Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αμβρακία Οδός: Εγκαινιάστηκε ο νέος δρόμος – Σε 200 λεπτά από Αθήνα σε Λευκάδα & Πρέβεζα (Φωτό & Βίντεο)

 



Χρειάστηκαν σχεδόν 14 χρόνια έργων για να έρθει η ημέρα να κοπούν οι κορδέλες καθώς εγκαινιάστηκε στο σύνολό της η Αμβρακία Οδός, από το Άκτιο μέχρι την Αμβρακία, και παραδίδεται στην κυκλοφορία την Παρασκευή 2/2/2024.

Ήταν στις 16 Μαρτίου του 2010 όταν ξεκίνησαν 4 εργολαβίες για τον άξονα “Άκτιο-Αμβρακία” με χρόνο παράδοσης τους 36 μήνες. Το έργο χρειάστηκε να περάσει από πολλές συμπληγάδες, να κολλήσει, να κινδυνεύσει να μείνει ημιτελές και τελικά με μεγάλες προσπάθειες να φτάσουμε στην σημερινή ημέρα όπου ο κόσμος της Αιτωλοακαρνανίας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας και των Ιονίων Νήσων να μπορούν να χαρούν τον δικό τους αυτοκινητόδρομο, ένα δρόμο που ενώνει την Αθήνα με το Άκτιο σε 3 ώρες και 20 λεπτά, δηλαδή σε 200 λεπτά. Υπολογίζεται πως η μείωση του χρόνου σε σχέση με την εθνική οδό είναι 45-60 λεπτά.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Στα σημερινά εγκαίνια παραβρέθηκε η πολιτική ηγεσία της χώρας, ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, οι Περιφερειάρχες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας Αλέξανδρος Καχριμάνης και Νεκτάριος Φαρμάκης, ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίος Βαγγέλης Μυτιληναίος, βουλευτές και πολύς κόσμος.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Πρόκειται για μια σπουδαία ημέρα για την Δυτική Ελλάδα, τα Ιόνια Νησιά και την Ήπειρο καθώς επτά σχεδόν χρόνια μετά την Ιόνια Οδό, αποκτά ακόμα έναν αυτοκινητόδρομο σε μια περιοχή όπου οι οδικές υποδομές υπολείπονται σημαντικά άλλων περιοχών της χώρας. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δώσει περαιτέρω ώθηση στον οδικό τουρισμό, την αγροτική ανάπτυξη, τον πολιτισμό και φυσικά τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

 

 

Τι είναι όμως η Αμβρακία Οδός; Γιατί είναι ένας χρήσιμος και σπουδαίος αυτοκινητόδρομος για την χώρα; Φανταστείτε το εξής: Μέχρι το 2017 κάποιος που ήθελε για παράδειγμα να πάει στη Βόνιτσα, την Πρέβεζα ή τη Λευκάδα έπρεπε να κάνει ένα οδικό ταξίδι σχεδόν επτά ωρών για να φτάσει στον προορισμό του. Μέχρι τότε ήταν εργοτάξιο η Ολυμπία Οδός, εργοτάξιο και η Ιόνια Οδός, ημιτελής η Αμβρακία Οδός.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Το ταξίδι χωρίς κανένα στοιχείο υπερβολής ήταν μαρτυρικό καθώς οι οδηγοί έπρεπε να κινούνται μεταξύ εργοταξίων για σχεδόν 400 χιλιόμετρα. Με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας και της Ιόνιας το μισό μαρτύριο τελείωσε και οι 7 ώρες έγιναν 5 αλλά όλες αυτές οι περιοχές έπρεπε να περιμένουν άλλα επτά χρόνια για να μπορούν επιτέλους, χωρίς καμιά διακοπή να ταξιδέψουν άνετα και με ασφάλεια με τη χρήση της ολοκληρωμένης πλέον Αμβρακίας Οδού.

Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) - Φωτό: Ypodomes.com
Εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού (Ιανουάριος 2024) – Φωτό: Ypodomes.com

Το ιστορικό της κατασκευής του δρόμου

Το 2009 το υπουργείο ΥΠΕΧΩΔΕ τότε προκηρύσσει διαγωνισμό για την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού, σαλαμοποιώντας σε τέσσερα τμήματα τον άξονα. Στις 16 Μαρτίου του 2010 οι 4 συμβάσεις υπογράφονται με την ΑΕΓΕΚ ως ανάδοχο και χρόνο κατασκευής τους 36 μήνες. Τα προβλήματα στην κατασκευή ήταν εξαρχής εμφανή.

Ελλιπείς απαλλοτριώσεις, προβλήματα γεωμορφολογίας, προβλήματα στην κατασκευάστρια και βέβαια σε μια εποχή που η χώρα κατέρρεε οικονομικά. Μέχρι το 2016 το έργο συνέχισε μια πορεία αβεβαιότητας με το ποσοστό προόδου να παραμένει κολλημένο στο 50%.  Σε εκείνη τη χρονική στιγμή και με δεδομένη την αδυναμία της εταιρείας να ολοκληρώσει, σε 3 από τις 4 εργολαβίες προστέθηκε η ΑΚΤΩΡ ή η ΤΟΜΗ προκειμένου να διασωθεί το έργο και να μπορέσει να ολοκληρωθεί.  Αποτέλεσμα ήταν η απόδοση 17 χιλιομέτρων μεταξύ Ακτίου και Βόνιτσας την Άνοιξη του 2019. Ήταν το πρώτο μεγάλο τμήμα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, 9 χρόνια μετά την εκκίνηση των κατασκευών.

Στο μέτωπο των απαλλοτριώσεων το σκηνικό παρέμεινε το ίδιο, ειδικά στο δυτικό τμήμα του έργου και από το 2017 άρχισε να καλλιεργείται η ιδέα μίας εργολαβίας-σκούπας η οποία θα αναλάμβανε να ολοκληρώσει το έργο. Οι αντίμαχοι αυτής της ιδέας, κυρίως φορείς της περιοχής υποστήριζαν ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να δοθεί το δυτικό άκρο προς Άκτιο και το ανατολικό προς την Αμβρακία (με σύνδεση με την Ιόνια) από τις υφιστάμενες εταιρείες.

Τελικά δημοπρατήθηκε το 2018 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. η εργολαβία-σκούπα ύψους 150 εκατ. ευρώ την οποία ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ μέλος της Μυτιληναίος στα τέλη του 2020. Τα έργα άρχισαν να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα και αποτέλεσμα αυτης της επιτάχυνσης ήταν το καλοκαίρι του 2022 να δοθεί στην κυκλοφορία ακόμα ένα τμήμα 17χλμ από τον Δρυμό μέχρι την Αμβρακία κάνοντας δυνατή την λεγόμενη “παράκαμψη Αμφιλοχίας”.  Αυτό που πλέον αναμένεται είναι η τρέχουσα εργολαβία να καταλήξει με την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου. Η δεύτερη παράδοση γίνεται 12 χρόνια μετά την υπογραφή τως πρώτων συμβάσεων.

Από εκεί και έπειτα ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση και η Μυτιλιναίος στο πρώτο της πολύ μεγάλο οδικό έργο κατάφερε να τηρήσει τη δέσμευση της με αποτέλεσμα σήμερα, 31 Ιανουαρίου 2024 να παραδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα του δρόμου από την Βόνιτσα μέχρι τον Δρυμό, μήκους 17 ακόμα χιλιομέτρων και να ολοκληρωθεί ο κύκλος των κατασκευών που κράτησε σχεδόν 14 χρόνια. Η Αμβρακία Οδός είναι μια πραγματικότητα για τη χώρα η οποία προσθέτει στο 48,5 χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου στο δίκτυο της αυξάνοντας περαιτέρω την οδική ασφάλεια στις οδικές μετακινήσεις και τις οδικές μεταφορές. .

