Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάλαιρος: διαγωνισμός για νέα πολυτελή μαρίνα δίπλα στον Αστακό

 

Ο Δήμος Ακτίου - Βόνιτσας θα προχωρήσει σε διαγωνισμό για να δημιουργήσει μια πεντάστερη μαρίνα στην Πάλαιρο 

 Εντός του επόμενου διμήνου αναμένεται να δημοσιευτεί ο διαγωνισμός για τη δημοπράτηση της νέας μαρίνας Παλαίρου  τον οποίο έχει αναλάβει να προκηρύξει η Δημοτική Αρχή Ακτίου – Βόνιτσας. 

Η νεα μαρίνα, που στοχεύει να μετατρέψει την Πάλαιρο σ’ έναν πεντάστερο προορισμό, γειτνιάζει με το Nautilus Project στο Πλατυγιάλι Αστακού, που πρόσφατα εντάχθηκε στο καθεστώς στρατηγικών επενδύσεων και θα περιλαμβάνει επίσης μαρίνα υψηλών προδιαγραφών.

Αρχικά, ο σχεδιασμός της μαρίνας Παλαίρου προέβλεπε 400 θέσεις ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών. Ο Δήμος, ωστόσο, που έχει αναλάβει να τρέξει τις διαδικασίες του διαγωνισμού, πρόσφατα προχώρησε σε τροποποιήσεις, προσθέτοντας άλλες 100 θέσεις και πραγματοποιώντας επιπλέον αλλαγές στις κτιριακές υποδομές, ώστε η επένδυση να καταστεί πιο βιώσιμη και αποδοτική. 

Η θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας Παλαίρου εκτείνεται σε 164 στρέμματα και η χερσαία ζώνη είναι περίπου 7.000 τ.μ.Σύμφωνα με το σχέδιο του Δήμου, στην έκταση υπάρχει δυνατότητα να ανεγερθούν ένα boutique ξενοδοχείο, εμπορικά καταστήματα και άλλες υποδομές, ενώ θα δημιουργηθούν θέσεις ελλιμενισμού και για mega yachts.  

Επιπλέον, αναμένεται η δημιουργία περίπου 700 νέων θέσεων εργασίας, τόσο στη μαρίνα, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Παλαίρου, ενισχύοντας σημαντικά την τοπική οικονομία.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες μαρίνες που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα, και ειδικότερα στην περιοχή, καθώς η τελευταία που δημιουργήθηκε ήταν η μαρίνα της Λευκάδας, πριν από 20 χρόνια, η οποία μάλιστα δεν φαίνεται ότι μπορεί να καλύψει τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο powergame.gr ο Κωνσταντίνος Ροκόφυλλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Paleros Bay, η μαρίνα Παλαίρου παρουσιάζει ένα εξαιρετικό στρατηγικό πλεονέκτημα, χάρη στην ιδανική της τοποθεσία, η οποία τη καθιστά πολύ πιο ανταγωνιστική σε σχέση με τον Αστακό και τη μαρίνα της Λευκάδας. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που ήδη καταγράφεται έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η Πάλαιρος, όπως υποστηρίζει, βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το Μεγανήσι και τον Σκορπιό, ενώ προσφέρει την καλύτερη πρόσβαση στο Little Ionian, όπως αποκαλούν κυρίως οι Άγγλοι την πολυνησία που σχηματίζεται μεταξύ Λευκάδας, Κεφαλονιάς, Καλάμου και Αιτωλοακαρνανίας. Αυτό το γεγονός ενισχύει σημαντικά την τουριστική και ναυτική της αξία.

Επιπλέον, η προσβασιμότητα της περιοχής βελτιώνεται χάρη στον νέο οδικό άξονα της Αμβρακίας, ο οποίος συνδέει άμεσα την Πάλαιρο με το Αεροδρόμιο Ακτίου (PVK) κοντά στην Πρέβεζα. Έτσι, η περιοχή καθίσταται εύκολα προσβάσιμη για ταξιδιώτες που επιθυμούν να την επισκεφτούν με άνεση και ταχύτητα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η μαρίνα Παλαίρου παραχωρήθηκε για χρήση και εκμετάλλευση στον Δήμο Ακτίου-Βόνιτσας με απόφαση του τότε υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε στα 45+20 χρόνια, με τον δήμο να καταβάλλει στο Δημόσιο ετήσιο αντάλλαγμα ύψους 51.500 ευρώ.

Ανταγωνιστική μαρίνα αναμένεται ωστόσο  να δημιουργηθεί στο λιμάνιτου Αστακού. Το πολυσυζητημένο Nautilus Project φαίνεται να πλησιάζει -θεωρητικά- την υλοποίηση, δίνοντας ελπίδες για την πολυαναμενόμενη αξιοποίηση του Λιμένα Αστακού. 

