Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλεξάνδρα Κουμέλη: Νεοφιλελευθερισμός στην εκπαίδευση-Εξειδίκευση σε σχολεία δήμου Ξηρομέρου


Τα τελευταία χρόνια ακούγεται συχνά από θεσμικά, πολιτικά στόματα ο όρος της επικράτησης νεοφιλελευθερισμός στην εκπαίδευση. Τι σημαίνει όμως τελικά αυτή η επικράτηση, πόσο επηρεάζει πρακτικά τα σχολεία της επαρχίας, τις ζωές των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους, εδώ στην κοινωνία του Ξηρομέρου στην οποία κατοικούμε?

Ο νεοφιλελευθερισμός, ως οικονομικό σύστημα αλλά και ως ιδεολογική ηγεμονία, από τα χρόνια της παγκοσμιοποιημένης νεωτερικότητας και μετά, (Μουζέλης Ν. 2005),  υποστηρίζει ότι η ανθρώπινη επιτυχία-ευτυχία μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα μέσω της απελευθέρωσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, της επικράτησης της ελεύθερης αγοράς, η οποία θα ρυθμίσει όχι μόνο την οικονομία, αλλά και όλες τις κοινωνικές, πολιτικές σχέσεις των ανθρώπων. (Harvey 2005, ο.α. σε Θεοφανάκης 2019). 

Η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία και πρακτική έχει εισβάλλει δυναμικά τα τελευταία χρόνια και σε κοινωνικούς θεσμούς, όπως η εκπαίδευση επιβάλλοντας τις αρχές της ελεύθερης αγοράς όπως η αποτελεσματικότητα, ανταγωνιστικότητα, παραγωγικότητα, απασχολησιμότητα, η αγοραιοποίηση  (Μπουζάκης Σ. 2012), μέσα στα σχολεία τα οποία μετατρέπονται από φορείς παροχής δημοσίων αγαθών, σε υπηρεσίες που πρέπει να λειτουργούν με οικονομικούς όρους όπως οι επιχειρήσεις.

Ίσως κάποιος, αφελώς να πει, ότι δεν ακούγονται άσχημα κάποιες από αυτές τις αξίες. Ποιος μπορεί να πει ότι η παραγωγικότητα είναι κακό πράγμα, τη στιγμή που αποτελεί δείκτη μιας επιτυχημένης επιχείρησης, ή ότι σε συνθήκες ανταγωνισμού μπορεί να αναπτυχθεί ευγενής άμιλλα ανάμεσα σε σχολεία και εκπαιδευτικούς και να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο? 

Ποιος μπορεί να πει ότι είναι κακό πράγμα η αποκεντρωμένη διοίκηση των σχολείων, η αυτονομία τους από την κεντρική εξουσία, μεταφέροντας τη χρηματοδότηση τους στους δήμους, η ελευθερία των εκπαιδευτικών να λειτουργούν με διαφοροποιημένες πρακτικές ανάλογα με το έμψυχο και άψυχο υλικό που διαθέτουν προς όφελος της γνώσης και της παιδαγωγικής πράξης?

 Ποιος μπορεί να πει ότι είναι κακό να συνδέεται η απόδοση ενός σχολείου με τη χρηματοδότηση με την αυτοαξιολόγηση έτσι ώστε όλοι και όλα να δουλεύουν ρολόι, απαντώντας σε κοινωνικές παθογένειες των προηγούμενων χρόνων που δεν υπήρχε έλεγχος και χάνονταν χρήματα και διδακτικές ώρες χωρίς νόημα κα σκοπό?

Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και δεν είναι «έτσι ακριβώς». Ας δούμε τι σημαίνει εφαρμογή των αξιών του νεοφιλευθερισμού, ιδιαίτερα όπως τις βιώνουμε εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς στην επαρχία.

