Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολιτισμός – Εκδηλώσεις - Τοπική Αυτοδιοίκηση – Χρηματοδοτήσεις

Πολιτισμός – Εκδηλώσεις -Τοπική Αυτοδιοίκηση  – Χρηματοδοτήσεις
 
Το καλοκαίρι έφτασε και μετά απουσία σχεδόν δύο ετών, λόγω της πανδημικής κρίσης επανέρχονται οι εκδηλώσεις – συναυλίες και τα παραδοσιακά πανηγύρια.
 
Είναι αυτονόητη η ανάγκη των τοπικών κοινωνιών να συνευρεθούν σε χώρους διασκέδασης της δικής τους προτίμησης ως αναγκαιότητα ‘’δραπέτευσης’’ από την καθημερινότητα και τα ζέοντα προβλήματα τους.
 
Το πανηγύρι, είναι συνδεδεμένο με την ίδια την υπόσταση της κοινότητας, εκφράζει την ιστορική της εξέλιξη. Διαχρονικά τα πανηγύρια ήταν η προέκταση της θρησκευτικής λατρείας στον προστάτη άγιο/αγία, είτε σε ιστορικά γεγονότα, είτε ως ημέρα αφιερωμένη στους μετανάστες και ευεργέτες του χωριού.
 
Γι’ αυτό το πανηγύρι ως πολυδιάστατο φαινόμενο με σαφείς κοινωνικές προεκτάσεις αποτελεί μουσικοθεραπεία, κάνοντας τον άνθρωπο να ανοιχτεί στον πλησίον του, να του προσφέρει μια αγκαλιά, να γίνουν όλοι μια αλυσίδα , ένας ανοιχτός κύκλος, να αρχίσουν τον χορό και να “δεθούν” μεταξύ τους, φιλικά και ‘’αδελφικά’’, ακόμα και αυτοσχεδιάζοντας στους ρυθμούς των παραδοσιακών δημοτικών μας τραγουδιών.
 
Το σύνολο των βιωμάτων, των συναισθημάτων, των κατοίκων, ανεξαρτήτως διαφορών ή κοινωνικής θέσης, θα καλυφθούν από τον τραγουδιστή, που ερμηνεύει τα δημοτικά τραγούδια, αυτοσχεδιάζει και ταυτόχρονα ψυχολογεί τους χορευτές που ιεραρχικά κι ‘’ευλαβικά’’ συμμετέχουν στο πανηγύρι ως προέκταση αρχαίου θεατρικού δρώμενου. 
 
Οι εποχές όμως άλλαξαν με την παγκοσμιοποίηση και τις εκρηκτικές τεχνολογικές αλλαγές να επιχειρούν την ομογενοποίηση των κοινωνιών επιβάλλοντας νέα πρότυπα αλλοιώνοντας κυρίως τον Εθνικό Πολιτισμό και την γλώσσα.
 
Η Τέχνη και η μουσική γίνονται πλέον βιομηχανικό προϊόν και σ’ αυτούς τους ρυθμούς διαπαιδαγωγείται βασικά η νέα γενιά ως κυρίαρχος καταναλωτής.
Συνεπώς λοιπόν αυτή η δυναμική της Παγκοσμιοποίησης δεν θα μπορούσε να μην αλλάξει ή αλλοιώσει και τον χαρακτήρα των πανηγυριών.
 
 Ο κόσμος αλλάζει και σίγουρα πρέπει να πάμε μπροστά κι εμείς όχι αφομοιώνοντας ,αλλά ενσωματώνοντας πολιτιστικές αξίες και ρεύματα.
 
Είναι πιστεύω παραφωνία όχι κατ’ ανάγκη φωνητική η συσσωμάτωση κάθε ρεύματος μουσικής στους ρυθμούς του ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΥ (στο τσάμικο,στο νησιώτικο ή στο ηπειρώτικο ευτυχώς δεν γίνεται), αλλοιώνοντας στους στόχους των πρωτόλιων δημιουργών. Φυσικά χρειάζεται εκσυγχρονισμός των πανηγυριών όχι όμως αλλοίωση του χαρακτήρα τους. 
 
