Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ηχηρό μήνυμα από τη Βόνιτσα: Η κοινωνία απαιτεί δικαιοσύνη για τις 57 χαμένες ζωές

 

Σήμερα, Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025, συμπληρώνονται δύο χρόνια από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου 57 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους. Η μνήμη τους τιμήθηκε με εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, με κύριο αίτημα την απόδοση δικαιοσύνης και την ανάληψη ευθυνών από τους υπεύθυνους.

Στη Βόνιτσα, η κεντρική πλατεία γέμισε από πολίτες κάθε ηλικίας, με ένα ιδιαίτερα δυναμικό παρών από μαθητές, που συγκεντρώθηκαν για να αποτίσουν φόρο τιμής στα θύματα και να απαιτήσουν δικαιοσύνη. Οι νέοι της περιοχής συμμετείχαν ενεργά στην εκδήλωση, κρατώντας πανό και εκφράζοντας με συνθήματα την αγανάκτησή τους για την αδικία. Η εκπρόσωπος των μαθητών του Γενικού Λυκείου Βόνιτσας, Κωνσταντίνα Τσακάλου, μίλησε εκ μέρους της μαθητικής κοινότητας, μεταφέροντας το αίτημα για ένα ασφαλέστερο μέλλον.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέλη συνδικάτων, συλλόγων και πλήθος κόσμου. Η υπάλληλος του Δήμου, Δήμητρα Μασούρα, ανέγνωσε το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ακτίου-Βόνιτσας, ενώ ακολούθησαν ομιλίες από τον πρόεδρο της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, Βαγγέλη Τσούκα, τον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, καθώς και εκπρόσωπο της ΑΔΕΔΥ, Θύμιο Μυλωνίδη. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων.

Σε ένδειξη συμπαράστασης και διαμαρτυρίας, μεγάλο ποσοστό των καταστημάτων στη Βόνιτσα παρέμεινε κλειστό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι επαγγελματίες της περιοχής συμμετείχαν στην κινητοποίηση, εκφράζοντας την υποστήριξή τους στις οικογένειες των θυμάτων και απαιτώντας την απόδοση ευθυνών. Αντίστοιχα, παρόμοιες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα.

Στην Αθήνα, εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες συμμετείχαν σε πορείες και συγκεντρώσεις, εκφράζοντας την οργή τους για την έλλειψη λογοδοσίας και τα συνεχιζόμενα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι διαδηλωτές, κρατώντας μαύρα μπαλόνια και πανό με συνθήματα όπως “Μετράτε κέρδη, μετράμε ζωές”, απαίτησαν την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών του δυστυχήματος και την τιμωρία των υπευθύνων. Η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) και η ΑΔΕΔΥ προκήρυξαν 24ωρη απεργία, με τη συμμετοχή εργαζομένων από διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της εκπαίδευσης και της δημόσιας διοίκησης. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις επηρέασαν σημαντικά τις μετακινήσεις, με ακυρώσεις πτήσεων, διακοπές δρομολογίων τρένων και πλοίων, καθώς και περιορισμένη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών. Πολλά καταστήματα και επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστά, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στις οικογένειες των θυμάτων. Στη Θεσσαλονίκη, πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στο κέντρο της πόλης, με παρόμοια αιτήματα για δικαιοσύνη και ασφάλεια στις μεταφορές. Οι διαδηλωτές τόνισαν την ανάγκη για άμεσες βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.

Το τραγικό συμβάν στα Τέμπη ανέδειξε σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα. Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, το δυστύχημα αποδόθηκε σε ανθρώπινο λάθος, παρωχημένες υποδομές και συστημικές αποτυχίες. Η σύγκρουση μεταξύ της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503, που σημειώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2023, αποτέλεσε το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ελλάδας. Η έκθεση επισημαίνει ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν εκτός λειτουργίας λόγω πυρκαγιάς από το 2019, γεγονός που οδήγησε σε χειροκίνητη διαχείριση των διαδρομών, αυξάνοντας τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Παρά τις προειδοποιήσεις από εργαζομένους και ειδικούς για την ανάγκη αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας, οι απαραίτητες ενέργειες δεν πραγματοποιήθηκαν εγκαίρως. Μετά το δυστύχημα, υπήρξαν εκτεταμένες διαμαρτυρίες και απεργίες σε όλη τη χώρα, με τους πολίτες να απαιτούν διαφάνεια, δικαιοσύνη και ουσιαστικές αλλαγές στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε βελτιώσεις, ωστόσο, δύο χρόνια μετά, πολλοί υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές είναι ανεπαρκείς και καθυστερημένες.