Τα σχολεία αντιμετωπίζονται ως επιχειρήσεις και οι εκπαιδευτικοί ως managers. Αυτό σημαίνει ότι κάθε προϊστάμενος, διευθυντής σχολείου, δε θα πρέπει να περιμένει την ελλιπέστατη έτσι κι αλλιώς κρατική χρηματοδότησή για να λειτουργήσει εύρυθμα η σχολική του μονάδα, αλλά να προσελκύσει κεφάλαια από χορηγούς, ευεργέτες, επιχειρήσεις, με ότι συνεπάγεται αυτό. 

Ο νέος εκπαιδευτικός-manager αλλάζει τις προτεραιότητες του από τον παιδαγωγό που θα ασχολείται απρόσκοπτα με το παιδαγωγικό και διδακτικό του έργο και θα γίνει πωλητής, δημοσιοσχεσίτης που προσπαθεί να γίνει ελκυστικός σε χορηγίες και προσέλκυση κεφαλαίων, προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί η σχολική μονάδα. 

Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές πολιτικές που βασίζονται στη λογική της αγοράς (αξιολόγηση, δείκτες απόδοσης, λογοδοσία), επηρεάζουν την ταυτότητα και την ψυχή του εκπαιδευτικού . 

Αισθάνονται να βρίσκονται συνεχώς υπό κρίση, υιοθετούν στρατηγικές προσποίησης προς ικανοποίηση των δεικτών, χάνουν την αυθεντικότητα τους και μετατρέπονται σε παραγωγικούς , ανταγωνιστικούς, μετρήσιμους υπαλλήλους, παρά σε παιδαγωγικά στοχαστικούς και κοινωνικά ευαίσθητους (Ball S, 2003) στις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών που έχουν κάθε χρόνο.

 Γιατί οι μαθητές , τα παιδιά, δεν είναι αριθμοί, είναι ψυχές, μυαλά, είναι αποτέλεσμα των οικογενειακών και κοινωνικών σχέσεων που υπάρχουν στον ιδιαίτερο τόπο που ζούνε και χρέος των εκπαιδευτικών είναι η χρήση διαφοροποιημένων τεχνικών έτσι ώστε όλα τα παιδιά, ιδιαίτερα στην επαρχία που τα εκπαιδευτικά ερεθίσματα είναι λιγότερα να έχουν ίση πρόσβαση στα αγαθά της εκπαίδευσης. 

Άλλωστε η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, το τελικό προϊόν πρέπει να ελέγχεται από την κοινωνία με βάση τις ανάγκες της και να υπάρχει δημόσια χρηματοδότηση που θα πρέπει να έχει αναδιανεμητικό χαρακτήρα, δηλαδή να είναι αντιστρόφως ανάλογη των εισοδημάτων των γονέων του μαθητή( Μπουζάκης Σ. 2012), αλλά θα συμπλήρωνα όχι μόνο του οικονομικού εισοδήματος, αλλά και του πολιτιστικού κεφαλαίου των γονέων των μαθητών. 

Δηλαδή να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες στα σχολεία της υπαίθρου μας, στο δήμο μας, να έρχονται σε επαφή τα παιδιά με την τέχνη, την τεχνολογία , με τα  πολιτισμικά αγαθά δεδομένο ότι οι ευκαιρίες που υπάρχουν στην επαρχία σε σύγκριση με τα αστικά κέντρα είναι περιορισμένες. 

Γι αυτό το λόγο το κράτος θα έπρεπε να λειτουργεί αντισταθμιστικά. Έτσι θα μπορούσαμε να μιλάμε για μεγαλύτερη δικαιοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία. 


Ανταγωνιστικότητα για τα σχολεία της υπαίθρου, σημαίνει ουσιαστικά υποβάθμιση και κλείσιμο. Όπου υπάρχουν λιγότεροι μαθητές, τα σχολεία είναι μη αποδοτικά, δε συμφέρουν, με βάση της τεχνοκρατική λογική και πρέπει να εξαφανιστούν. 

