Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αμβρακία Οδός: Εγκαινιάστηκε ο νέος δρόμος – Σε 200 λεπτά από Αθήνα σε Λευκάδα & Πρέβεζα (Φωτό & Βίντεο)

 



Χρειάστηκαν σχεδόν 14 χρόνια έργων για να έρθει η ημέρα να κοπούν οι κορδέλες καθώς εγκαινιάστηκε στο σύνολό της η Αμβρακία Οδός, από το Άκτιο μέχρι την Αμβρακία, και παραδίδεται στην κυκλοφορία την Παρασκευή 2/2/2024.

Ήταν στις 16 Μαρτίου του 2010 όταν ξεκίνησαν 4 εργολαβίες για τον άξονα “Άκτιο-Αμβρακία” με χρόνο παράδοσης τους 36 μήνες. Το έργο χρειάστηκε να περάσει από πολλές συμπληγάδες, να κολλήσει, να κινδυνεύσει να μείνει ημιτελές και τελικά με μεγάλες προσπάθειες να φτάσουμε στην σημερινή ημέρα όπου ο κόσμος της Αιτωλοακαρνανίας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας και των Ιονίων Νήσων να μπορούν να χαρούν τον δικό τους αυτοκινητόδρομο, ένα δρόμο που ενώνει την Αθήνα με το Άκτιο σε 3 ώρες και 20 λεπτά, δηλαδή σε 200 λεπτά. Υπολογίζεται πως η μείωση του χρόνου σε σχέση με την εθνική οδό είναι 45-60 λεπτά.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Στα σημερινά εγκαίνια παραβρέθηκε η πολιτική ηγεσία της χώρας, ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, οι Περιφερειάρχες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας Αλέξανδρος Καχριμάνης και Νεκτάριος Φαρμάκης, ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίος Βαγγέλης Μυτιληναίος, βουλευτές και πολύς κόσμος.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Πρόκειται για μια σπουδαία ημέρα για την Δυτική Ελλάδα, τα Ιόνια Νησιά και την Ήπειρο καθώς επτά σχεδόν χρόνια μετά την Ιόνια Οδό, αποκτά ακόμα έναν αυτοκινητόδρομο σε μια περιοχή όπου οι οδικές υποδομές υπολείπονται σημαντικά άλλων περιοχών της χώρας. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δώσει περαιτέρω ώθηση στον οδικό τουρισμό, την αγροτική ανάπτυξη, τον πολιτισμό και φυσικά τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

 

 

Τι είναι όμως η Αμβρακία Οδός; Γιατί είναι ένας χρήσιμος και σπουδαίος αυτοκινητόδρομος για την χώρα; Φανταστείτε το εξής: Μέχρι το 2017 κάποιος που ήθελε για παράδειγμα να πάει στη Βόνιτσα, την Πρέβεζα ή τη Λευκάδα έπρεπε να κάνει ένα οδικό ταξίδι σχεδόν επτά ωρών για να φτάσει στον προορισμό του. Μέχρι τότε ήταν εργοτάξιο η Ολυμπία Οδός, εργοτάξιο και η Ιόνια Οδός, ημιτελής η Αμβρακία Οδός.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Το ταξίδι χωρίς κανένα στοιχείο υπερβολής ήταν μαρτυρικό καθώς οι οδηγοί έπρεπε να κινούνται μεταξύ εργοταξίων για σχεδόν 400 χιλιόμετρα. Με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας και της Ιόνιας το μισό μαρτύριο τελείωσε και οι 7 ώρες έγιναν 5 αλλά όλες αυτές οι περιοχές έπρεπε να περιμένουν άλλα επτά χρόνια για να μπορούν επιτέλους, χωρίς καμιά διακοπή να ταξιδέψουν άνετα και με ασφάλεια με τη χρήση της ολοκληρωμένης πλέον Αμβρακίας Οδού.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Το ιστορικό της κατασκευής του δρόμου

Το 2009 το υπουργείο ΥΠΕΧΩΔΕ τότε προκηρύσσει διαγωνισμό για την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού, σαλαμοποιώντας σε τέσσερα τμήματα τον άξονα. Στις 16 Μαρτίου του 2010 οι 4 συμβάσεις υπογράφονται με την ΑΕΓΕΚ ως ανάδοχο και χρόνο κατασκευής τους 36 μήνες. Τα προβλήματα στην κατασκευή ήταν εξαρχής εμφανή.

