Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία στο νέο ΕΣΠΑ!!!

Ούτε ένα μεγάλο οδικό έργο για την Αιτωλοακαρνανία δεν περιλαμβάνεται, έως τώρα, στον σχεδιασμό για το νέο ΕΣΠΑ! Τέτοια έργα θα μπορούσαν να είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πάλαιρος - Μύτικας - Αστακός που θα ανέπτυσσε το δυτικό μέτωπο, η σύνδεση Αστακός - Πλατυγιάλι - Μεσολόγγι που θα ένωνε τα τρία μεγάλα λιμάνια του νομού, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Μεσολόγγι (κόμβος Χαλαζιά - φωτό) και ο άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο. Είναι θέματα για τα οποία πρέπει να δώσουν άμεσα απαντήσεις οι τοπικοί βουλευτές, η Περιφέρεια και οι δήμαρχοι του Νομού.

Διαβάζουμε αναλυτικά στις "Υποδομές":

Μεγάλα οδικά έργα και νέοι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Μεγάλα projects όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είναι μόνο μερικά από τα προτεινόμενα έργα για να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Τα έργα προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως μέρος των πακέτου έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.

Σημαντικό χαρακτηριστικό των προτάσεων για ένταξη είναι η ισορροπημένη γεωγραφική τους κατανομή. Έτσι βλέπουμε έργα από τον Έβρο -με τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης-, την Ήπειρο -με το Ιωάννινα-Κακαβιά-, την Δυτική Ελλάδα -με το Πάτρα-Πύργος, μέχρι την Εύβοια και την Κρήτη.

Έμφαση έχει δοθεί την ολοκλήρωση της της κατασκευής ελλειπόντων τμημάτων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (ΔΟΔ) της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Με τον τρέχων σχεδιασμό, το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας θα επεκταθεί σημαντικά μέχρι το τέλος του νέου ΕΣΠΑ.

Τα έργα για αυτοκινητόδρομους

Στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας προβλέπεται ενδεικτικά η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ. Είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης το οποίο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός είναι σε προχωρημένο στάδιο και φέτος προβλέπεται να δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Το έργο έχει κυρωθεί και υπογραφεί και αύριο 31 Μαρτίου θα έχουμε και την επίσημη εκκίνηση των εργασιών. Αρχικά θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Μαζί με το έργο προβλέπεται η αναβάθμιση των συνδέσεων του παράπλευρου οδικού δικτύου με τον αυτοκινητόδρομο.

Τρίτο σημαντικό έργο που θα δούμε να προτείνεται και να εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή της οδικής σύνδεσης Ιωάννινα – Κακκαβιά. Η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι κρίσιμης σημασίας για την κοινωνία της Ηπείρου καθώς θα εξυπηρετεί κρίσιμους τομείς της τοπικής οικονομίας όπως η βιομηχανία και ο τουρισμός.

Παράλληλα ο δρόμος θα συμβάλει στην τόνωση της εμπορικής / εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης η διασυνοριακή σύνδεση εξυπηρετεί τη Μακρο – περιφερειακή Στρατηγική Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και συγκεκριμένα του πυλώνα “Πολυτροπικές διαδρομές Αδριατικής – Ιονίου” καθώς είναι τμήμα της Αδριατικής Οδού. Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Το κόστος του κυμαίνεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Τέλος στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων ένα ακόμα έργο που ενδιαφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ είναι η η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (μέσω σηράγγων) από την Αττική Οδό μέχρι τον Α/Κ Καλυφτάκη με την Ε.Ο. (ΠΑΘΕ).

Το εν λόγω έργο έχει προκηρυχθεί και τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του. Είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού και θα δώσει σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αττικής. Ιδιαίτερα για την Αττική Οδό το έργο είναι κρίσιμο για την ελάφρυνση της κίνησης στο τμήμα Μεταμόρφωση-Πλακεντίας. Έχει κόστος με ΦΠΑ 350 εκατ. ευρώ.

Μεγάλα Οδικά Περιφερειακά Έργα

Εδώ έχουμε τρία σημαντικά έργα που θα επιχειρηθεί ή προταθεί η ένταξη τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι έργα που είτε συμπληρώνουν οδικούς άξονες είτε ξεκινούν νέους.