Γιατί έτσι οι δήμοι κάνουν «οικονομία» στα έξοδα λειτουργίας μια σχολικής μονάδας, και το κράτος κάνει οικονομία στις προσλήψεις εκπαιδευτικών. 

Στόχος είναι η δημιουργία πολυδύναμων σχολείων στις έδρες των δήμων, με το ιδεολόγημα των περισσότερων ευκαιριών στην εκπαίδευση. Αυτό στην πράξη, όπως έχει αποδειχτεί και από χώρες που έχουν γίνει αυτές οι αλλαγές εδώ και 40 χρόνια αλλά και όπως το βιώνουμε σαν εκπαιδευτική κοινότητα δεν ισχύει.

 Ας δούμε για παράδειγμα τι υποδομές υπάρχουν στο δημοτικό σχολείο Αστακού, που μαθητές εδώ και χρόνια κάνουν μάθημα σε λυόμενα κτήρια και σε ένα παράρτημα ακατάλληλο, να φιλοξενήσουν και τα παιδιά του δημοτικού σχολείου Καραϊσκάκη που ολοένα υποβαθμίζεται. 

Το ίδιο ισχύει και στο νηπιαγωγείο Αστακού, το οποίο φιλοξενεί πολύ περισσότερα παιδιά από όσα θα έπρεπε, με βάση τις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχει μια σχολική μονάδα προσχολικής αγωγής. 

Αντίθετα τα σχολεία στα χωριά, λειτουργούν ως κόμβοι της κοινωνικής ζωής στην τοπική κοινωνία, αποτελούν την καρδιά του χωριού, είναι  χώροι κοινωνικής συνοχής και πολιτισμού και με την κατάλληλη χρηματοδότηση και επάρκεια σε εκπαιδευτικούς και μέσα, μπορούν να αποτελέσουν και πρότυπους χώρους μάθησης μιας και λόγω λιγότερων μαθητών μπορεί να γίνει εξατομικευμένη διδασκαλία και να εφαρμοστούν διαφοροποιημένες πρακτικές μάθησης, στη βάση των πραγματικών αναγκών των μαθητών. 

Εξάλλου το επιχείρημα  ότι «στα μεγάλα σχολεία υπάρχουν περισσότερες ειδικότητες, άρα περισσότερα ερεθίσματα και γνώσεις», το απαντά η ίδια η πραγματικότητα των σχολείων της αγοράς. 

Σε τμήματα μεγάλα και μη διαχειρίσιμα, των 25  συν 10% μαθητών, διδάσκεται μόνο ότι είναι χρήσιμο, (τεχνολογία, δεξιότητες STEM, δεξιότητες απασχολησιμότητας), ακόμα και τα «παραδοσιακά μαθήματα» (γλώσσα, μαθηματικά, φυσική κτλ), διδάσκονται επιφανειακά, ενώ εξοστρακίζονται σταδιακά από την εκπαίδευση στο όνομα της οικονομίας πόρων, (φτάσαμε Δεκέμβριο και ακόμη υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία) οι τέχνες, επιστήμες όπως η κοινωνιολογία, θυσιάζοντας την κοινωνική, ανθρωπιστική, δημοκρατική διάσταση της εκπαίδευσης. (Καζαμίας Α.2008). 

Ως εκ τούτου, καμία μεγαλύτερη ποιότητα δεν υπάρχει στα μεγαλύτερα σχολεία της επαρχίας, όπως θέλουν να τα παρουσιάζουν, αλλά μάλλον το εντελώς αντίθετο συμβαίνει. 

 Συμπερασματικά λοιπόν ο νεοφιλευθερισμός στην εκπαίδευση  σημαίνει την εφαρμογή λογικών αγοράς και ανταγωνισμού σε μία υπηρεσία που αφορά το κοινωνικό αγαθό της παιδείας. 

Για τα μικρά επαρχιακά σχολεία, αυτό μεταφράζεται σε λιγότερους πόρους, υποβάθμιση και κίνδυνο να καταστούν περιθωριοποιημένα. Η συνέπεια είναι να μεγαλώνουν οι ανισότητες στην εκπαίδευση, με σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις σε περιφερειακό επίπεδο.