Όσο και κάποιοι υποστηρίζουν ότι άλλαξαν οι εποχές, τα συναισθήματα ή οι κοινωνικές συμπεριφορές των ανθρώπων ,δεν άλλαξαν όμως όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δημιούργησαν και συντηρούν την παράδοση μας, γιατί αυτό που ονομάζουμε σήμερα παράδοση είναι τα ανθρώπινα βιώματα, που έγιναν δημοτικό τραγούδι .
 
Μακριά από την παράδοση αυτή γινόμαστε φτωχότεροι συναισθηματικά, πνευματικά και σαν άνθρωποι. Η αποκοπή λοιπόν από αυτή την παράδοση, αν συμβαίνει ,είναι ταυτόχρονα κι ένας ψυχικός-πνευματικός διαμελισμός του ανθρώπου, πνευματικός γιατί με τους προγόνους δεν μας συνδέει μόνο σαρκική συγγένεια αλλά και πνευματική λόγω κοινών βιωμάτων, παρόλη την χρονική απόσταση που μας χωρίζει.
 
Αναγκαιότητα η επαναφορά των πανηγυριών στην βάση της γνήσιας παράδοσης που λειτουργεί ως θεραπευτική αναγέννηση , μακριά από την κακομοιριά, την υποχρεωτική χαρά κι οτιδήποτε ‘’ χαζοχαρούμενα’’ πρότυπα.
 
Μεταπολιτευτικά ξεκίνησαν και οι συναυλίες κυρίως των έντεχνων καλλιτεχνών που στην πορεία του χρόνου ακολούθησαν και οι τραγουδιστές ‘’πίστας’’. 
 
Έτσι οι συναυλίες απετέλεσαν πολιτιστικό γεγονός του καλοκαιριού , ιδιαίτερα στην Περιφέρεια που δίνονταν η δυνατότητα να απολαύσουν τα ‘’πρώτα ονόματα’’, έστω για δύο ώρες.
 
Αρωγός και βασική χρηματοδότης η Αυτοδιοίκηση αλλά και οι σύλλογοι , όπως και στα πανηγύρια και ως ένα βαθμό σωστά.
 
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αναβάθμισε και τις συναυλίες και από πολιτιστικό γεγονός μετεξελίχθηκαν και σε φαντασμαγορικό show ανεβάζοντας κατακόρυφα τα κόστη και τους κάθε λογής μανατζαραίους να επιχειρούν να επιβάλουν το ‘’δικό τους πολιτιστικό προϊόν’’ με τους υπευθύνους των χώρων που διοικούν.
 
Φυσικά και δεν υπάρχει διαφωνία ή κριτική με τους καλλιτέχνες και δημιουργούς της μουσικής . Οι ενστάσεις που υπάρχουν είναι στο ποιος επιλέγει με ποια κριτήρια τα επιτρεπτά κόστη καθώς η ανταποδοτικότητα και το πολιτιστικό αποτύπωμα της ‘’επόμενης μέρας’’.
 
Πολιτισμός και ειδικά το πολιτιστικό καλοκαίρι δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντο και κυρίως ‘’επαγγελματικό’’ με τεράστιες δαπάνες από την Αυτοδιοίκηση (Αυτονόητο ότι ο κάθε σύλλογος, ΜΚΟ ή ιδιωτικός φορέας μπορεί να πράξει όπως νομίζει με ίδιους πόρους).
 
Ο Πολιτισμός ως διαχρονική αξία έχει διάρκεια είναι πολυπαραγοντικός και συμμετοχικός, σε ότι αφορά δε, τις χρηματοδοτήσεις της αυτοδιοίκησης , πρέπει να ενδυναμώνει την ερασιτεχνική δημιουργία σε όλους τους τομείς, να αναδεικνύει ιστορικούς – παραδοσιακούς χώρους , τοπικά προϊόντα , ήθη, έθιμα και παραδόσεις αξιοποιώντας τις υποδομές της.
 
Η Αυτοδιοίκηση ως πρώτιστο καθήκον δεν είναι οι χρηματοδοτήσεις μόνο των ‘’ επαγγελματικών’’ συναυλιών ή οι επιχορηγήσεις συλλόγων που θα επιταθούν λόγω και της προεκλογικής περιόδου. 
 