Το μεγάλο έργο της Αμβρακίας Οδού

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Είναι έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ο ολοκληρωμένος πλέον άξονας ξεκινά από το νότιο άκρο της Λίμνης Αμβρακίας και φτάνει μέσω Βόνιτσας στην περιοχή του Ακτίου όπου ενώνεται από την μια την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και από την άλλη με τον οδικό άξονα Άκτιο-Λευκάδα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει επτά ανισόπεδους κόμβους, 26 κάτω διαβάσεις, 4 άνω διαβάσεις, 3 κοιλαδογέφυρες και 7 γέφυρες ρεμάτων.

Η εργολαβία της Μυτιληναίος αφορούσε την κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,, που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:

— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,

— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος αντικαθιστά την υφιστάμενη εθνική οδό η οποία ήταν διαβόητη για τα συνεχή τροχαία που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.

Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.

Παράλληλα με την παράδοση των έργων για τη διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας μέχρι τα τέλη του 2024, ολοκληρώνεται το πλέγμα των νέων οδικών αξόνων στην περιοχή της Δυτικής Αιτωλοακαρνανίας. Βέβαια από σήμερα θα πρέπει να γίνει και η αρχή και να διερευνηθεί με ποιον τρόπο αυτός ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συντηρηθεί στο μέλλον για να διατηρήσει τα υψηλά standards με τα οποία έχει κατασκευαστεί.

Το έργο που πλέον μένει για να συμπληρώσει το παζλ είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας καθώς η υφιστάμενη σύνδεση μέσω πλωτής γέφυρας είναι εδώ και χρόνια ανεπαρκής και κορεσμένη ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι μελέτες του έργου είναι σε εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.

 

 

Νίκος
Καραγιάννης

 

Πηγή  

 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σε Κατούνα και Αστακό ο Μητροπολίτης Δαμασκηνός για την γιορτή του Αγίου Νικολάου

  Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η ετήσια μνήμη του Αγίου Νικολάου, Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας, του Θαυματουργού, στους ομώνυμους Ενοριακούς Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Σε Κατούνα και Αστακό ο Μητροπολίτης Δαμασκηνός για την γιορτή  Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός την παραμονή της εορτής, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025 επισκέφθηκε τον όμορφο και γραφικό συνοικισμό του Αγίου Νικολάου Κατούνας και χοροστάτησε στην ακολουθία του πανηγυρικού Εσπερινού στην ιστορική γυναικεία Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου. Μετά τον Εσπερινό η Καθηγουμένη, Γερόντισσα Μαρία προσέφερε σε όλους την παραδοσιακή μοναστηριακή φιλοξενία στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής. Το πρωί του Σαββάτου 6 Δεκεμβρίου 2025, ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός μετέβη στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, του οποίου ο Άγιος Νικόλαος είναι προστάτης και πολιούχος. Η ακολουθία του Όρθρου και η πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτ...

Δήμος Ξηρομέρου: Πρόταση για εκμίσθωση σε 9 παραλίες ,με πλειοδοτική δημοπρασία από την Κτηματική Υπηρεσία.

Δήμος  Ξηρομέρου:  Πρόταση για   εκμίσθωση σε   9 παραλίες  ,με πλειοδοτική δημοπρασία από την Κτηματική Υπηρεσία. Αναρτήθηκε σήμερα 3/12 στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και την εντοπίσαμε (ΑΔΑ: Ρ6Ξ3ΩΚΖ-7ΘΕ), απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξηρομέρου στις 28 Νοεμβρίου, το οποίο στην τακτική προαναφερόμενη συνεδρίαση του, αποφάσισε 9 θέσεις σε παραλίες του Δήμου Ξηρομέρου να διατεθούν για εκμίσθωση, με πλειοδοτική δημοπρασία από την Κτηματική Υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 1 και του άρθρου 23 παρ. 6 περ. (β) του Ν. 5092/2024. Η δημοπρασία θα είναι ηλεκτρονική και θα διενεργηθεί από την Κτηματική  Υπηρεσία (άρθρ. 10 παρ. 1 του Ν. 5092/2024). Πρόκειται για θέσεις στις παραλίες: Παραλία Μύτικα (λιμάνι Ανατολικά), 150 τ.μ., Καντίνα - Ομπρέλες - Ξαπλώστρες. Παραλία Μύτικα Παλιόβαρκα (Ανατολικά), 150 τ.μ., Καντίνα - Ομπρέλες - Ξαπλώστρες. Παραλία Αη Γιώργης Αστακού, 209,38 τ.μ., Καντίνα - Ομπρέλες - Ξαπλώστρες. Παραλία Μαραθιάς Αστακού, 206...