Αλεξάνδρα Κουμέλη
Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Καραϊσκάκη
MA in Educational Justice (ΑΠΚΥ)



Βιβλιογραφία

Ball, S. J. (2003). The teacher’s soul and the terrors of performativity. Journal of Education Policy, 18(2), 215–228.

Θεοφανάκης Π. (2019). «Νεοφιλελευθερισμός, συγκρότηση της ταυτότητας στην ύστερη εφηβεία και εκπαίδευση: Μια συσχετιστική προσέγγιση»ΕΑΠ.

Καζαμίας, Α. (2008). Παγκοσμιοποίηση, κοινωνία της γνώσης και παιδεία στη Νέα Κοσμόπολη. Ύβρις παρά ευλογία; Στο Π. Καλογιαννάκη (Επιμ.), Περί Συγκριτικής Παιδαγωγικής ή προς έναν προμηθεϊκό ουμανισμό στη νέα κοσμόπολη. Αθήνα: Ατραπός.

Μουζέλης, Ν. (2005). Κράτος, κοινωνία και αγορά: στην πρώιμη και ύστερη νεωτερικότητα, στο Δ. Γράβαρης & Ν. Παπαδάκης (επιμ.) Εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική: μεταξύ κράτους και αγοράς. Αθήνα: Σαββάλας.

Μπουζάκης, Σ. (2012). Παγκοσμιοποίηση και εκπαίδευση: η υποταγή της εκπαίδευσης στην οικονομία της αγοράς, στο Μπουζάκης, Σ. (επιμ.) Συγκριτική Παιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ευλόγησαν μόνο τα γένια τους;

 Υπάρχουν φράσεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά με διαφορετική σημασία από την κυριολεκτική. Μία από αυτές και ότι «ο παπάς ευλογάει πρώτα τα γένια του».  Όταν αρχίζει τη λειτουργία ο ιερέας με το «Ευλογητός ο Θεός», κάνει το σταυρό του και ύστερα από συνήθεια, βάζει το χέρι του στο στήθος, εκεί όπου καταλήγουν και τα γένια του Ο λαός, που παρατηρεί τα πάντα και δεν αφήνει ασχολίαστη καμία κίνηση, νομίζει πως με αυτόν τον τρόπο, ο παπάς ευλογάει πρώτα τα γένια του.  Θετικό  θα είναι εν προκειμένω...  Ο  Δήμαρχος Ξηρομέρου ως  ΟΦΕΙΛΕΙ   να ενημερώσει τους πληγέντες πλημμυροπαθείς αλλά και  το φιλοθεάμων κοινό  που αδημονεί  ,τι πραγματικά  συνεβη με τις αποζημιώσεις για την θεομηνία 4-5 Οκτωβρίου 2024 κι αν  πράγματι κάποιοι    ευλόγησαν μόνο τα γένια τους;   👉 ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:   Σύμφωνα με πληροφορίες  για τη συγκεκριμένη καταγραφή και αποτίμηση ζημιών που προκλήθηκαν στο Δήμο Ξη...

Ξηρόμερο: Σσσς...Μη μιλάς...