Το προσεχές διάστημα αναμένεται η έκδοση του ΦΕΚ, που θα επικαιροποιήσει την πρόσφατη απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη δημοπράτηση του έργου.

Φορέας της επένδυσης που εισηγήθηκε το σχέδιο στο Enterprise Greece είναι η ΑΣΤΑΚΟΣ ΤΕΡΜΙΝΑΛ, συμφερόντων της Alpha Βank και της Τρ. Πειραιώς, που απέκτησε την έκταση της Ναυτιλιακής Βιομηχανικής Περιοχής (ΝΑΒΙΠΕ) στο Πλατυγιάλι Αστακού από την ΕΤΒΑ έπειτα από σχετικό διαγωνισμό.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο δήμαρχος Ξηρομέρου, Γιάννης Τριανταφυλλάκης, υποστήριξε ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από επενδυτές. Ο ίδιος χαρακτηρίζει το έργο «τεράστιων διαστάσεων» για την τοπική κοινωνία, την εστίαση, το εμπόριο και γενικότερα για την ανάπτυξη της περιοχής, ενώ πιστεύει ότι θα οδηγήσει σε θετικές αλλαγές και στον τομέα των υποδομών και του οδικού δικτύου, το οποίο, όπως αναφέρει, βρίσκεται σε κακή κατάσταση.

Το σχέδιο αφορά τη μετατροπή του Λιμένα ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου στην περιοχή του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας σε Τουριστικό Λιμένα για Mega Yachts, με την ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων και την παροχή υψηλών προδιαγραφών τουριστικών και αναψυκτικών υπηρεσιών. 

Συγκεκριμένα,  θα αποτελείται από μια σύγχρονη μαρίνα, που θα διαθέτει 350 θέσεις ελλιμενισμού για superyacht, η οποία θα πάρει τη θέση του σημερινού λιμανιού του Αστακού. 

Γύρω από τη μαρίνα θα κατασκευαστούν πεντάστερες υποδομές, οι οποίες θα περιλαμβάνουν έναν σημαντικό αριθμό βιλών και πολυτελών κατοικιών, ενώ θα δημιουργηθεί και ξενοδοχείο. 

Ακόμη, το project θα αποτελείται και από μια σειρά εμπορικών αναπτύξεων και θα συνδυάζει τις  επιχειρήσεις με τη διασκέδαση, καθώς θα υπάρχουν υψηλού επιπέδου συνεδριακές εγκαταστάσεις και εκθέσεις τέχνης, με βασικούς πυλώνες τη φιλανθρωπία, τη βιωσιμότητα και την εκπαίδευση.

Σήμερα, πίσω από την επένδυση, ύψους 524 εκατ. ευρώ, βρίσκεται η κυπριακή MYMAR Nautilus Investments Limited, σε συνεργασία με τον κατασκευαστικό κολοσσό ARCHIRODON, τις A1YACHTS και BWA, ενώ ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για τη συμμετοχή ισχυρής εφοπλιστικής οικογένειας.

powergame.gr 

Σχόλια

  1. Η πάλαιρος έχει εκτοξευτεί
    Ο αστακός αν δεν καταλάβει ότι πρέπει να βγάλει αστακιωτη δήμαρχο που να αγαπάει τον τόπο του...Ας χαϊδεύει το λυχνάρι του Αλαντίν 🧞‍♀️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Πάλαιρος φτιάχνει πραγματικές Μαρίνες και ο Αστακός χαζεύει μακέτες με βίλες και πεντάστερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΩΡΕΑ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ Σ.ΓΕΡΟΛΥΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

 

Φωτιά πριν λίγο στον Αστακό...

    Φωτιά εκδηλώθηκε πριν από λίγο κοντά στην περιοχή που βρίσκονται τα ενοικιαζόμενα δωμάτια (bungalows) στον Αστακό.   Καλύτερη είναι η εικόνα από την φωτιά πολύ κοντά σε σπίτια που αντιμετώπισε νωρίτερα το πρωί του Σαββάτου 15/3 ο Αστακός, αφού επενέβησαν άμεσα οι άνδρες της Πυροσβεστικής. Η πυρκαγιά έκαψε δασική έκταση κοντά σε οικίες όμως περιορίστηκε σχετικά γρήγορα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Στον Αστακό αναμενόταν νωρίτερα και ο Διοικητής της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας της Πυροσβεστικής, και στο σημείο υπήρξε δύναμη 12 οχήματα από Αγρίνιο, Αμφιλοχία και Μεσολόγγι, ενώ θα επιχειρήσει και αεροπλάνο αλλά και κλιμάκιο της ΕΜΟΔΕ από την Πάτρα.

Δήμος Ξηρομέρου: Κεραυνοί Πανταζή για τον προϋπολογισμό(2025), ο οποίος αναζητείται ακόμα.