Οι οικογένειες των θυμάτων συνεχίζουν να αναζητούν δικαιοσύνη και να πιέζουν για την απόδοση ευθυνών. Σε δήλωσή τους, τόνισαν ότι η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στη μνήμη των αγαπημένων τους προσώπων και στην αναζήτηση της αλήθειας. Παράλληλα, κάλεσαν την πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και να διασφαλίσει ότι τέτοιες τραγωδίες δεν θα επαναληφθούν.



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τραυματίστηκαν δύο εργαζόμενες σε ιχθυοκαλλιέργειες στον Αστακό-Ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου

  Κινδύνευσαν τέσσερις εργαζόμενες σε ιχθυοκαλλιέργειες στον Αστακό. Όλα συνέβησαν σήμερα το πρωί όταν έσπασε κουπαστή από κλουβί ψαριών στο οποίο βρίσκονταν πάνω με αποτέλεσμα η μία να βρεθεί στο νερό χτυπώντας στη μέση, ενώ από τις άλλες τρείς που παρέμειναν τελικά εκτός της θάλασσας, η μία χτύπησε στον αυχένα. Οι εργαζόμενες που τραυματίστηκαν νοσηλεύονται στο ΓΝ Μεσολογγίου και στο ΚΥ Αστακού αντίστοιχα. Η ανακοίνωση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αγρινίου: ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ! ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ! ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ! Άλλο ένα εργατικό ατύχημα σ...

Ποια είναι τα δυο κρουαζιερόπλοια που είναι αγκυροβολημένα στο Πλατυγιάλι

  Από :  www.agriniopress.gr Δυο πλοία της οικογένειας του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου βρίσκονται αγκυροβολημένα αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Πλατυγιαλίου. Άγνωστο πως η εφοπλιστική οικογένεια πρόκειται να τα αξιοποιήσει, ενώ και τα δυο έχουν από μια ενδιαφέρουσα προϊστορία, όπως αυτή περιγράφεται στην wikipedia . Το Goddess of the Night έγινε «διάσημο» την περίοδο της πανδημίας όταν στις 2 Μαρτίου του 2020, ως Costa Magica της εταιρείας Costa Crociere (2004 – 2023) , αναφέρθηκε ότι δύο επιβάτες βρέθηκαν θετικοί στον COVID-19 ενώ βρίσκονταν σε καραντίνα στη Μαρτινίκα. Στο πλοίο, με 3.300 επιβαίνοντες, δεν είχε επιτραπεί η είσοδος σε πολλά λιμάνια.   Στις 8 Φεβρουαρίου 2023, αναφέρθηκε η πώληση του Costa Magica στην Seajets, την εταιρεία του ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΑΕΚ Μάριου Ηλιόπουλου. Αργότερα παροπλίστηκε στην Ελλάδα και μετονομάστηκε σε Mykonos Magic. Τον Απρίλιο του 2024, η Seajets αποκάλυψε την πρόθεσή της να επανενεργοποιήσει το πλοίο για μια νέα επι...

Θα «σκάσει» δικαστική εξέλιξη στο Ξηρόμερο;

    Δικαστική εξέλιξη προβλέπεται να «σκάσει» στο Ξηρόμερο καθώς το θέμα με τους έκπτωτους αιρετούς στους δήμους Μεσολογγίου και Ξηρομέρου έχει πολλές «ουρές» που πιθανότατα θα μας απασχολήσουν και το επόμενο διάστημα. Στο δήμο Μεσολογγίου οι δημοτικοί σύμβουλοι που προσέφυγαν στο ΣτΕ, αφού κρίθηκαν έκπτωτοι λόγω οφειλών προς το δήμο και τα νομικά του πρόσωπα, κέρδισαν την αίτηση αναστολής που είχαν κάνει και επέστρεψαν με προσωρινή απόφαση στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου. Αν θα επιστρέψουν βέβαια μόνιμα ή προσωρινά μένει να το δούμε από τη συνέχεια της υπόθεσης. Είναι βεβαίως ένα ζήτημα ποια ακριβώς είναι η σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου, αλλά στο δήμο Ξηρομέρου δεν αποκλείεται οι εξελίξεις γύρω από αυτό το θέμα να είναι εντελώς διαφορετικές. Η θεία μου η Αστακιώτισσα, που αν έκρινα την ηλικία της με βάση την εμπειρία της δρώμενα του δήμου θα έφτανε τα 90 -και όπως καταλαβαίνετε είναι ο σμπίρος μου στα της περιοχής- μου λέει και επιμένει ότι το επόμενο χρονικό διάστημα ...