Ελλιπείς απαλλοτριώσεις, προβλήματα γεωμορφολογίας, προβλήματα στην κατασκευάστρια και βέβαια σε μια εποχή που η χώρα κατέρρεε οικονομικά. Μέχρι το 2016 το έργο συνέχισε μια πορεία αβεβαιότητας με το ποσοστό προόδου να παραμένει κολλημένο στο 50%.  Σε εκείνη τη χρονική στιγμή και με δεδομένη την αδυναμία της εταιρείας να ολοκληρώσει, σε 3 από τις 4 εργολαβίες προστέθηκε η ΑΚΤΩΡ ή η ΤΟΜΗ προκειμένου να διασωθεί το έργο και να μπορέσει να ολοκληρωθεί.  Αποτέλεσμα ήταν η απόδοση 17 χιλιομέτρων μεταξύ Ακτίου και Βόνιτσας την Άνοιξη του 2019. Ήταν το πρώτο μεγάλο τμήμα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, 9 χρόνια μετά την εκκίνηση των κατασκευών.

Στο μέτωπο των απαλλοτριώσεων το σκηνικό παρέμεινε το ίδιο, ειδικά στο δυτικό τμήμα του έργου και από το 2017 άρχισε να καλλιεργείται η ιδέα μίας εργολαβίας-σκούπας η οποία θα αναλάμβανε να ολοκληρώσει το έργο. Οι αντίμαχοι αυτής της ιδέας, κυρίως φορείς της περιοχής υποστήριζαν ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να δοθεί το δυτικό άκρο προς Άκτιο και το ανατολικό προς την Αμβρακία (με σύνδεση με την Ιόνια) από τις υφιστάμενες εταιρείες.

Τελικά δημοπρατήθηκε το 2018 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. η εργολαβία-σκούπα ύψους 150 εκατ. ευρώ την οποία ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ μέλος της Μυτιληναίος στα τέλη του 2020. Τα έργα άρχισαν να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα και αποτέλεσμα αυτης της επιτάχυνσης ήταν το καλοκαίρι του 2022 να δοθεί στην κυκλοφορία ακόμα ένα τμήμα 17χλμ από τον Δρυμό μέχρι την Αμβρακία κάνοντας δυνατή την λεγόμενη “παράκαμψη Αμφιλοχίας”.  Αυτό που πλέον αναμένεται είναι η τρέχουσα εργολαβία να καταλήξει με την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου. Η δεύτερη παράδοση γίνεται 12 χρόνια μετά την υπογραφή τως πρώτων συμβάσεων.

Από εκεί και έπειτα ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση και η Μυτιλιναίος στο πρώτο της πολύ μεγάλο οδικό έργο κατάφερε να τηρήσει τη δέσμευση της με αποτέλεσμα σήμερα, 31 Ιανουαρίου 2024 να παραδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα του δρόμου από την Βόνιτσα μέχρι τον Δρυμό, μήκους 17 ακόμα χιλιομέτρων και να ολοκληρωθεί ο κύκλος των κατασκευών που κράτησε σχεδόν 14 χρόνια. Η Αμβρακία Οδός είναι μια πραγματικότητα για τη χώρα η οποία προσθέτει στο 48,5 χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου στο δίκτυο της αυξάνοντας περαιτέρω την οδική ασφάλεια στις οδικές μετακινήσεις και τις οδικές μεταφορές. .