Αντίθετα πρωταρχικός στόχος είναι η ενεργοποίηση των πολιτιστικών δυνάμεων , η τόνωση της ερασιτεχνικής δημιουργίας και η συνεργασία με συλλόγους που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν στον κοινό και συμφωνημένο στόχο.
 
Οι εκδηλώσεις είτε αυτοτελείς, είτε με συνεργασίες πρέπει να εντάσσονται σε ενιαίο και ιεραρχημένο πλαίσιο που θα προσδίδουν προστιθέμενη αξία αλλά και την πολιτιστική ταυτότητα του Δήμου συνδεδεμένη με τα γεωφυσικά και γεωοικονομικά του χαρακτηριστικά.
 
Το πολιτιστικό περιβάλλον ενός τόπου πρέπει να διαμορφώνεται από την πολιτιστική κληρονομιά και τη ζώσα πνευματική δημιουργία στους τομείς των γραμμάτων και των τεχνών. 
 
Οι δύο αυτές αλληλοσυμπληρούμενες συνιστώσες επηρεάζουν καθοριστικά όλους τους τομείς και τις εκφάνσεις της κοινωνικής πραγματικότητας, ανάμεσά τους και την πολιτική, την καθημερινή ζωή και τις συμπεριφορές των ανθρώπων.
 
Η κυριαρχία του νόμου της αγοράς και της ισοπεδωτικής καταναλωτικής κουλτούρας στο πολιτιστικό γίγνεσθαι οδηγεί σήμερα στην προϊούσα εμπορευματοποίηση των πολιτιστικών αγαθών και στην τυποποίηση της πολιτιστικής δημιουργίας με βάση τα πρότυπα της μαζικής παραγωγής με το βλέμμα της στραμμένο στην αγορά και την επικράτηση της λογικής της κέρδους. 
 
Η κατάσταση αυτή μπορεί να αλλάξει. Χρειάζεται να αλλάξει, γιατί σε κάθε τόπο υπάρχουν λογοτέχνες, ποιητές, ζωγράφοι, γλύπτες, άνθρωποι της μουσικής και του θεάτρου, του πολιτισμού εν γένει ,που μοχθούν και παράγουν έργα υψηλής ποιότητας και μεγάλης παιδαγωγικής και πολιτισμικής αξίας. 
 
Οι δημιουργικές δυνάμεις της Αυτοδιοίκησης έχουν μέγιστη ευθύνη αλλαγής διαμορφώνοντας το πλαίσιο και τους πολιτιστικούς θεσμούς, όπου οι πολίτες θα απολαμβάνουν την πολιτιστική – καλλιτεχνική δημιουργία και τους δημιουργούς της. 
 
Κατά τ’ άλλα ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ σε όλους τους τομείς !!!

 

ΒΕΛΟΥΤΣΑ NEWS: ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΣ

Σχόλια

  1. Η κατασπατάληση του χρήματος του φορολογούμενου δημότη προκειμένου κάποιοι να είναι αρεστοί ή προς άγρα ψήφων, πρέπει κάποια στιγμή να παύσει. Αυτό είναι μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα. Σύλλογος σημαίνει εθελοντισμός και προσωπική θυσία. Τα έξοδα των εκδηλώσεών τους να καλύπτονται από τα έσοδα αυτών, χορηγίες, δωρεές, εισφορές των μελών τους κοκ. Ο φορολογούμενος δημότης δεν φταίει σε τίποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΈΛΟΣ ΕΠΟΧΉΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΈΝΤΡΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΛΑΤΕΊΑΣ ΑΣΤΑΚΟΥ...