Άλλη μία υπόθεση χρεών της διοίκησης 2014-2019 εκδικάστηκε και ο Δήμος, δηλαδή εμείς οι δημότες, είναι υποχρεωμένος να πληρώσει 119.787,98 € + τους τόκους. 23 φορές κατηγορούμενος πήγε ο Δήμος Ξηρομέρου για χρέη από προφορικές αναθέσεις της διοίκησης 2014-2019.

   ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ  : mytikaspress.blogspot.com   Άλλη μία υπόθεση χρεών, της διοίκησης 2014-2019, εκδικάστηκε τον περασμένο Απρίλιο και ο Δήμος Ξηρομέρου, δηλαδή εμείς οι δημότες για να μη ξεχνιόμαστε, είναι υποχρεωμένος να πληρώσει 119.787,98 € + τους τόκους από τον Μάιο του 2021, που ο ΦΟΣΔΑ Παλαίρου, αποφάσισε να διεκδικήσει τα χρωστούμενα των ετών 2018 και 2019 δικαστικά.   Δεν νομίζουμε να υπάρχει ανάλογη περίπτωση στην Ελλάδα, Δήμου με το μικρό μέγεθος σαν του δικού μας, που εξ αιτίας μίας διοίκησης, αυτής του 2014 - 2019 του ''ΔΥΝΑΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ - ΠΡΩΤΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ'', ο οποίος να έχει διασυρθεί τόσο πολύ στα δικαστήρια για χρέη. Μιλάμε για ένα πραγματικό όνειδος... μονίμως κατηγορούμενος στο εδώλιο για χρέη.   Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για χρέη από απόθεση απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ Παλαίρου από τον Δήμο Ξηρομέρου, για τα έτη 2018 και 2019, όπου τα αντίστοιχα ποσά δεν είχαν εγγραφεί ως έσοδο και έξοδο στους αντίστοιχους Προϋπο...

Αίολος Αστακού : Ευχαριστήρια επιστολή στον επιχειρηματία Βαγγέλη Χολή

Με ανάρτηση στον λογαριασμό της ομάδας στα κοινωνικά δίκτυα, οι υπεύθυνοι της ομάδας του Αίολου Αστακού, ευχαριστούν τον επιχειρηματία Βαγγέλη Χολή για την στήριξη και την συνολική προσφορά του στην ομάδα . Τέτοιοι άνθρωποι μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε ,  αναφέρουν χαρακτηριστικά .   

Μύτικας - Κάλαμος: Γιατί μας «κρύβουν» τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια; - Διαμαρτυρία τουρίστριας

 Κραυγή αγανάκτησης από τουρίστρια σχετικά με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια Μύτικας – Κάλαμος, καθώς και την πλήρη έλλειψη ενημέρωσης.  Μια τουρίστρια που βρέθηκε φέτος στον Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας καταγγέλλει την πλήρη απουσία ενημέρωσης για τα δρομολόγια προς τον Κάλαμο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Βρεθήκαμε φέτος το καλοκαίρι για λίγες μέρες στον όμορφο Μύτικα και θελήσαμε να πραγματοποιήσουμε μια μονοήμερη εκδρομή στον γειτονικό Κάλαμο. Ωστόσο, η αναζήτηση των δρομολογίων των πλοίων αποδείχθηκε… άθλος. Ψάξαμε σε όλο το χωριό: στη μαρίνα, στα μαγαζιά, παντού. Κανείς δεν ήξερε. Ρωτήσαμε ντόπιους, χωρίς αποτέλεσμα. Απευθυνθήκαμε ακόμη και στο Λιμεναρχείο Λευκάδας, όπου η απάντηση ήταν να καλέσουμε στο κινητό τον καπετάνιο του πλοίου για να μας ενημερώσει – κάτι που, φυσικά, δεν συνέβη ποτέ, αφού δεν σήκωσε το τηλέφωνο. Τελικά, φύγαμε χωρίς να μάθουμε ποτέ τα δρομολόγια. Και το ερώτημα παραμένει: Γιατί τόση μυστικότητα γύρω από τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια; Έχοντας ταξιδέψει σε όλη ...

Θλίψη στην Κατούνα για τον θάνατο 53χρονου

  Τον θάνατο του Θεόδωρου Νάκου, που έφυγε από την ζωή σε ηλικία 53 ετών, πενθεί η περιοχή της Κατούνας. Η εξόδιος ακολουθία τα τελεστεί την Πέμπτη 4/9 στον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου Κατούνας και ώρα 10:00 π.μ. Η σορός θα βρίσκεται στο ναό μισή ώρα νωρίτερα.