  Τα γνωστά γιουσουφάκια εμπροσθοφυλακή, όπως πάντα  της τοπικής εξουσίας ποτέ δεν παύουν να υμνολογούν   το αρχηγό  και το σύστημα  που αγόγγυστα  υπηρετούν και ενίοτε υποκαθιστούν , καθώς πολλάκις αγγίζουν τα όρια του κωμικού στην αέναη προσπάθεια τους, να δικαιολογούν    μονίμως τα πεπραγμένα  της  Και τούτο από μόνο του, ως προσωπική επιλογή  δεν θα ήταν κατακριτέο ούτε θα μας απασχολούσε  Όμως ξεσελωμένα, ξετσίπωτα, ξεδιάντροπα, πιστά και υποταγμένα στις εντολές και στα  συμφέροντα των αφεντικών τους διαστρεβλώνουν  εξόφθαλμα κάθε διαφορετική άποψη  απ’ αυτή που το κυρίαρχο σύστημα εκπέμπει και θέλει να επιβάλλει με πρωταρχικό στόχο να φοβίσουν , να λοβοτομήσουν  και να ποδηγετήσουν τη σκέψη της κοινωνίας  Ως δήθεν αυθεντικοί εκφραστές της κοινωνίας, αυτοβούλως μετουσιώνουν  την υποκειμενική τους άποψη σε αντικειμενική ,  αυτοαναγορεύονται σε ελεγκτές της κοινής γνώμης και ...

Μαζεύει ελιές τραγουδώντας! | Συγκλονίζει με τη φωνή της

    Μια Γυναίκα – Μια Φωνή. Συνεχίζοντας το οδοιπορικό μας στην Αιτωλοακαρνανία και φτάνοντας κοντά στον Ιόνιο συναντάμε ξανά την αγαπημένη κυρία Ντίνα. Αυτή τη φορά τη βρίσκουμε στο χωράφι της, στον ελαιώνα, όπου μαζεύει τις ελιές της και –όπως μόνο εκείνη ξέρει– τραγουδάει με την ψυχή της. Μας μιλά για τη ζωή της, ενώ ταυτόχρονα αφήνει τη φωνή της να γεμίσει τον τόπο. Η αυθεντικότητα, η απλότητα και το μεράκι της θυμίζουν τις γυναίκες της παλιάς Ελλάδας, που δούλευαν και τραγουδούσαν για να παίρνουν δύναμη.

Εντυπωσιακή εκδήλωση στον Αστακό για τα 200 χρόνια από τη Ναυμαχία του Δραγαμέστου

  Μια ξεχωριστή και λαμπρή επετειακή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον Αστακό για τα 200 χρόνια από τη Ναυμαχία του Δραγαμέστου, με τιμώμενους δήμους την Ύδρα και το Μεσολόγγι. Στην εκδήλωση έδωσε το παρών ο Δήμαρχος Θέρμου, κ. Σπύρος Κωνσταντάρας, ο οποίος ευχαρίστησε θερμά το δήμαρχο Ξηρομέρου, Γιάννη Τριανταφυλλάκη για την πρόσκληση και την φιλοξενία. Σε σχετική ανάρτηση ο κ. Κωνσταντάρας αναφέρει: Σήμερα ,στις 17:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Ξηρομέρου στον Αστακό πραγματοποιήθηκε Επετειακή εκδήλωση για τα 200 έτη από την Ναυμαχία του Δραγαμέστου -Ναυμαχία των πυρπολικών. Τιμώμενοι Δήμοι ο Δήμος Ύδρας και ο Δήμος Ι.Π.Μεσολογγίου. Στο αμφιθέατρο του Δημαρχείου Αστακού έγινε : Παρουσίαση παραδοσιακών ενδυμασιών από το Κέντρο Διαπολιτισμικής Παράδοσης & Λαογραφίας Κατοχής Μεσολογγίου, με αφήγηση από τον ιδρυτή κ. Νικόλα Πλακίδα. Παρουσίαση οπλισμού της Επανάστασης του 1821 από τους συλλέκτες κ. Οδυσσή Κωστάκη και κ. Τριαντάφυλλο Τριανταφυλλ...