Πρώτο έργο είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του υποτμήματος Μελίβοια – Δημάριο του τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το οποίο αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Το έργο είναι σε κατασκευή με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Το δεύτερο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Μπράλου – Άμφισσας του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Με το έργο βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας καθώς στο μεγαλύτερο τμήμα του κατασκευάζεται σε ορεινό έδαφος. Το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Το κόστος του με τον ΦΠΑ φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ.

Τρίτο έργο είναι η κατασκευή της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών. Το έργο δημιουργεί καλύτερες οδηγικές συνθήκες ενώ παρακάμπτει την πρωτεύουσα της Εύβοιας αποφορτίζοντάς την κυκλοφοριακά. Και αυτό το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του είναι θέμα ημερών. Το κόστος του φτάνει με την προαίρεση τα 210 εκατ. ευρώ

Οδικές συνδέσεις με Λιμάνια

Τα προτεινόμενα προς ένταξη έργα αφορούν σε επενδύσεις για την ενίσχυση της πολυτροπικότητας των μεταφορών μέσω της διασύνδεσης του οδικού δικτύου με λιμένες. Είναι έργα σημαντικά καθώς η σύνδεση των λιμένων με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας δημιουργεί σημαντικές αναπτυξιακές συνθήκες. Τα έργα είναι:

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα.

Η οδική σύνδεση Εγνατίας με λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το έργο ύψους 50 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο και ξεκινά με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα ολοκληρωθεί επίσης ως έργο-γέφυρα.

Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα για το νέο ΕΣΠΑ, παράλληλα ωριμάζει το έργο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τον λιμένα Ραφήνας, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Πρόκειται για έργο το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ειναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα συνδέσει το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Αττικής με την Αττική Οδο και κατ` επέκταση με την Αθήνα, διευκολύνοντας και συντομεύοντας την πρόσβαση από και προς αυτό.

Τα μεγάλα οδικά έργα και οι αυτοκινητόδρομοι που θα δούμε να χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα αποτελέσουν ακόμα ένα ισχυρό όπλο για την προσπάθεια της χώρας ώστε να μεταβληθεί σε εμπορευματικό κόμβο της νοτιο-ανατολικής Ευρώπης.

AIXMH

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απέραντη θλίψη σκόρπισε στο Ξηρόμερο ,ο ξαφνικός θάνατος του Βασίλη Σόμπολου

Βαρύ πένθος σκόρπισε στην τοπική κοινωνία του Ξηρομέρου   η είδηση του  ξαφνικού  θανάτου του 38χρονου Βασίλη Σόμπολου από το Καραϊσκάκη  .  Η κηδεία του Βασίλη θα γίνει αύριο Δευτέρα 13 Μαΐου και ώρα 5:οο μ μ στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Καραϊσκάκης Η ΒΕΛΟΥΤΣΑNEWS εκφράζει τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του .  

πρόσβαση στη παραλία Αγριλιά του Δήμου Ξηρομέρου

πρόσβαση στη παραλία Αγριλιά του Δήμου Ξηρομέρου  Με αφορμή  σχόλιο αναγνώστη : "Μαθαίνουμε μετά λύπης, πως φέτος το καλοκαίρι οι ιδιοκτήτες του χώρου που εκμεταλεύονταν τον παρακείμενο χώρο από την δημοφιλή παραλία Αγριλιά, δε θα τον λειτουργήσουν όπως τόσα χρόνια. Φυσικό επόμενο η πρόσβαση από τον χώρο που γινόταν τόσα χρόνια, να μην είναι εφικτή." Ερωτάται ο Δήμος Ξηρομέρου : αν θα μεριμνήσει ώστε να υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και ασφαλή πρόσβαση στην δημόσια παραλία;

Αγριλιά : «Τέλος εποχής» για τον «θρυλικό» τόπο διακοπών – συγκινητικά σχόλια στο facebook