Το μεγάλο έργο της Αμβρακίας Οδού

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Είναι έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ο ολοκληρωμένος πλέον άξονας ξεκινά από το νότιο άκρο της Λίμνης Αμβρακίας και φτάνει μέσω Βόνιτσας στην περιοχή του Ακτίου όπου ενώνεται από την μια την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και από την άλλη με τον οδικό άξονα Άκτιο-Λευκάδα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει επτά ανισόπεδους κόμβους, 26 κάτω διαβάσεις, 4 άνω διαβάσεις, 3 κοιλαδογέφυρες και 7 γέφυρες ρεμάτων.

Η εργολαβία της Μυτιληναίος αφορούσε την κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,, που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:

— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,

— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος αντικαθιστά την υφιστάμενη εθνική οδό η οποία ήταν διαβόητη για τα συνεχή τροχαία που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.

Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.

Παράλληλα με την παράδοση των έργων για τη διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας μέχρι τα τέλη του 2024, ολοκληρώνεται το πλέγμα των νέων οδικών αξόνων στην περιοχή της Δυτικής Αιτωλοακαρνανίας. Βέβαια από σήμερα θα πρέπει να γίνει και η αρχή και να διερευνηθεί με ποιον τρόπο αυτός ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συντηρηθεί στο μέλλον για να διατηρήσει τα υψηλά standards με τα οποία έχει κατασκευαστεί.

Το έργο που πλέον μένει για να συμπληρώσει το παζλ είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας καθώς η υφιστάμενη σύνδεση μέσω πλωτής γέφυρας είναι εδώ και χρόνια ανεπαρκής και κορεσμένη ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι μελέτες του έργου είναι σε εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.

 

 

Νίκος
Καραγιάννης

 

Πηγή  

 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αυτός είναι ο Ξηρομερίτης φρουρός που επέζησε μετά την επίθεση των Χούθι στο Eternity C

Αυτός είναι ο Έλληνας φρουρός που επέζησε μετά την επίθεση των Χούθι στο Eternity C - «Είναι το λιοντάρι μας» λένε συγγενείς του. O Βαγγέλης Σταρίδας, ο οποίος έχει μια κόρη,  εγκατέλειψε τελευταίος το πλοίο, μαζί με τον Φιλιππινέζο πλοίαρχο, όταν το Eternity C είχε ήδη αρχίσει να βυθίζεται   Ο Βαγγέλης Σταρίδας με καταγωγή από τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας ,είναι ο Έλληνας ένοπλος φρουρός του πλοίου «Eternity C» που βρέθηκε σώος μετά την επίθεση των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Τον Βαγγέλη Σταρίδα, ο οποίος έχει μια κόρη, διέσωσε η εταιρεία «Διάπλους και η εταιρεία AMBREY, μέλος της οποίας είναι και ο αδελφός του διασωθέντα αφού τον εντόπισαν μέσα στη θάλασσα νωρίς το πρωί της Πέμπτης, σχεδόν ένα 24ωρο μετά την επίθεση των Χούθι στο πλοίο. «Ο Βαγγέλης είναι καλά και αυτό μετράει. Για εμάς ήταν είναι και θα είναι το λιοντάρι μας. Πάλευε δύο ημέρες μέσα στη θάλασσα και βγήκε σώος, το μόνο που θέλουμε είναι να γυρίσει πίσω στην Ελλάδα» λέει στην Espresso ο αδελφός του Νίκος. «Παρακα...

