Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία στο νέο ΕΣΠΑ!!!

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία δεν περιλαμβάνεται, έως τώρα, στον σχεδιασμό για το νέο ΕΣΠΑ! Τέτοια έργα θα μπορούσαν να είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πάλαιρος - Μύτικας - Αστακός που θα ανέπτυσσε το δυτικό μέτωπο, η σύνδεση Αστακός - Πλατυγιάλι - Μεσολόγγι που θα ένωνε τα τρία μεγάλα λιμάνια του νομού, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Μεσολόγγι (κόμβος Χαλαζιά - φωτό) και ο άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο. Είναι θέματα για τα οποία πρέπει να δώσουν άμεσα απαντήσεις οι τοπικοί βουλευτές, η Περιφέρεια και οι δήμαρχοι του Νομού.

Διαβάζουμε αναλυτικά στις "Υποδομές":

Μεγάλα οδικά έργα και νέοι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Μεγάλα projects όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είναι μόνο μερικά από τα προτεινόμενα έργα για να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Τα έργα προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως μέρος των πακέτου έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.

Σημαντικό χαρακτηριστικό των προτάσεων για ένταξη είναι η ισορροπημένη γεωγραφική τους κατανομή. Έτσι βλέπουμε έργα από τον Έβρο -με τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης-, την Ήπειρο -με το Ιωάννινα-Κακαβιά-, την Δυτική Ελλάδα -με το Πάτρα-Πύργος, μέχρι την Εύβοια και την Κρήτη.

Έμφαση έχει δοθεί την ολοκλήρωση της της κατασκευής ελλειπόντων τμημάτων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (ΔΟΔ) της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Με τον τρέχων σχεδιασμό, το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας θα επεκταθεί σημαντικά μέχρι το τέλος του νέου ΕΣΠΑ.

Τα έργα για αυτοκινητόδρομους

Στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας προβλέπεται ενδεικτικά η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ. Είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης το οποίο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός είναι σε προχωρημένο στάδιο και φέτος προβλέπεται να δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Το έργο έχει κυρωθεί και υπογραφεί και αύριο 31 Μαρτίου θα έχουμε και την επίσημη εκκίνηση των εργασιών. Αρχικά θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Μαζί με το έργο προβλέπεται η αναβάθμιση των συνδέσεων του παράπλευρου οδικού δικτύου με τον αυτοκινητόδρομο.

Τρίτο σημαντικό έργο που θα δούμε να προτείνεται και να εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή της οδικής σύνδεσης Ιωάννινα – Κακκαβιά. Η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι κρίσιμης σημασίας για την κοινωνία της Ηπείρου καθώς θα εξυπηρετεί κρίσιμους τομείς της τοπικής οικονομίας όπως η βιομηχανία και ο τουρισμός.

Παράλληλα ο δρόμος θα συμβάλει στην τόνωση της εμπορικής / εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης η διασυνοριακή σύνδεση εξυπηρετεί τη Μακρο – περιφερειακή Στρατηγική Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και συγκεκριμένα του πυλώνα “Πολυτροπικές διαδρομές Αδριατικής – Ιονίου” καθώς είναι τμήμα της Αδριατικής Οδού. Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Το κόστος του κυμαίνεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Τέλος στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων ένα ακόμα έργο που ενδιαφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ είναι η η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (μέσω σηράγγων) από την Αττική Οδό μέχρι τον Α/Κ Καλυφτάκη με την Ε.Ο. (ΠΑΘΕ).

Το εν λόγω έργο έχει προκηρυχθεί και τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του. Είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού και θα δώσει σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αττικής. Ιδιαίτερα για την Αττική Οδό το έργο είναι κρίσιμο για την ελάφρυνση της κίνησης στο τμήμα Μεταμόρφωση-Πλακεντίας. Έχει κόστος με ΦΠΑ 350 εκατ. ευρώ.

Μεγάλα Οδικά Περιφερειακά Έργα

Εδώ έχουμε τρία σημαντικά έργα που θα επιχειρηθεί ή προταθεί η ένταξη τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι έργα που είτε συμπληρώνουν οδικούς άξονες είτε ξεκινούν νέους.

Πρώτο έργο είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του υποτμήματος Μελίβοια – Δημάριο του τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το οποίο αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Το έργο είναι σε κατασκευή με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Το δεύτερο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Μπράλου – Άμφισσας του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Με το έργο βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας καθώς στο μεγαλύτερο τμήμα του κατασκευάζεται σε ορεινό έδαφος. Το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Το κόστος του με τον ΦΠΑ φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ.