Οι ιδιοκτήτες-διαχειριστές του χώρου ανακοίνωσαν της διακοπή λειτουργίας του από τη φετινή σεζόν  Λύπη αλλά και νοσταλγία έχει προκαλέσει η είδηση πως μετά απο πολλά χρόνια, ένας χώρος διακοπών ταυτισμένος κατά κύριο λόγο με τους Αγρινιώτες, δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Πρόκειται για το κάμπινγκ – ενοικιαζόμενα αλλά και χώρο εστίασης που λειτουργούσαν επί δεκαετίες, δίπλα απο την παραλία της Αγριλιάς στον Αστακό. Για πολλά χρόνια αποτέλεσε τον τόπο καλοκαιρινής ξεγνοιασιάς και απόδρασης για εκατοντάδες κατοίκους του Αγρινίου, που για εκείνους ήταν ένα ιδανικό μέρος για πολυήμερες, οικογενειακές και οικονομικές διακοπές. Δεν ήταν όμως λίγοι και οι εκδρομείς απο άλλες περιοχές της Ελλάδας αλλά και το εξωτερικό, που είχαν γοητευτεί από τις ομορφιές της περιοχής. Όπως ήταν φυσιολογικό, η είδηση πως το «κτήμα Αγριλιά» φέτος δεν θα λειτουργήσει, προκάλεσε πλήθος σχολίων απ’όσους προγραμμάτιζαν για φέτος ή είχαν κάνει τα προηγούμενα καλοκαίρια τις διακοπές τους εκεί… Για έναν από τους πλέον

57χρονος βρέθηκε κρεμασμένος

Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία του Καινουργίου στο άκουσμα της είδησης της αυτοκτονίας όπως όλα δείχνουν ενός άνδρα ηλικίας 57 ετών. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο άνδρας εντοπίστηκε κρεμασμένος σε βοηθητικό χώρο της οικίας του από συγγενικό πρόσωπο, χωρίς τις αισθήσεις του. Όπως διαπιστώθηκε στην συνέχεια ήταν νεκρός. kainourgiopress.gr  

Αστακός: Ενοικιάζεται πλήρως ανακαινισμένο και επιπλωμένο ισόγειο διαμέρισμα

  Ενοικιάζεται πλήρως ανακαινισμένο και επιπλωμένο ισόγειο διαμέρισμα (70τ.μ.) στη θέση Χοβολιό Αστακού (100μ. από την παραλία Γούλια) για την καλοκαιρινή περίοδο. Πληροφορίες: Σπύρος Αναστόπουλος Τηλ. 6972666179

Βασίλης Σούλας: Τα δεδομένα και η επώνυμη γνώμη μας για την υπόθεση δημοτικά τέλη Δήμου Ξηρομέρου.

Βασίλης Σούλας: Τα δεδομένα και η επώνυμη γνώμη μας για την υπόθεση δημοτικά τέλη Δήμου Ξηρομέρου. *Του Βασίλη Σούλα. Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ξηρομέρου της Παρασκευής 12 Απριλίου, εκτός από την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος, του μεγαλύτερου στην ιστορία του Δήμου Ξηρομέρου, με νέα και συνεχιζόμενα έργα και μελέτες, ύψους 24.540.284,81 €, που δείχνει ότι η παρούσα δημοτική αρχή διαθέτει όραμα για τον τόπο και δίνει αναπτυξιακή προοπτική, είχαμε και την σημαντική αύξηση του τέλους ύδρευσης και του τέλους φωτισμού και καθαριότητας.   Καταρχήν, για την βάση της συζήτησης, νομίζουμε ότι δεν υπάρχει λογικός άνθρωπος που να είναι ευχαριστημένος με την οποιαδήποτε αύξηση των δημοτικών τελών και με την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των δημοτών, που αθροιστικά με όλες τις μεγάλες αυξήσεις αγαθών και υπηρεσιών των τελευταίων δύο χρόνων, δυσκολεύει τις ζωές όλων μας. Είναι σίγουρα μία αρνητική εξέλιξη, που προσωπικά μας στενοχώρησε πάρα πολύ.   Τους περισσότερους πολίτες δεν

ΕΠΙΣΤΡΑΦΗΚΕ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ

Επιστράφηκε   με παρατηρήσεις στο Δήμο Ξηρομέρου το σχέδιο προυπολογισμού του Δήμου για το έτος 2024 από το Παρατηρητηριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ με το  Αρ. Πρωτ.: 513/13-05-2024 έγγραφο του  Το παρατηρητήριο λαμβάνοντάς υπόψιν τα άρθρα 4 του ν.4111/2013 (Α’ 18) και 77 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) και 27 και 64 του ν.4270/2014 (Α΄ 143) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, σε συνδυασμό και με την 63726/28.07.2023 (Β΄4795) κοινή απόφαση των Αν. Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών “Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2024 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/2004 (Β’ 253) απόφασης” το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ αξιολογεί και παράσχει γνώμη επί του  σχεδίου του προϋπολογισμού του φορέα ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ που υποβλήθηκε στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών προκειμένου να επέλθουν οι  αναγκαίες προσαρμογές σε ορισμένες εγγραφές του σχεδίου από τη Δημοτική Επιτροπή, Συγκεκριμένα   το Παρατηρητήριο έχει τη γνώμη ότι το σχέδι