παρέμβαση Ε. Γαλούνη για το λιμάνι του Μυτικα

 παρέμβαση Ε. Γαλούνη για το λιμάνι του Μύτικα  Πραγματοποιήθηκε  σήμερα  Κυριακής 6 Ιουλίου, στις 11:00 π.μ . η ειδική συνεδρίαση -απολογισμού πεπραγμένων της δημοτικής αρχής  Ξηρομέρου για το 2024 Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ.Ε.Γαλουνης  και μέλος του Λιμενικού ταμείου Ξηρομέρου έθεσε το θέμα της διαχείρισης του Λιμανιού καθώς υπάρχουν καταγγελίες ότι το PILAR στο λιμάνι του Μυτικα   έπαυσε να παρέχει  δωρεάν  ρεύμα και νερό  στα τουριστικά σκάφη που έδεναν στο λιμάνι , όπως έπραττε μέχρι πρόσφατα   σύμφωνα με απόφαση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής  Κατήγγειλε μάλιστα ότι στη διαχείριση του λιμανιού υπάρχουν παρεμβάσεις εξωθεσμικών και κάλεσε το Δήμαρχο Ξηρομέρου κ.Γ.Τριανταφυλλάκη  ενόψει της τρέχουσας τουριστικής περιόδου : -αφενός να επαναφέρει άμεσα  το μέτρο της δωρεάν παροχής ρεύματος και νερού στα τουριστικά σκάφη, ως μέτρο  για την προσέλκυση επισκεπτών στο λιμάνι ,...

"Ονειρο Ζωής ¨για τη Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου η Κυκλοφορία του δεύτερου mini bus λεωφορείου;

  Ο Δήμος Ξηρομέρου, μέσω της Κοινωφελούς Επιχείρησης, προχώρησε  στην προμήθεια 2 λεωφορείων mini bus 20 θέσεων,….  για την δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, για την εξυπηρέτηση απομακρυσμένων οικισμών του Δήμου (Παλαιομάνινα κ.λπ), αλλά και για πολλές άλλες πιθανές χρήσεις που είναι αναγκαίες (π.χ. μετακίνηση αθλητικών ομάδων, μετακίνηση μαθητικών ομάδων, πολιτιστικές εκδηλώσεις, μετακίνηση ομάδων επισκεπτών, μετακίνηση για καλοκαιρινά μπάνια κ.λπ)  Η εκτιμώμενη αξία  για τα δύο  mini bus  λεωφορεία ήταν 32.240 ευρώ, με ΦΠΑ, και έγινε με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.   Στη φώτο που μας έστειλε αναγνώστης μας φαίνεται ότι το δεύτερο λεωφορείο δεν διαθέτει πινακίδα κυκλοφορίας και   παρότι  έχει λάβει Έγκριση θέσης για  κυκλοφορία    από   27.03.2024    από την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  έως σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχει τεθεί σε κυκλοφορία

Ξηρόμερο : Ραβασάκια από το Διαχειριστικό Έλεγχο

Πρόκειται για την γνωστή υπόθεση της οικονομικής διαχείρισης του Δήμου Ξηρομέρου, όπου η διοίκηση Τριανταφυλλάκη, 3 μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, τον Νοέμβριο του 2019 συνέταξε φάκελο με στοιχεία που εντόπισε και χρήζουν διερεύνησης .  Στη συνέχεια  έγινε  κατάθεση αιτήματος για έλεγχο των οικονομικών του Δήμου, όσον αφορά τις προφορικές αναθέσεις και την απόκρυψη στοιχείων από τους Προϋπολογισμούς  Τον Απρίλιο του 2024, συστήθηκε η ομάδα ελεγκτών για τη διενέργεια του έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου για τα οικονομικά έτη 2015 έως 2018 (διοίκηση κ. Ε. Γαλούνη) στον Δήμο Ξηρομέρου Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε  από 01.04.2024 έως 31.05.2024   Σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες διαβιβάστηκε  στους εμπλεκόμενους με δικαστικό επιμελητή η προσωρινή έκθεση των  αποτελεσμάτων του έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου στον Δήμο Ξηρομέρου ,  όπου  καταγράφονται τα  ευρήματα της ομάδας ελεγκτών, προκειμέ...

ΑΣΤΑΚΟΣ: Πάρκο έναντι πλαζ...

 ΑΣΤΑΚΟΣ: Πάρκο έναντι πλαζ...  Ας μεριμνήσουν οι αρμόδιοι...

Εντοπίστηκε από την ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ- ΕΟΕΔ RESCUE ΑΣΤΑΚΟΥ ο ηλικιωμένος συνάνθρωπος μας...