Τρίτο έργο είναι η κατασκευή της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών. Το έργο δημιουργεί καλύτερες οδηγικές συνθήκες ενώ παρακάμπτει την πρωτεύουσα της Εύβοιας αποφορτίζοντάς την κυκλοφοριακά. Και αυτό το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του είναι θέμα ημερών. Το κόστος του φτάνει με την προαίρεση τα 210 εκατ. ευρώ

Οδικές συνδέσεις με Λιμάνια

Τα προτεινόμενα προς ένταξη έργα αφορούν σε επενδύσεις για την ενίσχυση της πολυτροπικότητας των μεταφορών μέσω της διασύνδεσης του οδικού δικτύου με λιμένες. Είναι έργα σημαντικά καθώς η σύνδεση των λιμένων με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας δημιουργεί σημαντικές αναπτυξιακές συνθήκες. Τα έργα είναι:

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Η οδική σύνδεση Εγνατίας με λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το έργο ύψους 50 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο και ξεκινά με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα ολοκληρωθεί επίσης ως έργο-γέφυρα.

Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα για το νέο ΕΣΠΑ, παράλληλα ωριμάζει το έργο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τον λιμένα Ραφήνας, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Πρόκειται για έργο το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ειναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα συνδέσει το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Αττικής με την Αττική Οδο και κατ` επέκταση με την Αθήνα, διευκολύνοντας και συντομεύοντας την πρόσβαση από και προς αυτό.

Τα μεγάλα οδικά έργα και οι αυτοκινητόδρομοι που θα δούμε να χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα αποτελέσουν ακόμα ένα ισχυρό όπλο για την προσπάθεια της χώρας ώστε να μεταβληθεί σε εμπορευματικό κόμβο της νοτιο-ανατολικής Ευρώπης.

AIXMH

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΑΣΤΑΚΙΩΤΩΝ: ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΚΟΝΤΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΑΣΤΑΚΙΩΤΩΝ: ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΚΟΝΤΗ  Έφυγε σήμερα απο την ζωή ο συμπατριώτης μας Στεφανος Κοντης Ο Σύλλογος Απανταχού Αστακιωτων εκφράζει τα βαθιά και ειλικρινή συλλυπητήρια στην σύζυγο του Δήμητρα στα παιδιά του του και στα αδέλφια του                                     ΤΟ Δ.Σ

Η υπό ανάπλαση κεντρική πλατεία του Αστακού ....

  Η υπό ανάπλαση κεντρική  πλατεία του Αστακού αποτελεί ένα  σημαντικό έργο  για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων, μέσω παρεμβάσεων στο δομημένο περιβάλλον  Τα υλικά παρέμβασης έχουν επιλεχθεί με βασικό στόχο την δημιουργία συνθηκών αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης και δημιουργίας ενός φιλικού προς το περιβάλλον σχεδιασμού, καθώς  θα χρησιμοποιηθούν «ψυχρά υλικά» (κυβόλιθοι, πλάκες όδευσης τυφλών κλπ), συνεισφέροντας στην αντιμετώπιση του φαινομένου της Αστικής Θερμικής Νησίδας. Επιπλέον, θα διαμορφωθούν εσοχές για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης και τοποθέτηση υπογείων κάδων απορριμμάτων, ενώ σε επιλεγμένα σημεία θα τοποθετηθούν έξυπνα παγκάκια.  Τα έξυπνα παγκάκια θα προσφέρουν και μια σειρά έξυπνων και καινοτόμων υπηρεσιών, οι οποίες θα προσφέρονται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.  Τα έξυπνα παγκάκια θα διαθέτουν φωτοβολταϊκά στοιχεία και θα είναι ενεργειακά αυτόνομα και θα προσφέρουν σημεία φόρτισης κ...

ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΣΤΑΚΟΣ-ΛΕΣΙΝΙ

 ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΣΤΑΚΟΣ-ΛΕΣΙΝΙ Οι φωτογραφίες που έστ ειλαν αναγνώστες μας αποτυπώνουν με το πιο γλαφυρό τρόπω μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση για τους διερχόμενους οδηγούς  Αξίζει να σημειωθεί πως η κατάσταση παραμένει η ίδια παρά τις οχλήσεις προς τους αρμοδίους  : εργολάβους,  δήμο , περιφέρεια .  Απίστευτο χάλι και το αυτί τους δεν ιδρώνει ...

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ:ολυμπιακη φλογα...

  ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ.. 👉Σημερα υπηρξε μια αναρτηση (χωρις να μπορω να αντιληφθω την σκοπιμοτητα της) για τις αντιμισθιες των Αντιδημαρχων στον Δημο Ξηρομερου λες και είναι ο μοναδικος Δημαος στην Επικρατεια που οι αντιδημαρχοι και οι Δημοτικοι Συμβουλοι #τσεπωνουν# ένα χρηματικο ποσο , το λεγομενο αντιμισθια. Θεωρω ευτελες το επιχειρημα του δημοσιευματος καθοσον υπαρχει η νομοθεσια που το επιτρεπει. 👉 Σημερα δε (ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ) θα μπορουσε κανεις  αν το επιδιωκε και αν παρακολουθουσε την επικαιροτητα    να θεσει θεμα στην Δημοτικη Αρχη για μια ειδηση που αφηνει για μια ακομη φορα τον Αστακο εκτος πλανων.,Και τι εννοω Σημερα από την ΔΟΕ ανακοινωθηκε    👉 H διαδρομή της Λαμπαδηδρομίας για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Milano Cortina 2026  Για μια ακομη φορα ο Αστακος εκτος της διαδρομης της Ολυμπιακής Φλόγας εστω και για ένα πέρασμα Ο Αστακος με Χρυσο  Ολυμπιονικη  και μαλιστα με τελετες αποκαλυπτήριων με την παρουσια κορυφαίων παργοντων της ...

Μεσολόγγι: «Ξυλοκοπήθηκε βάναυσα από 10 άτομα ο χειριστής μηχανήματος έργου», καταγγέλλει ο αντιδήμαρχος Χρ.Βούρβαχης

  Η ανάρτηση του Χρήστου Βούρβαχη  Νιώθω οργή και βαθιά θλίψη! Την ώρα που η πόλη μας δοκιμαζόταν από τη σφοδρή βροχόπτωση και τα πλημμυρικά φαινόμενα, ένας χειριστής μηχανήματος έργου του Δήμου, ένας άνθρωπος που βρισκόταν στην πρώτη γραμμή, παλεύοντας μέσα στα νερά για να βοηθήσει, δέχτηκε άγρια επίθεση από δέκα άτομα. Ξυλοκοπήθηκε βάναυσα και αυτή τη στιγμή νοσηλεύεται τραυματισμένος στο νοσοκομείο. Καμία ευθύνη δεν πρέπει να αναλογιστεί σε έναν εργαζόμενο – χειριστή μηχανήματος. Έναν άνθρωπο που προσπαθεί καθημερινά να κάνει τη δουλειά του, να εξασφαλίσει το μεροκάματο και να στηρίξει την οικογένειά του, και βρέθηκε στο στόχαστρο εκεί που προσέφερε. Όταν καταστρέφονται περιουσίες και σπίτια, δεν είναι ώρα για αντιπαραθέσεις. Όμως η βία, η αδικία και η επίθεση απέναντι σε έναν άνθρωπο που υπηρετεί το κοινό καλό δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσουν σιωπηλά. Εύχομαι ολόψυχα περαστικά και ταχεία ανάρρωση στον συνάδελφο. Είμαστε όλοι στο πλευ...

Αγράμπελο Στο έλεος της συσκότισης- Μια βδομάδα χωρίς φως οι κολώνες εκτός από χθες Τρίτη Ακούει κάποιος από το δήμο

Αγράμπελο Στο έλεος της συσκότισης- Μια βδομάδα χωρίς φως οι κολώνες εκτός από χθες Τρίτη Ακούει κάποιος από το δήμο xiromeronews.blogspot.com   Εδώ και περίπου εβδομάδα , η μικρή κοινότητα Αγραμπελων   στον Δήμο Ξηρομέρου  ζει βυθισμένη στο σκοτάδι  Οι  κολώνες ηλεκτροφωτισμού δεν ανάβει καμιά  και πάλι σήμερα εκτός από χθες Τρίτη,  σήμερα πάλι είναι στο σκοτάδι ολο το χωριό  Το Αγραμπελο ένας τόπος με ελάχιστους μόνιμους κατοίκους – στην πλειοψηφία τους ηλικιωμένους – βιώνει μια εβδομάδα τώρα  μια σκληρή πραγματικότητα Με το που δύει ο ήλιος, οι δρόμοι βυθίζονται σε απόλυτο σκοτάδι, μετατρέποντας κάθε μετακίνηση σε μια επικίνδυνη δοκιμασία. Οι άνθρωποι φοβούνται να βγουν από τα σπίτια τους, ακόμη και για τις πιο απλές ανάγκες, όπως μια βόλτα ή μια επίσκεψη σε γείτονα. «Είναι σαν να ζούμε σε χωριό-φάντασμα», λέει ένας κάτοικος. «Μόλις πέσει το σκοτάδι, κλεινόμαστε όλοι μέσα. Δεν είναι μόνο ο φόβος του ατυχήματος, είναι ...