 ΤΈΛΟΣ ΕΠΟΧΉΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΈΝΤΡΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΊΑΣ ... ΟΙ ΑΝΑΜΝΉΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΛΗΜΜΥΡΊΖΟΥΝ... Η ΣΥΓΚΊΝΗΣΗ ΞΕΧΕΙΛΊΖΕΙ.... ΕΛΠΊΖΟΥΜΕ  ΣΤΟ ΚΑΛΎΤΕΡΟ.... Φωτο:Τιμολέων Τσαμποδήμος

Ο Εορτασμός της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 στον Αστακό (Φωτο Ν.Χολής - Make art)

  Ο Εορτασμός της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 στον Αστακό  (Φωτο Ν.Χολής - Make art) 

Γιάννης Τριανταφυλλάκης: ανακοίνωσε την εκ νέου υποψηφιότητα του ,για τον Δήμο Ξηρομέρου και την προσήλωση του στη τοπική αυτοδιοίκηση,

    Πηγή video:   Κανάλι YouTube   IONIAN TV . Μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου στο ΙΟΝΙΑΝ TV και στην εκπομπή "Διπλή Ταυτότητα", καλεσμένος της Λίνας Μπάστα, ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Γιάννης Τριανταφυλλάκης.   Μίλησε για πάρα πολλά θέματα και ξεχωρίσαμε την είδηση της ανακοίνωσης της υποψηφιότητας του για 3η θητεία στο Δήμο Ξηρομέρου.   Παρακολουθήστε το τμήμα της συνέντευξης του, που ανακοινώνει δημόσια την εκ νέου υποψηφιότητα του για τον Δήμο Ξηρομέρου και την προσήλωση του στη τοπική αυτοδιοίκηση, χωρίς να τον ενδιαφέρει η κεντρική πολιτική σκηνή.     Παρακολουθήστε όλη την συνέντευξη:

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ :Με ανάμεικτα αρνητικά συναισθήματα πληροφορούμαστε την επικείμενη αναστολή λειτουργίας καταστημάτων ΕΛΤΑ Φυτειών και Μύτικα στα όρια του Δήμου Ξηρομέρου.

  Με ανάμεικτα αρνητικά συναισθήματα πληροφορούμαστε την επικείμενη αναστολή λειτουργίας καταστημάτων ΕΛΤΑ στην ελληνική επικράτεια.    Σε αυτήν την λίστα αναφέρονται τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ Φυτειών και Μύτικα στα όρια του Δήμου Ξηρομέρου. Από τον Δεκέμβριο του 2020, η ΕΕΣΥΠ Α.Ε. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΛΤΑ Α.Ε.   Η ΕΕΣΥΠ Α.Ε. (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας), γνωστή και ως Growthfund/Υπερταμείο αποτελεί μια εταιρεία συμμετοχών με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.) είναι ο καθολικός πάροχος ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.   Αυτή η αρνητική εξέλιξη ,έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά αποφάσεων που κατά το παρελθόν αποξήλωσαν βασικές υπηρεσίες από την επαρχία, δημιουργώντας αρνητικό πλαίσιο και κοινωνικές ανισότητες .   Σε κάθε περίπτωση, τέτοιου είδους αλλαγές, που σχετίζονται με τον κοινωνικοοικονομικό ιστό του Δή...

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΛΥΖΟΣ:Το δασαρχείο Αμφιλοχίας πραγματοποίησε αυτοψία και με έγγραφο του συναίνεσε στην απομάκρυνση των πεύκων της κεντρικής Πλατείας Αστακού

  Στα πλαίσια του έργου « Παρεμβάσεις με στόχο την βελτίωση της κεντρικής Πλατείας Αστακού και των επιλεγμένων παρακείμενων οδών της» , Ο Δήμος Ξηρομέρου απέστειλε αίτημα στο Δασαρχείο Αμφιλοχίας μέσω της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, για αυτοψία στα δέντρα της πλατείας ,όπου όπως αναφέρει και το έγγραφο διαπιστώθηκε ότι οι ρίζες από 4 μεγάλα πεύκα δημιουργούν προβλήματα στα υφιστάμενα δίκτυα καθώς και ανυψώσεις του οδοστρώματος και της πλακόστρωσης.   Επιπλέον , λόγω της κατάστασης τους ( ασθένειες , μεγάλη ηλικία ) είχε αυξηθεί η επικινδυνότητα για πτώση κλαδιών , και ζητούσε την απομάκρυνση των δέντρων αυτών .  Το δασαρχείο Αμφιλοχίας πραγματοποίησε αυτοψία και με έγγραφο του συναίνεσε στην απομάκρυνση των πεύκων . Ολοι οι κάτοικοι του Αστακού που περνούσαν από την πλατεία τα τελευταία χρόνια διαπίστωναν ιδιοις ομμασι τα προβλήματα που δημιουργούσαν τα συγκεκριμένα δέντρα καθώς και την κατάσταση τους .    Πιθανές ενστάσεις είναι λογικές...