Εντοπίστηκε από την νεοσυσταθείσα στον Αστακό ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ο ηλικιωμένος συνάνθρωπος μας...  Η σημερινή έρευνα και διάσωση κατέδειξε την αναγκαιότητα για εύρεση εξοπλισμού . Αύριο μπορεί να είναι κάποιος δικός μας άνθρωπος .    Για αυτό επικοινωνήστε μαζί μας και προφέρετε οτιδήποτε μπορείτε . Μεταφέρω τα συγχαρητήρια και της αστυνομικής αρχής ( Γιάννης Μπέσσ ) στην ΕΟΕΔ rescue team Astakos Ευχαριστώ προσωπικά τα μέλη της ομάδας ΕΟΕΔ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ που προσέτρεξαν .Άμεσα επενέβησαν μαζί μου :    Φώτης Παπασπύρος Νώντας Μπαρμπάνης Θανάσης Τζουροπανος ενώ η ομάδα θα πλαισιωνόταν και από τα λοιπά μέλη κατά την συνέχεια της έρευνας .   «Συγχαρητήρια για την άμεση ανταπόκριση σας σε ένα συμβάν που πραγματικά κινδύνευε μια ανθρώπινη ζωή!!!   Είμαι και είμαστε περήφανοι που αξιόλογοι συνάδερφοι φέρουν στο μέρος της καρδιά τους το σήμα της ΕΟΕΔ!!!» ΠΗΓΗ   Alexis Fraimis

Το Σ.Δ.Ε. Ξηρομέρου άφησε το στίγμα του στην τοπική κοινωνία με μια Εκδήλωση Ενημέρωσης – Τελετή Αποφοίτησης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το Σ.Δ.Ε. Ξηρομέρου άφησε το στίγμα του στην τοπική κοινωνία με μια Εκδήλωση Ενημέρωσης – Τελετή Αποφοίτησης Αστακός, 30 Ιουνίου 2025 – Με επιτυχία και έντονη συγκίνηση πραγματοποιήθηκε η Εσπερίδα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης που διοργάνωσε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ξηρομέρου σε συνεργασία με τον Δήμο Ξηρομέρου και με τη στήριξη της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)». Η εκδήλωση με τίτλο «ΣΔΕ Ξηρομέρου – Φοίτηση και Προοπτικές» πραγματοποιήθηκε σε δύο μέρη: στην αίθουσα του Δημαρχείου Αστακού και στον χώρο εκδηλώσεων ΙΟΝΙΟ. Η εσπερίδα είχε στόχο την ανάδειξη του θεσμού των ΣΔΕ ως μέσου προσωπικής και κοινωνικής ενδυνάμωσης ενηλίκων, την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και την προώθηση της διά βίου μάθησης. Παράλληλα, αποτέλεσε την τελετή αποφοίτησης των πρώτων εκπαιδευομένων του Β΄ Κύκλου Σπουδών του σχολείου. Πλούσιο πρόγραμμα, δημιουργικές δράσεις και έντονη συγκίνηση Η εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμούς από εκπροσώπους της τοπικής αυτ...

Εντοπίστηκε ο ηλικιωμένος συνάνθρωπος μας, ο οποίος είχε χαθεί από το σπίτι του και αναζητούνταν εναγωνίως τις τελευταίες ώρες.