Καταγγελία για βασανισμό και σεξουαλική κακοποίηση σκύλου

Αδιανόητο περιστατικό κακοποίησης ζώου σημειώθηκε σήμερα στην Ηλεία, προκαλώντας αποτροπιασμό στην τοπική κοινωνία. Ένας σκύλος εντοπίστηκε σε άθλια κατάσταση στην Εθνική Οδό Πύργου – Κυπαρισσίας, κοντά στο χωριό Επιτάλιο, σήμερα το πρωί σύμφωνα με την ενημέρωση της Φιλοζωικής Κρεστένων «Νοιάζομαι». Το ζώο αιμορραγούσε ασταμάτητα και έφερε βαριά τραύματα. Αρχικά, οι εθελοντές πίστεψαν πως είχε δεχθεί πυροβολισμό. Ωστόσο, η πραγματικότητα που αποκαλύφθηκε μετά την εξέταση από τον κτηνίατρο αποδείχθηκε ακόμη πιο φρικιαστική. Σύμφωνα με την ανάρτηση της φιλοζωικής οργάνωσης, «μεταφέρθηκε άμεσα στον κτηνίατρο, όπου διαπιστώθηκε ότι το ζώο είχε σοβαρό σκίσιμο στον πρωκτό, προκαλούμενο από αντικείμενο που του εισήχθη βάναυσα. Ο κτηνίατρος του έκανε 8 ράμματα. Το ζώο νοσηλεύεται και παλεύει». Η Φιλοζωική Κρεστένων «Νοιάζομαι» έκανε γνωστό ότι έχει ήδη κατατεθεί επίσημη καταγγελία στο Αστυνομικό Τμήμα, ενώ απευθύνει έκκληση σε οποιονδήποτε γνωρίζει ή είδε κάτι σχετικό με το πε...

Έμπρακτο το ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής Ξηρόμερου για τους αλιείς του Αστακού

Έμπρακτο και συνεχή το  ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής Ξηρομέρου για τους αλιείς της περιοχής  και αναφερόμαστε στη τοποθέτηση και δεύτερου πιλαρ στη θέση εσχατολαγκαδο  για δωρεάν παροχή νερού και ρεύματος. Το πρώτο βρίσκεται στη θέση Γούλια           

Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του δρόμου ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑ - ΒΑΛΟΣΤΡΑΤΟ.

  Πηγή:  https://mpampiini.blogspot.com/ Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του δρόμου ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑ - ΒΑΛΟΣΤΡΑΤΟ. Ένα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της περιοχής και των κοινοτήτων του κεντρικού Ξηρομέρου (Μπαμπίνη, Μαχαιρά, Σκουρτού, Αγράμπελα, Πρόδρομος, Χρυσοβίτσα) έγινε πραγματικότητα .

Ξηρόμερο: Αντιμισθίες -Έξοδα Παράστασης τοπικών αρχόντων ...

 Αντιμισθίες -Έξοδα Παράστασης τοπικών αρχόντων .. Ενδιαφέρον έχει να μάθουμε πόσα χρήματα επιβαρύνεται ετησίως ο Δήμος από τους μισθούς  των τοπικών αρχόντων, πόσα χρήματα δηλαδή παίρνουν δήμαρχοι,γενικοί γραμματείς  αντιδήμαρχοι ,πρόεδροι Δ.Σ και δημοτικοί σύμβουλοι Αλλά και τις  αμοιβές για τις στρατιές των έμμισθων συμβούλων : ειδικοί σύμβουλοι ,ειδικοί συνεργάτες , Νομικοί  συμβουλάτορες ,  εξωτερικοί  συνεργάτες ...και τι ακριβώς καθημερινά «μοιράζονται» για να κάνουν όλοι αυτοί!!! Ακόμη και  οι Δημοτικοί Σύμβουλοι  λαμβάνουν αποζημίωση  με σκοπό την κάλυψη βασικών δαπανών ( μετακίνηση και διατροφή)  για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Ειδικότερα, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, πλην αυτών που λαμβάνουν αντιμισθία (δηλαδή πλην των Δημάρχων, των Αντιδημάρχων και των Προέδρων Δημοτικών Συμβουλίων, αφού αυτοί λαμβάνουν αντιμισθία) δικαιούνται αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δημοτι...