«Σήμα κινδύνου» για το δημογραφικό στην Αιτωλοακαρνανία, όλο και λιγότεροι μαθητές σε νηπιαγωγεία-δημοτικά

  Σε μείζον ζήτημα ανάγεται η μείωση του μαθητικού πληθυσμού πανελλαδικά, με το θέμα να αναμένεται ασφαλώς να απασχολήσει έντονα και την Αιτωλοακαρνανία. Το 2010 στα θρανία της Α΄ Δημοτικού έκατσαν 115.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Φέτος, Σεπτέμβριο του 2025 θα περάσουν για πρώτη φορά την πόρτα του σχολείου 71.181. Η Ελλάδα έχασε σε μια δεκαπενταετία 1.760 τάξεις μαθητών, καθώς η υπογεννητικότητα βαθαίνει και το ισοζύγιο γεννήσεων – θανάτων καταρρέει. Ασφαλώς η μείωση των τάξεων επηρεάζει ως ντόμινο θέσεις εργασίας και πολλές παραμέτρους μελλοντικά, φθάνοντας μέχρι και το… εργατικό δυναμικό των επιχειρήσεων, μετά από αρκετά χρόνια. Το 2024 καταγράφηκαν στην χώρα μόλις 69.675 γεννήσεις ...

Πλατυγιάλι: Ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά στο προσκήνιο, το λιμάνι στο περιθώριο

      Κερδίζουν το στοίχημα οι ΑΠΕ στο Πλατυγιάλι, όπως αναφέρει η Εφημερίδα «Συνείδηση», με το λιμάνι να έχει μείνει στο θεωρητικό επενδυτικό ενδιαφέρον, όσο η περιοχή περιμετρικά κατακλύζεται από ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά. Αναλυτικά το δημοσίευμα: Εντελώς διαφορετική εικόνα σε σχέση με όσα συζητούνται κατά καιρούς για το λιμάνι του Πλατυγιαλιού στον Αστακό και την αξιοποίησή του τείνει να διαμορφωθεί σιγά – σιγά καθώς η περιοχή περιμετρικά του λιμανιού μετατρέπεται σε περιοχή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τον περασμένο Μάρτιο εντάχθηκε στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων η μεγάλη τουριστική επένδυση «Nautilus», που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Πλατυγιάλι σε τουριστικό θέρετρο και μαρίνα για mega yachts. Βέβαια μέχρι να μπει η επένδυση στις… ράγες της υλοποίησης μεσολαβούν αρκετά στάδια ακόμη, όπως το να λάβει Προεδρικό Διάταγμα το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) και να ξεκαθαρίσει η εικόνα αναφορικά με το επενδυτικό σχήμα που θ...

Σταμνά: Μετά τη φωτιά ήρθαν οι σφήκες ,τα προβλήματα που δημιουργούν

  Μια από τις επιπτώσεις της φωτιάς που έπληξε τον Αύγουστο την περιοχή της Σταμνάς του Μεσολογγίου, είναι και η μεγάλη αύξηση των σφηκών. Την επισήμανση αυτή κάνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Βασίλης Ξεσφίγγης, σημειώνοντας πως αυτό προκαλεί σημαντική μείωση στα μελισσοσμήνη με σοβαρή επίπτωση στην τοπική μελισσοκομία. Ορθοπεδικό μαξιλάρι για σωστή στάση σώματος όταν κάθεσαι. Θα το λατρέψεις Μαξιλάρι Κόκκυγα Ορθοπεδικό μαξιλάρι για σωστή στάση σώματος όταν κάθεσαι. Θα το λατρέψεις Μαξιλάρι Κόκκυγα Το πώς γίνεται αυτό, το εξηγεί στην ανάρτηση του: «Να πούμε και κάτι που παρατηρήσαμε μετά τις φωτιές. Βλέπουμε μια τεράστια αύξηση των σφηκών στην περιοχή μας που δεν έχει προηγούμενο. Οι σφήκες κάνουν τις φωλιές τους στις κουφάλες των δέντρων και στις ρωγμές στο χώμα. Όσες φωλιές ήταν σε δέντρα ασφαλώς κάηκαν. Όσες ήταν μέσα στο χώμα όμως δεν έπαθαν τίποτα. Οι σφήκες είναι σαρκοφάγες κυρίως και τρώνε και φρούτα. Καθώς στις καμένες εκτάσεις δεν εμεινε τίποτα ...