Πέθανε στα 102 του χρόνια ο Αστακιώτης μουσικοσυνθέτης Λεό Λέανδρος...

Υπήρξε ένας από τους πρώτους ερμηνευτές του ύμνου του Παναθηναϊκού- πούλησε πάνω από 120 εκατομμύρια δίσκους παγ κοσμίως. Πέθανε ηλικία 102 ετών ο Λεό Λέανδρος (Λέανδρος Παπαθανασίου) τραγουδιστής, συνθέτης και στιχουργός με καριέρα τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Ο Λεό Λέανδρος γεννήθηκε στις 23 Αυγούστου 1923 στον Αστακό Ξηρομέρου στην Αιτωλοακαρνανία και την δεκαετία του ’50 μετανάστευσε στη Γερμανία για να σταδιοδρομήσει στη μουσική. Χρησιμοποίησε τα καλλιτεχνικά ψευδώνυμα Λέο Λέανδρος (Leo Leandros) και Μάριο Πάνας (Mario Panas). Υπήρξε ένας από τους πρώτους ερμηνευτές του ύμνου του Παναθηναϊκού. Στη Γερμανία, γνώρισε μεγάλη επιτυχία ως συνθέτης και παραγωγός, ιδιαίτερα για την κόρη του, Βίκυ Λέανδρος, διεθνούς φήμης τραγουδίστρια. Αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσωπική του καριέρα ως τραγουδιστής για να αφοσιωθεί στην καριέρα της κόρης του. Ως συνθέτης, συνέβαλε στη νίκη της κόρης του στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision το 1972 με το τραγούδι «Après Toi» («...

Πολύνα Τριποτσέρη: Θέλω να σε ρωτήσω για τα ΟΧΙ μας

  Θέλω να σε ρωτήσω για τα ΟΧΙ μας  Μου λες για την Ελλάδα μας που προοδεύει και αναπτύσσεται, ανεβαίνει επενδυτική  βαθμίδα, μειώνει την ανεργία, ενισχύει την επιχειρηματικότητα. Την Ελλάδα μας που  ψηφιοποιείται, που επαναπατρίζει τα παιδιά της, που οχυρώνεται αμυντικά.   Ναι, συμφωνούμε.   Ναι. Συμφωνούμε.  Θέλω να πούμε και για τ’ άλλα, όμως.   Τις μη υλοποιημένες συμβάσεις έργων υποδομών που μας κόστισαν. Τα έργα που  υλοποιούνται χωρίς να είναι αναγκαία, αλλά για να βγει το «μεροκάματο» εταιρειών και  εκλεγμένων ή διορισμένων. Για τις υπερκοστολογίσεις έργων ψηφιοποίησης, τις απευθείας  αναθέσεις που έχουν γίνει νόρμα, τους διορισμούς προσκείμενων σε θέσεις ευθύνης, τις  παράνομες επιδοτήσεις, τις υποκλοπές, το 13ωρο εργασίας, την ακρίβεια. Για τη  Δικαιοσύνη και τους θεσμούς μας που φθίνουν, τις διπλωματικές και επιχειρησιακές μας  δυσκολίες.  Πες μου, αν ξέρεις, και για την υγιή επιχειρηματ...

πληροφορίες για λουκέτο σε εννιά υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ Αιτωλοακαρνανίας