Εντοπίστηκε ο ηλικιωμένος συνάνθρωπος μας, ο οποίος είχε χαθεί από το σπίτι του και αναζητούνταν εναγωνίως τις τελευταίες ώρες.   Ημερομηνία 9/7/2025 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ   ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ   Εντοπίστηκε από την νεοσυσταθείσα στον Αστακό ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ (ΕΟΕΔ RESCUE ΑΣΤΑΚΟΥ), σε συνεργασία με το Αστυνομικό Τμήμα Αστακού, ο ηλικιωμένος συνάνθρωπος μας, ο οποίος είχε χαθεί από το σπίτι του και αναζητούνταν εναγωνίως τις τελευταίες ώρες   Ο συνάνθρωπος μας είναι καλά στη υγεία του και επέστρεψε στο σπίτι του. Μόνο χαρά και συναισθήματα ικανοποίησης διακατέχουν όλη την ΟΜΑΔΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ (ΕΟΕΔ RESCUE ΑΣΤΑΚΟΥ), που καθημερινά προσφέρει εθελοντικά της υπηρεσίες της στο κοινωνικό σύνολο του Δήμου μας και με την ευκαιρία θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε θερμά, όπως και το Αστυνομικό Τμήμα Αστακού. Ο Δήμος Ξηρομέρου είναι δίπλα τους και στηρίζει το έργο τους.   Υ.Γ.: Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να υπ...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ - "Καζάνι που" βράζει ο αγροτικός κόσμος της Αιτωλοακαρνανίας - Να επιστραφούν τα χρήματα των παράνομων επιδοτήσεων

  Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις με κάθε καταγγελία που έρχεται στο φως της δημοσιότητας. "Καζάνι που" βράζει και ο αγροτικός κόσμος της Αιτωλοακαρνανίας, που ζητά επιτακτικά την επιστροφή των χρημάτων από τις παράνομες επιδοτήσεις   «Οι επιδοτήσεις να πάνε στην παραγωγή»ο σκάνδαλο των επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ, που συνεχώς λαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις λόγω των απανωτών αποκαλύψεων, έχει εξοργίσει τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους όλης της Ελλάδας, όπως φυσικά και της Αιτωλοακαρνανίας.  Αυτό που ζητούν επιτακτικά οι παραγωγοί είναι να επιστραφούν οι επιδοτήσεις που έλαβαν με παράνομο τρόπο οι επιτήδειοι και επειδή αρκετοί αμφιβάλλουν για το πόσο εύκολο είναι αυτό ζητούν να δεσμευτούν ΑΦΜ, ώστε να μην προχωρήσουν οι επιτήδειοι σε μεταβιβάσεις περιουσιών.  Την ίδια στιγμή διαπιστώνουν πως υπάρχει καθυστέρηση στην εκκίνηση των διαδικασιών για να αποδοθεί Δικαιοσύνη, μέρος της οποίας είναι και η επιστροφή χρημάτων και αυτό πολλαπλασιάζ...

AΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ: ΛΙΜΑΝΙ ΜΥΤΙΚΑ-ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ

ΛΙΜΑΝΙ ΜΥΤΙΚΑ-ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ Ο κάθε δημότης _ πολίτης,  πόσο μάλλον και κάποιος τον οποίο έχουν ψηφίσει και εμπιστευτεί οι συντοπίτες του, όταν παρατηρεί να συμβαίνουν παράλογες και παράνομες πράξεις είναι υποχρεωμένος να παρεμβαίνει ενημερώνοντας τις αρμόδιες αρχές ασκώντας το δικαίωμα  που του εξασφαλίζει το σύνταγμα.   Αυτό ακριβώς κάναμε και εμείς.  Απευθυνθήκαμε  στις αρμόδιες αρχές οι οποίες και έκριναν ότι το τσάμπα ρεύμα και νερό έπρεπε να κοπεί.  Σε τι καταγγελίες για εξωθεσμικούς λοιπόν αναφέρεται ο κος Ε.Γαλουνης ότι γίνανε; Και από ποιους;  Κάποιος καταγγέλλει κάτι το οποίο είναι παράνομο. Τι παράνομο λοιπόν έχει τελεστεί; Και ποιο δικαίωμα τους έχει παραβιαστεί; Μήπως το ότι ξεβολευτηκαν κάποιοι;  Το μέτρο αυτό για να δίνεται δωρεάν ρεύμα και νερό το είχε αποφασίσει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή όπως λέει  ο Κος Ε.Γαλουνης με το πρόσχημα της προσέλκυσης τουριστών. Αυτό δηλαδή ήταν και είναι το όραμ...