Δήμος Ξηρομέρου:Κεραυνοί Πανταζή για τον προϋπολογισμό(2025),ο οποίος αναζητείται ακόμα. Ο προϋπολογισμός του έτους 2025 μετατρέπεται όπως και κάθε χρόνο σε ένα δύσκολο πάζλ.    Η Δημοτική αρχή του Δημάρχου κ Τριανταφυλλάκη, προσπαθεί να δικαιολογήσει τη δυσπραγία, και την εκπρόθεσμη κατάρτιση του, αλλά και να αποκρύψει την κατάρρευση σε πολλά επίπεδα.    Δυστυχώς με ανακοινώσεις και υποσχέσεις και βέβαια πολλά "θα", χρησιμοποιεί την τέχνη της παραπληροφόρησης ως οδό διαφυγής και ως άλλοθι, αλλά τα ερωτήματα είναι αμείλικτα.   Οι απευθείας αναθέσεις είναι το βασικό εργαλείο της δημοτικής αρχής, και το  πρώτο ερώτημα , είναι δυνατόν μετά από 6 χρόνια και με τις τόσες ευκολίες υπέρ σας, τις οποίες σας έχει δώσει η κυβέρνηση, να μη βρίσκεστε σε θέση να γνωρίζετε τις ανάγκες του δήμου και ως δικαιολογία να συνεχίζετε με έμφαση στην ίδια κατεύθυνση;  Κύριε Τριανταφυλλάκη εγώ θα επιμένω στην προσπάθεια να προστατεύσω τ...

ΠΑΝΟΣ ΠΕΤΡΟΝΙΚΟΛΟΣ: Να τον Χαίρεσαι Κύριε Δήμαρχε!!

  ΕΠΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΤΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ Ενδιάμεσο Χώρο της Εθνικής - Πινακοθήκης Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου έργα που προσβάλουν ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού τα οποία απεικονίζονται παραμορφώμενα ο αντιδήμαρχος έργων μιλάει για Μεσαίωνα!! Μεσαίωνας είναι κύριε αντιδήμαρχε έργων οι διαμαρτυρίες των πολιτών για τα έργα που προσβάλουν ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού;;; Να τον Χαίρεσαι Κύριε Δήμαρχε!!

Αστακός : πίσω από τη βιτρίνα , το χάος και η αδιαφορία…

  Πέρα από την εμφανή βελτίωση της εικόνας, σε κάποια συγκεκριμένα σημεία  του Αστακού  , η πραγματικότητα που βιώνουν οι περισσότερες – αν όχι όλες – οι γειτονιές , είναι διαφορετική . Και δεν αναφερόμαστε , στην προσπάθεια  απομάκρυνσης των ογκωδών αντικειμένων ούτε στους ξεχειλισμένους συμβατικούς κάδους απορριμμάτων, όπου είναι σύνηθες να  υπάρχουν  στοίβες από κομμένα χορτάρια, βλάστηση και κλαδιά,  αλλά στην ανάγκη αποκατάστασης του εσωτερικού οδικού δικτύου της πόλης και στους κινδύνους που αυτό ελλοχεύει για κατοίκους και επισκέπτες   Απαιτούνται άμεσα  εργασίες συντήρησης με στόχο την αποκατάσταση των φθορών και βλαβών  του δημοτικού οδικού δικτύου για την άρση της επικινδυνότητας και την  βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Πρέπει να κληθούν κλιμάκια τεχνικών υπαλλήλων  της  Διεύθυνση Έργων της Περιφέρειας να  πραγματοποιήσουν αυτοψίες να ζητηθούν διαπιστώσεις  ,σε συνεργασία με την  Τροχαία , και ...

Ξηρόμερο: έκπτωση Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων λόγω οφειλών;

 Έντονη φημολογία αναπτύσσεται τις τελευταίες ημέρες στο Ξηρόμερο σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου diavgeia.gov.gr   για έκπτωση Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων του Δήμου Ξηρομέρου  λόγω οφειλών σύμφωνα με το  άρθρο 11 ν. 4804/2021, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 5079/2023, αντίστοιχη περίπτωση  με ότι συνέβη μετά από ανώνυμη καταγγελία στο Δήμο Μεσολογγίου Θα θυμίσουμε ότι όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, με τις διατάξεις του άρθρου 93 του ν.  5079/2023 (Α΄ 215) τροποποιήθηκε η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του ν. 4804/2021 (A΄ 90) οι εκλεγέντες δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι και πρόεδροι δημοτικής κοινότητας όφειλαν να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές που είχαν πριν την εκλογή τους. Συγκεκριμένα: οι αιρετοί όφειλαν  να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές που είχαν πριν την εκλογή τους και υπερβαίνουν το ποσό των 300 ευρώ έως την ημέρα εγκατάστασης των δημοτικών αρχών, δηλαδή έως και την 1η.1.2024, λόγω όμως της εξ...