Δεν κάνουν πίσω οι αγρότες – μπλόκα σήμερα και στην Αιτωλοακαρνανία

  Νέες δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν για σήμερα οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι , με ενίσχυση των μπλόκων και αποκλεισμούς δρόμων. Μάλιστα, στην  Αιτωλοακαρνανία   σήμερα, πρώτη ημέρα των κινητοποιήσεων ξεκινούν με δύο μπλόκα οι κινητοποιήσεις, ένα στα διόδια του Αγγελοκάστρου και ένα στο Άκτιο Σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία ο αγροτικός κόσμος είναι στους δρόμους και απαιτεί άμεση λύση των καυτών προβλημάτων επιβίωσης που αντιμετωπίζει, αλλιώς δηλώνει πως θα παραμείνει στα μπλόκα μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων. Την σκυτάλη των συλλαλητηρίων παίρνει σήμερα η Αιτωλοακαρνανία, με το μεγάλο μπλόκο που θα στηθεί στον κόμβο του Αγγελόκαστρου. Πρόθεση των αγροτών είναι η κατάληψη της Ιόνια Οδού, όπως έχουν δηλώσει κατ’ επανάληψη. Η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Αιτωλοακαρνανίας σε σχετικό μήνυμά της σημειώνει: Συντονίζουμε και εμείς τη δράσης μας με τις δεκάδες Ομοσπονδίες, τους εκατοντάδες Αγροτοκτηνοτροφικούς Συλλόγους και τα χιλιάδ...

Άγιος Νικόλαος Αστακού Ανακοίνωση

  Ανακοίνωση:    Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας και του Οσίου Πατρός ημών Ιωάννου του Δαμασκηνού θα τελεστεί θεία λειτουργία στο εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα στις 07:00.   Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου: Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Πατρός ημών Νικολάου Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας και Θαυματουργού, πολιούχου Αγίου του Αστακού, στις 18:00 στο πνευματικό κέντρο της ενορίας μας.   Σάββατο 6 Δεκεμβρίου: Αρχιερατική θεία λειτουργία εις μνήμην του Αγίου Νικολάου στις 07:00 στο πνευματικό κέντρο της ενορίας μας

Μεσήλικας έδωσε τέλος στη ζωή του – Εντοπίστηκε νεκρός στο σπίτι του στη Σταμνά

  Νεκρός βρέθηκε ένας μεσήλικας άνδρας στο σπίτι του στην Σταμνά Μεσολογγίου και φέρεται να έχει δώσει τέλος στη ζωή του με κυνηγετικό όπλο. Στο σημείο έσπευσε η Αστυνομία από το Αιτωλικό και το ΕΚΑΒ , αλλά ήταν ήδη αργά για τον άτυχο άνδρα. Στη γειτονία είναι συγκλονισμένοι, διότι ήταν ιδιαίτερα αγαπητός. Οι Αρχές ερευνούν τους λόγους που τον οδήγησαν στην πράξη αυτή.  sinidisi.gr

ΑΝΕΜΟΓΕΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ: ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ...