Τα έργα σε Βόνιτσα, Πάλαιρο, Αστακό που μετατρέπουν σε πόλο έλξης την Αιτωλοακαρνανία

  Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται τα τελευταία χρόνια ο νομός της Αιτωλοακαρνανίας, με περιοχές όπως η Πάλαιρος, η Βόνιτσα αλλά και ο Αστακός να είναι εξαιρετικά ανερχόμενες τόσο για ξένους όσο και για Έλληνες επενδυτές. Αυτό οφείλεται ότι έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε λίγα χρόνια σημαντικά έργα υποδομής, στα σκαριά βρίσκονται «πεντάστερα» τουριστικά projects, ενώ στο άμεσο μέλλον οι εν λόγω περιοχές θα διαθέτουν υψηλού επιπέδου μαρίνες. Στο πλαίσιο αυτό έντονη είναι η ανάπτυξη που υπάρχει στον Δήμο Ακτίου – Βόνιτσας και συγκεκριμένα στα παραλιακά του μέρη. Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, στην οποία γίνονται δημόσια και δημοτικά έργα. Ένα από τα έργα που ξεχωρίζουν, αλλά βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο κατασκευής, καθώς τέλη Μαΐου θα ξεκινήσουν οι εκσκαφές, είναι το καταφύγιο τουριστικών σκαφών που θα συμβάλει στην ενίσχυση του θαλασσίου τουρισμού. Το έργο είναι προϋπολογισμού 3,7 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρει

Ξηρόμερο: Χτύπησε τον εν διαστάσει σύζυγό της με κοντάρι ηλεκτρικήςσκούπας στο κεφάλι

  Για παράβαση της νομοθεσίας περί ενδοοικογενειακής βίας κατηγορείται μία γυναίκα σε περιοχή του Ξηρομέρου. Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος της κατόπιν καταγγελίας που υπέβαλε ο εν διαστάσει σύζυγός της, αναφέροντας ότι τον χτύπησε στο κεφάλι με το κοντάρι ηλεκτρικής σκούπας.  Μάλιστα, κατήγγειλε ότι τον εξύβρισε και τον απείλησε λεκτικά για την ζωή του, κρατώντας μαχαίρι. Η σχετική δικογραφία έχει διαβιβαστεί στον αρμόδιο Εισαγελλέα.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ Ν ΠΑΝΤΑΖΗ ΠΡΟΣ ΜΥΤΙΚΑPRESS

Πρός:Μύτικας Press κο Βασίλη Σούλα, Αγαπητέ Βασίλη, Καλησπέρα, Χριστός Ανέστη! Εύχομαι υγεία και ευτυχία. Πολύ σωστή η ενημέρωση σου για την απόρριψη της προσφυγής στην επιτροπή 152,αλλά σου διέφυγε να ενημερώσεις ότι δεν έχει τελεσιδικήσει και όπως σαφώς αναφέρεται στην απόφαση 5/2024 “”Κατά της ανωτέρω απόφασης, μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.”” όπου ήδη έχω κινηθεί ανάλογα. Γενικά,όσο μπορώ από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου θα προστατεύσω τα συμφέροντα του Δήμου και του Ελληνικού Δημοσίου,τα οποία δεν προστατεύονται με εκπτώσεις 1% και δεν θα επιτρέψω την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος για χαρτζιλίκια για φανφάρες και για κάνενα άλλο λόγο.   Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε,οι επιτροπές κάνουν μόνο ερμηνεία και δεν ασχολούνται επί της ουσίας και εκεί αναλαμβάνει η Ελληνική Δικαιοσύνη - τα αρμόδια δικαστήρια. Όταν τελεσιδικήσει θα μιλήσουμε ξανά. Χαιρετισμούς, Απόστολος Ν Πανταζής Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΣΟΥΛΑ  ΒΑΣΙΛΗ Αποστόλη Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά, Υγεία κα