  Μεγάλη αναταραχή έχουν προκαλέσει στην Αιτωλοακαρνανία πληροφορίες που διακινούνται και οι οποίες κάνουν λόγο για επικείμενο λουκέτο σε εννιά υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με όσα έχουν διακινηθεί τα υποκαταστήματα σε Βόνιτσα, Θέρμο, Αιτωλικό, Καινούργιο, Γαβαλού, Φυτείες, Άγιο Βλάσιο, Μύτικα και Νεοχώρι κινδυνεύουν με κλείσιμο Δεδομένα, οι κάτοικοι των περιοχών έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν, μιας και η καθημερινότητά τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των υποκαταστημάτων. Άλλωστε, ορισμένες από αυτές είναι απομονωμένες περιοχές ενώ ενίοτε τα υποκαταστήματα σε αυτές εξυπηρετούν και άλλα χωριά και οικισμούς. Για το ζήτημα κατατέθηκε στην Βουλή σχετική ερώτηση από την βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ, Χριστίνα Σταρακά ενώ σχετική δήλωση εξέδωσε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μίλτος Ζαμπαράς. Σε σχετική ενημέρωση της Χριστίνας Σταρακά τονίζεται: Την αυξανόμενη ανησυχία που προκαλεί το κύμα κλεισιμάτων καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (Ε...

Η υποδοχή και οι αφίξεις τουριστικών σκαφών στο Λιμάνι του Αστακου

 Η υποδοχή και οι αφίξεις  τουριστικών σκαφών στο Λιμάνι του Αστακου    φωτορεπορτάζ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ Αυγουστος--Οκτώβριος  θεωρητικα δυο διαφορετικοι μηνες σε δυο διαφορετικες εποχες . Ημερολογιακά δεν απεχουν και παρα πολυ  . Στους 40 βαθμους τον Αυγουστο, στους 29 με 30 τον Οκτώβριο  . Επομενως καποιες παραστασεις απο την καλοκαιρινη περιοδο στον Αστακο ισως ειναι ακομη επικαιρες παροτι η Τουριστικη Περιοδος εχει ληξει προ πολλου.  Ο Αστακος ενα απο τα ομορφοτερα μερη οχι μονο του Νομου Αιτ/νιας αλλα και της Δυτικης Ελλαδας(περιοριζω το εδαφικο  ως εδω και δεν το γενικευω περισσοτερο) ελκει κατα κυριο λογο αυτην την μοναδικη ομορφια  απο το λιμανι του ,ενα απο τα πιο εντυπωσιακα φυσικα λιμανια που υπάρχουν  που παρολα τα χρονια απο την  φυσικη του δημιουργια , χωρις καμια ουσιαστικη τεχνιτη παρεμβαση (που καλλιστα θα επρεπε και οφείλονταν να ειχε υπαρξει λογω της φυσικης φθορας του η ακομη και τον καλλωπισμό του σε αρκετα σημ...

Σαν σήμερα, 29 Οκτωβρίου 1966: Ο σεισμός στο Ξηρόμερο που άφησε ένα νεκρό κοριτσάκι και 10.000 άστεγους

 Στις 29 Οκτωβρίου του 1966 ισχυρός σεισμός (Μ=6,0) έπληξε την Αιτωλοακαρνανία (Κατούνα VIII – Φυτείες VII). Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και 43 τραυματίστηκαν. 25 κτίρια καταστράφηκαν ενώ 968 υπέστησαν βλάβες. Ρωγμή μήκους 2 χιλιομέτρων και πλάτους 1-2 εκατοστών εμφανίστηκε στην Αμφιλοχία, μεταξύ της αποβάθρας του λιμανιού και της παραλιακής οδού. Στις 29 Οκτωβρίου του 1966 ο καταστρεπτικός σεισμός χτυπά την περιοχή Ξηρόμερο Αιτωλοακαρνανίας, με απολογισμό έναν νεκρό, δέκα βαριά τραυματίες και 10.000 άστεγους, 25 κτίρια καταστράφηκαν ενώ 968 υπέστησαν βλάβες. (Ο Νεκρός είναι από την Κατούνα ένα μικρό κοριτσάκι). Ρωγμή μήκους 2 χιλιομέτρων αι πλάτους 1-2 εκατοστών εμφανίστηκε στην Αμφιλοχία μεταξύ της αποβάθρας του λιμανιού και της παραλιακής οδού.Ο σεισμός έγινε στις 04:40, 29 Οκτωβρίου 1966. Επλήγησαν κατά κύριο λόγο η Κατούνα, οι Φυτείαι, η Κωνωπίνα, Τρύφος, Παπαδάτος και Άγιος Νικόλαος. Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Αστεροσκοπίου Αθηνών ο σεισμός ήταν έντασης 5,8 της κλίμ...