    Ο Δήμος Ξηρομέρου επί διοίκησης Τριανταφυλλάκη, βλέποντας τον ορυμαγδό αιτήσεων για Αιολικούς Σταθμούς αρχικα γνωμοδότησε  θετικά υπέρ των ανεμογεννητριών  όπως εμφανώς διαπιστώνει ο καθείς στις παρακάτω αποφάσεις της επιτροπής ζωής  και μόνο μετά την ισχυρή και σύσσωμη αντίδραση της τοπικής κοινωνίας άλλαξε θέση   Τα μέλη στην  Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ξηρομέρου   1. Τριανταφυλλάκης Ιωάννης(Πρόεδρος) 2. Μπαμπούρης Κωνσταντίνος 3. Γερόλυμος Σωτήριος 4. Τζαχρήστας Παναγιώτης 5. Παληογιάννης Παναγιώτης   ομόφωνα  γνωμοδοτήσαν  θετικά για  1.την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου « Αιολικός Σταθμός Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ),ισχύος 33 ΜW στη θέση ‘’ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟΣ’’ ,Δ.Ε. Αστακού, Δήμου Ξηρομέρου ,Π.Ε.Αιτωλ/νίας , της εταιρίας ‘’ΚΥΩΝ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ‘’ (ΠΕΤ 21035013220)» με τους όρους που αναφέρονται στο εισηγητικό μ...

ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΕΣΤ ΠΑΠ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΣΤΑΚΟΥ

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΙΑ ΤΕΣΤ ΠΑΠ ΣΤΟ Κ.Υ.   ΑΣΤΑΚΟΥ Το ΚΥ Αστακού ξεκινά τη διενέργεια Τεστ Παπανικολάου (Τεστ ΠΑΠ) 2 φορές το μήνα.  Η εξέταση θα γίνεται από τη μαία, η οποία θα βρίσκεται στη δομή 2 φορές το μήνα. • Κατόπιν ραντεβού(Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2646360412-413) • Στόχος μας είναι η ενίσχυση τη ς πρόληψης και η προαγωγή της υγείας των γυναικών. • Η πρόληψη σώζει ζωές. Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ  ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΧΟΛΗ ΣΟΦΙΑ 

ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ: "ΚΕΝΤΡΟ ΝΤΑΚΙΑΣ" -ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ

 

H τσοπάνισσα του Ξηρομέρου: Η αφανής ηρωίδα της υπαίθρου. Μια ζωή λιτή, σκληρή, αξιοπρεπή

H τσοπάνισσα του Ξηρομέρου: Η αφανής ηρωίδα της υπαίθρου. Μια ζωή λιτή, σκληρή, αξιοπρεπή Εικόνα: Η τσοπάνισσα Παναγιώτα Δοκανίκη στα Βλυζιανά Ξηρομέρου, το 2000. «Μια εικόνα,χίλιες λέξεις».   H τσοπάνισσα του Ξηρομέρου:   Η αφανής ηρωίδα της υπαίθρου. Μια ζωή λιτή, σκληρή, αξιοπρεπής. Γράφει η Μαρία Ν. Αγγέλη   Στις πλαγιές, στα βοσκοτόπια και στα κακοτράχαλα μονοπάτια του Ξηρομέρου, εκεί όπου άκμασε η κτηνοτροφία, γεννήθηκε και ρίζωσε μια από τις πιο δυνατές φιγούρες της ελληνικής υπαίθρου: η τσοπάνισσα.  Γυναίκα της υπακοής, της αντοχής, της καθημερινής πάλης για την επιβίωση της οικογένειας και των ζώων, στάθηκε για δεκαετίες, ο ακρογωνιαίος λίθος της παραδοσιακής κτηνοτροφίας της περιοχής     Η καθημερινή ζωή και ο μόχθος Η κτηνοτροφία παραδοσιακά θεωρείται ανδρική υπόθεση. Όμως πίσω από έναν κτηνοτρόφο υπάρχει μια γυναίκα που δουλεύει «ανδρίκεια». Μοιράζεται με τον άνδρα το βάρος της κτηνοτροφικής ζωής. «Πλάτη με πλάτη δουλεύ...

ΤΚ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ: Αναμμα χριστουγεννιάτικου δέντρου