντικό χαρακτηριστικό των προτάσεων για ένταξη είναι η ισορροπημένη γεωγραφική τους κατανομή. Έτσι βλέπουμε έργα από τον Έβρο -με τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης-, την Ήπειρο -με το Ιωάννινα-Κακαβιά-, την Δυτική Ελλάδα -με το Πάτρα-Πύργος, μέχρι την Εύβοια και την Κρήτη.

Έμφαση έχει δοθεί την ολοκλήρωση της της κατασκευής ελλειπόντων τμημάτων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (ΔΟΔ) της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Με τον τρέχων σχεδιασμό, το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας θα επεκταθεί σημαντικά μέχρι το τέλος του νέου ΕΣΠΑ.

Τα έργα για αυτοκινητόδρομους

Στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας προβλέπεται ενδεικτικά η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ. Είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης το οποίο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός είναι σε προχωρημένο στάδιο και φέτος προβλέπεται να δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Το έργο έχει κυρωθεί και υπογραφεί και αύριο 31 Μαρτίου θα έχουμε και την επίσημη εκκίνηση των εργασιών. Αρχικά θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Μαζί με το έργο προβλέπεται η αναβάθμιση των συνδέσεων του παράπλευρου οδικού δικτύου με τον αυτοκινητόδρομο.

Τρίτο σημαντικό έργο που θα δούμε να προτείνεται και να εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή της οδικής σύνδεσης Ιωάννινα – Κακκαβιά. Η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι κρίσιμης σημασίας για την κοινωνία της Ηπείρου καθώς θα εξυπηρετεί κρίσιμους τομείς της τοπικής οικονομίας όπως η βιομηχανία και ο τουρισμός.

Παράλληλα ο δρόμος θα συμβάλει στην τόνωση της εμπορικής / εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης η διασυνοριακή σύνδεση εξυπηρετεί τη Μακρο – περιφερειακή Στρατηγική Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και συγκεκριμένα του πυλώνα “Πολυτροπικές διαδρομές Αδριατικής – Ιονίου” καθώς είναι τμήμα της Αδριατικής Οδού. Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Το κόστος του κυμαίνεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Τέλος στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων ένα ακόμα έργο που ενδιαφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ είναι η η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (μέσω σηράγγων) από την Αττική Οδό μέχρι τον Α/Κ Καλυφτάκη με την Ε.Ο. (ΠΑΘΕ).

Το εν λόγω έργο έχει προκηρυχθεί και τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του. Είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού και θα δώσει σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αττικής. Ιδιαίτερα για την Αττική Οδό το έργο είναι κρίσιμο για την ελάφρυνση της κίνησης στο τμήμα Μεταμόρφωση-Πλακεντίας. Έχει κόστος με ΦΠΑ 350 εκατ. ευρώ.

Μεγάλα Οδικά Περιφερειακά Έργα

Εδώ έχουμε τρία σημαντικά έργα που θα επιχειρηθεί ή προταθεί η ένταξη τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι έργα που είτε συμπληρώνουν οδικούς άξονες είτε ξεκινούν νέους.

Πρώτο έργο είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του υποτμήματος Μελίβοια – Δημάριο του τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το οποίο αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Το έργο είναι σε κατασκευή με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Το δεύτερο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Μπράλου – Άμφισσας του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Με το έργο βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας καθώς στο μεγαλύτερο τμήμα του κατασκευάζεται σε ορεινό έδαφος. Το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Το κόστος του με τον ΦΠΑ φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ.

Τρίτο έργο είναι η κατασκευή της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών. Το έργο δημιουργεί καλύτερες οδηγικές συνθήκες ενώ παρακάμπτει την πρωτεύουσα της Εύβοιας αποφορτίζοντάς την κυκλοφοριακά. Και αυτό το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του είναι θέμα ημερών. Το κόστος του φτάνει με την προαίρεση τα 210 εκατ. ευρώ

Οδικές συνδέσεις με Λιμάνια

Τα προτεινόμενα προς ένταξη έργα αφορούν σε επενδύσεις για την ενίσχυση της πολυτροπικότητας των μεταφορών μέσω της διασύνδεσης του οδικού δικτύου με λιμένες. Είναι έργα σημαντικά καθώς η σύνδεση των λιμένων με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας δημιουργεί σημαντικές αναπτυξιακές συνθήκες. Τα έργα είναι:

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Η οδική σύνδεση Εγνατίας με λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το έργο ύψους 50 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο και ξεκινά με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα ολοκληρωθεί επίσης ως έργο-γέφυρα.

Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα για το νέο ΕΣΠΑ, παράλληλα ωριμάζει το έργο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τον λιμένα Ραφήνας, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Πρόκειται για έργο το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ειναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα συνδέσει το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Αττικής με την Αττική Οδο και κατ` επέκταση με την Αθήνα, διευκολύνοντας και συντομεύοντας την πρόσβαση από και προς αυτό.