Χωρίς σύγχρονο οδικό δίκτυο δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη, τουρισμό, νέα επιχειρηματικότητα, οικονομική και εμπορική άνθηση...

 Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου του Δήμου Ξηρομέρου αλλά και η υστέρηση σε βασικές υποδομές αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η  περιοχή μας -αν όχι το σημαντικότερο.   Παρότι η κατάσταση αυτή είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες, οι πολύ συχνές λόγω των διαρκών προβλημάτων παρεμβάσεις και επισκευές είναι ευκαιριακές και αποσπασματικές, με δυσανάλογα μεγάλο δημοσιονομικό κόστος συντήρησης Αδικεί τον τόπο, ταλαιπωρεί τους πολίτες, απομονώνει χωριά και θέτει σε   κίνδυνο τις ζωές και την ασφάλεια των συμπολιτών μας. Αυτός ο «γόρδιος δεσμός», της ανευθυνότητας και του καιροσκοπισμού, που εγκλωβίζει την ανάπτυξη του τόπου, πρέπει να κοπεί. Το απαράδεκτο   και επικίνδυνο οδικό Δίκτυο ,για τη ζωή και την περιουσία κατοίκων και επισκεπτών, έρχεται να μας θυμίσει για άλλη μια φορά ,τις προτεραιότητες   στο πακτωλό χρηματοδοτήσεων που χειρίζονται κυβερνήσεις και τοπικές αρχές μέχρι σήμερα   ότι προτεραιότητα των έργων είναι η ...

Βιολογικός Αστακού: 30 μήνες μετά την Επιτυχή δοκιμαστική λειτουργία παραμένει στα αζήτητα...

  ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΣΤΑΚΟΥ:    Επί της δεύτερης θητείας του κ.Π. Σαμαρά ως Δημάρχου, και ύστερα από δικές του ενέργειες εντάχθηκε το έργο του Βιολογικού στο τρίτο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας   με αρχική πίστωση  7,5 εκατομμύρια ευρώ και ακολούθως  πέρασε ως έργο γέφυρα στο 4ο ΕΣΠΑ  Μετά την ένταξη του έργου επί  θητείας του κ. Σαμαρά στο  Γ ΠΕΠ, ξεκίνησαν   οι μελέτες για την χωροθέτηση και την κατασκευή του έργου.   Όταν πρόκειται για τέτοια έργα, η χωροθέτηση γίνεται αφού υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις, όπως είναι η απόσταση από την Πόλη, το αν είναι δυνατόν να μην είναι ορατός από την Πόλη , που θα πάει ο αγωγός των επεξεργασμένων λυμάτων και ποιος θα είναι ο αποδέκτης τους... Οι   μελετητές  παρουσίασαν δύο θέσεις ως κατάλληλες. Αυτήν που είναι σήμερα πίσω από τα παλαιά σφαγεία του Αστακού και την άλλη στο αλμυρίκι στο κτήμα Μικελάτου, όπου συγκρίνοντας τα συν και τα πλην κατέληξαν να προτείνουν στον Δήμο Αστακού  ως π...

O Ντένης Καραπιπέρης και το Πλατυγιάλι Αστακού...

O Ντένης Καραπιπέρης και το Πλατυγιάλι Αστακού 1 Μέσω της κυπριακής ΜΥΜΑR προσπαθεί να υλοποιήσει το πρότζεκτ Nautilus στο Πλατυγιάλι Αστακού, εκεί που σήμερα βρίσκεται η ΝΑΒΙΠΕ, ο κος Ντένης Καραπιπέρης.  Ο πρώην CEO της Αρχιρόδον, που ανήκει πλειοψηφικά σε εμιρατινά κεφάλαια και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Άμστερνταμ, παραμένει στο ΔΣ αλλά πλέον ρίχνει το βάρος στο πρότζεκτ. Οι δυσκολίες δεν είναι λίγες, ενώ η πρόσφατη έγκριση της στρατηγικής επένδυσης από τη  Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, «είναι το πρώτο βήμα για να ανέβει κάποιος στο …Έβερεστ» όπως είπαν οι μελετητές. Η έγκριση από τη διυπουργική αποτελεί το πρώτο βήμα καθώς η επένδυση πρέπει τώρα να λάβει εγκεκριμένο ΕΣΧΑΣΕ μέσω έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος και πυκνό πλήθος περιβαλλοντικών και πολεοδομικών εγκρίσεων. Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα όπως μου λένε από τις τράπεζες; Αναζητούνται πάνω από  500 εκατομμύρια που σήμερα δεν υπάρχουν. Φορέας της επένδυσης που εισηγήθη...