Σε συμφωνία κατέληξε το υπουργείο Υποδομών με τους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων για τις αυξήσεις στα διόδια από 1/1/2024, όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες. Μάλιστα, οι αυξήσεις θα γίνουν σε τρεις δόσεις και θα είναι ετήσιες για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η συνάντηση έγινε μεταξύ του υπουργείου και των παραχωρησιούχων. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες προσδοκώντας αυξήσεις της τάξης του 14%. Οι αυξήσεις αποσύρθηκαν, προσωρινά, λόγω της θεομηνίας στη Θεσσαλία.
Το υπουργείο απέφυγε να ανακοινώσει κάτι για τη συνάντηση, ενώ «σιγή ασυρμάτου» τηρούν επί του παρόντος και οι εταιρείες παραχώρησης.
Ποιες αυξήσεις έρχονται στα διόδια
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε 3 έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης του 2023 στο 10%. Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από αρχές του νέου έτους και μένει να ανακοινωθεί το πώς θα επιμεριστεί.
Ένα σενάριο θέλει την ετήσια αναπροσαρμογή στο 6%, στην οποία ενδέχεται να ενσωματωθεί και η αύξηση του πληθωρισμού 1,6% που αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Από 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων, που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα επόμενα έτη, 2025 και 2026.
Η κατανομή, πάντως, δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί. Τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά Σταθμό και Κατηγορία Οχήματος, με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στο υπουργείο.
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των Τελών Διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.
Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Επίσης, ένα θέμα που, κατά πληροφορίες, κλείνει με τη συμφωνία που κυοφορείται με το υπουργείο είναι η διεκδίκηση από την πλευρά των εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό, Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα), των απωλειών από τις αυξήσεις που δεν πραγματοποίησαν το 2023.
Σε όρους πραγματικών διελεύσεων είχαν εκτιμηθεί στα 40-45 εκατ. ευρώ. Αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.