Τα μεγάλα οδικά έργα και οι αυτοκινητόδρομοι που θα δούμε να χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα αποτελέσουν ακόμα ένα ισχυρό όπλο για την προσπάθεια της χώρας ώστε να μεταβληθεί σε εμπορευματικό κόμβο της νοτιο-ανατολικής Ευρώπης.

AIXMH

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τσικνίζεται απόψε ο Αστακός ...

  Τσικνίζεται  απόψε ο Αστακός ... Κάποιοι έβαλαν φωτιά στο "προσωρινό χώρο"  εναπόθησης του Δήμου Ξηρομέρου, στην είσοδο του Αστακού ...

Σε Κατούνα και Αστακό ο Μητροπολίτης Δαμασκηνός για την γιορτή του Αγίου Νικολάου

  Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η ετήσια μνήμη του Αγίου Νικολάου, Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας, του Θαυματουργού, στους ομώνυμους Ενοριακούς Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Σε Κατούνα και Αστακό ο Μητροπολίτης Δαμασκηνός για την γιορτή  Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός την παραμονή της εορτής, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025 επισκέφθηκε τον όμορφο και γραφικό συνοικισμό του Αγίου Νικολάου Κατούνας και χοροστάτησε στην ακολουθία του πανηγυρικού Εσπερινού στην ιστορική γυναικεία Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου. Μετά τον Εσπερινό η Καθηγουμένη, Γερόντισσα Μαρία προσέφερε σε όλους την παραδοσιακή μοναστηριακή φιλοξενία στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής. Το πρωί του Σαββάτου 6 Δεκεμβρίου 2025, ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός μετέβη στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, του οποίου ο Άγιος Νικόλαος είναι προστάτης και πολιούχος. Η ακολουθία του Όρθρου και η πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτ...

ΌΜΟΡΦΕΣ ΕΙΚΌΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΆΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΈΝΤΡΟΥ ΤΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ.....

   ΌΜΟΡΦΕΣ ΕΙΚΌΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΆΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΈΝΤΡΟΥ ΤΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ... φώτο: Τιμολέων Τσαμποδήμος  

Δεν κάνουν πίσω οι αγρότες – μπλόκα σήμερα και στην Αιτωλοακαρνανία

  Νέες δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν για σήμερα οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι , με ενίσχυση των μπλόκων και αποκλεισμούς δρόμων. Μάλιστα, στην  Αιτωλοακαρνανία   σήμερα, πρώτη ημέρα των κινητοποιήσεων ξεκινούν με δύο μπλόκα οι κινητοποιήσεις, ένα στα διόδια του Αγγελοκάστρου και ένα στο Άκτιο Σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία ο αγροτικός κόσμος είναι στους δρόμους και απαιτεί άμεση λύση των καυτών προβλημάτων επιβίωσης που αντιμετωπίζει, αλλιώς δηλώνει πως θα παραμείνει στα μπλόκα μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων. Την σκυτάλη των συλλαλητηρίων παίρνει σήμερα η Αιτωλοακαρνανία, με το μεγάλο μπλόκο που θα στηθεί στον κόμβο του Αγγελόκαστρου. Πρόθεση των αγροτών είναι η κατάληψη της Ιόνια Οδού, όπως έχουν δηλώσει κατ’ επανάληψη. Η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Αιτωλοακαρνανίας σε σχετικό μήνυμά της σημειώνει: Συντονίζουμε και εμείς τη δράσης μας με τις δεκάδες Ομοσπονδίες, τους εκατοντάδες Αγροτοκτηνοτροφικούς Συλλόγους και τα χιλιάδ...

Μεσήλικας έδωσε τέλος στη ζωή του – Εντοπίστηκε νεκρός στο σπίτι του στη Σταμνά

  Νεκρός βρέθηκε ένας μεσήλικας άνδρας στο σπίτι του στην Σταμνά Μεσολογγίου και φέρεται να έχει δώσει τέλος στη ζωή του με κυνηγετικό όπλο. Στο σημείο έσπευσε η Αστυνομία από το Αιτωλικό και το ΕΚΑΒ , αλλά ήταν ήδη αργά για τον άτυχο άνδρα. Στη γειτονία είναι συγκλονισμένοι, διότι ήταν ιδιαίτερα αγαπητός. Οι Αρχές ερευνούν τους λόγους που τον οδήγησαν στην πράξη αυτή.  sinidisi.gr

Συνάντηση Δ.Σ Α.Ε Αλυζίας με τον Αντιδήμαρχο Δ.Ε Αλυζίας για την πρόοδο των εργασιών στο γήπεδο της Κανδήλας.

Συνάντηση Δ.Σ Α.Ε Αλυζίας με τον Αντιδήμαρχο Δ.Ε Αλυζίας για την πρόοδο των εργασιών στο γήπεδο της Κανδήλας. Στις 3/12/25, μετά από κάλεσμα του Γενικού Γραμματέα της ΑΕ ΑΛΥΖΙΑΣ, κ. Κατσαούνη Λευτέρη, συναντήθηκαν στο γήπεδο Κανδήλας ο Γενικός Αρχηγός, Θοδωρής Λιβιτσάνης, ο Υπεύθυνος Έργου, κ. Πολύζος Παρασκευάς, και ο Αντιδήμαρχος Αλυζίας, κ. Σιδεράς Στέλιος, και συζήτησαν την πρόοδο των εργασιών στις εγκαταστάσεις του γηπέδου (στέγη, ηλιακός, ντους, πλακοστρώσεις, τουαλέτες, ηλεκτροφωτισμός, αποθήκη κ.λπ.). Έγινε εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήθηκε η αναγκαιότητα των έργων και η επίσπευση των εργασιών. Για άλλη μία φορά ο Στέλιος Σιδεράς έδειξε άμεσο ενδιαφέρον και ενήργησε για το καλό της ομάδας, γεγονός που η Διοίκηση εκτιμά ιδιαίτερα. Αναμένουμε και ενεργούμε όλοι για ένα καλό αποτέλεσμα. Εκ της Διοικήσεως Πηγή:   ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΛΥΖΙΑΣ

Η Αριά (quercus ilex) και η καταστροφή στην Κομπωτή Αιτωλοακαρνανίας - Μια επείγουσα και εναγκαία καταγγελία.

Η Αριά (quercus ilex) και η καταστροφή στην Κομπωτή Αιτωλοακαρνανίας - Μια επείγουσα και εναγκαία καταγγελία. Του Δημήτρη Κατσούλα. Μέλος του ορειβατικού συλλόγου ΕΟΣ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ. Η αριά, η αειθαλής βελανιδιά της Μεσογείου, αποτελεί βασικό στήριγμα των δασικών οικοσυστημάτων. Είναι δέντρο αιωνόβιο, ανθεκτικό, με καθοριστικό ρόλο στη σταθερότητα του εδάφους, στη βιοποικιλότητα και στην αντοχή της φύσης απέναντι στην ξηρασία και τις κλιματικές πιέσεις. Η παρουσία της δεν είναι απλώς σημαντική, είναι απαραίτητη. Έγκλημα στο Δάσος της Κομπωτής. Τις τελευταίες εβδομάδες, στο δάσος της Κομπωτής Αιτωλοακαρνανίας, συντελείται μια ωμή και απροκάλυπτη καταστροφή. Η διάνοιξη δρόμων για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών εξελίσσεται με τρόπο που καταστρέφει συστηματικά και αδικαιολόγητα το δάσος αριάς, αφήνοντας πίσω της ένα τοπίο χαοτικής υποβάθμισης. Κατά τη διάρκεια των εργασιών, οι εκσκαφείς πετούν τεράστιους όγκους μπάζων στις απότομες πλαγιές, πρακτική που όχι μόνο παραβιάζει τις βασικές υποχρεώ...

Γιάννης Τριανταφυλλάκης: «Έγκριση χρηματοδότησης συμπληρωματικής σύμβασης εργασιών από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον χρηματοδότηση 2.900.000 €».

«Έγκριση χρηματοδότησης συμπληρωματικής σύμβασης εργασιών από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας». Επιπλέον χρηματοδότηση 2.900.000 €.   Μετά από αίτημα της δημοτικής αρχής, για επιπλέον χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, για το εν εξελίξει μεγάλο έργο του βιολογικού της ΔΕ Αλυζίας: Βάρνακα, Κανδήλας και Μύτικα, με την αμέριστη στήριξη του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, κ. Γραφάκου Μανώλη, εξασφαλίστηκε η πρόσθετη χρηματοδότηση του έργου για την κατασκευή 2 νέων σημαντικών φυσικών αντικειμένων, με εκτέλεση νέων εργασιών. Τα νέα φυσικά αντικείμενα αφορούν: 1.) Επιπλέον έργο για Φωτοβολταϊκό Σταθμό (ΦΒ) με μικροδίκτυο, συσσωρευτές (μπαταρίες) και δυνατότητα τόσο διασυνδεδεμένης όσο και αυτόνομης λειτουργίας (νησιδοποίηση). Με την εγκατάσταση συστήματος συσσωρευτών, επιτυγχάνεται η σχεδόν πλήρης ενεργειακή αυτονομία της ΕΕΛ. Η εφαρμογή του συστήματος συμβάλλει στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, στη μείωση των απωλειών μεταφοράς, καθ...

ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ: "ΚΕΝΤΡΟ ΝΤΑΚΙΑΣ" -ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ

 

Αυξήσεις στα διόδια της Ιόνιας Οδού- Δείτε τις τιμές αναλυτικά

  Μετά την Μορέας Α.Ε. και την Ολυμπία Οδό, ήρθε και η σειρά της «Νέας Οδού Α.Ε.» να ανακοινώσει τις νέες τιμές διοδίων που θα ισχύουν το 2026 στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα) αλλά και στο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η αλλαγή στις τιμές πραγματοποιείται σύμφωνα με το άρθρο 24.2.8 της Σ.Π. περί ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής. Αναλυτικά οι νέες τιμές για όλες τις κατηγορίες οχημάτων είναι οι εξής: Τμήμα αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε (Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας)   Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 (H/K Α.Θ.Ε. – Καλαμπάκα)