μυστικές συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, στις πλάτες των εργαζομένων, στο Δήμο Ξηρομέρου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Συνάδελφοι & Συναδέλφισσες Στις 17/11/2025 πραγματοποιήθηκε μετά από επανειλημμένες οχλήσεις μας ΔΣ του Συλλόγου με μειωμένη απαρτία. Συγκεκριμένα παραβρέθηκαν 6 από τα 9 μέλη του ΔΣ (3 της παράταξης μας και 3 από την παράταξη του προέδρου ). Τα θέματα που συζητήθηκαν : 1. Η μη ένταξη των εργαζομένων του Δήμου Ξηρομέρου στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα από το 2008. Η παράταξή μας μόλις ενημερώθηκε για το πρόβλημα ζήτησε με αίτημα από τον Πρόεδρο και σύμφωνα με το άρθρο 13 του καταστατικού , να συγκαλέσει έκτακτο ΔΣ, όπως όφειλε για να συζητηθεί το θέμα. Αντί για αυτό, ο Πρόεδρος, επέλεξε να λειτουργήσει στα κρυφά, προχωρώντας σε συνάντηση και «διαπραγμάτευση» με τον Δήμαρχο Ξηρομέρου χωρίς να ενημερώσει το ΔΣ, φυσικά χωρίς την παρουσία της παράταξής μας, αλλά και χωρίς σε πρώτο χρόνο την παρουσία και των ίδιων των εργαζομένων. Από τα εννέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, παρόντα στην συνάντηση ήταν μόνο τα δύο (ο Πρόεδρος και ο Β΄ Αντιπρόεδρος). Γιατ...

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΛΥΖΙΑΣ: Αύξηση της αξίας της αρχικής σύμβασης + 3.044.895,51 ευρώ

Λίγες μόλις ημέρες μετά τις δημοτικές εκλογές η οικονομική επιτροπή του Δήμου Ξηρομέρου σε «δια περιφοράς», σε  έκτακτη -κατεπείγουσα συνεδρίαση , και κατά πλειοψηφία έκανε δεκτό το πρακτικό διαγωνισμού του έργου  "Αποχέτευση ακαθάρτων και ΕΕΛ Δ.Δ Κανδήλα, Μύτικα και Βάρνακα Δ.Αλυζίας του Καλλικρατικού Δήμου Ξηρομέρου" προϋπολογισμού 12.475.520 € χωρίς ΦΠΑ, το οποίο δημοπρατήθηκε  με μέση έκπτωση 1%   O βιολογικός Δ.Ε  Αλυζίας  είναι το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Δήμου Ξηρομέρου και αφορά στην ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων από τους οικισμούς Βάρνακας, Κανδήλα και Μύτικας του δήμου Ξηρομέρου και περιλαμβάνει τα εσωτερικά δίκτυα αποχετεύσεων, τους αγωγούς μεταφοράς τους, τη μεταφορά έως και την νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων που κατασκευάζεται για το σκοπό αυτό στη θέση «Πλατανάκι», σε οικόπεδο το οποίο εντοπίζεται σε απόσταση περί τα 880m νότια και μεταξύ των οικισμών Κανδήλας και Βάρνακα και, τελικά, τη διάθεση των επεξεργασμ...

Γήπεδο Αστακού...

Γήπεδο Αστακού...

38 Αγρινιώτες καταδικάστηκαν για απάτη σε βάρος του ΟΠΕΚΕΠΕ για τα βοσκοτόπια στα Κύθηρα

  38 παραγωγοί από το Αγρίνιο κρίθηκαν ένοχοι για απάτη και χρήση πλαστών εγγράφων σχετικά με επιδοτήσεις ΟΠΕΚΕΠΕ για ανύπαρκτα βοσκοτόπια στα Κύθηρα, με ποινές φυλάκισης από 17 έως 28 μήνες με αναστολή. Αναλυτικά το δημοσίευμα: Στο εδώλιο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αγρινίου κάθισαν 38 παραγωγοί από την περιοχή του δήμου Αγρινίου και συγκεκριμένα από την περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Στράτου, που κατηγορήθηκαν για παράνομες επιδοτήσεις που έλαβαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς επίσης και για πλαστογραφία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μία υπόθεση που απασχολεί την Ελληνική Δικαιοσύνη πολύ πριν ξεκινήσει την έρευνά της η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία με επικεφαλής στη Λάουρα Κοβέσι , δηλαδή πολύ πριν ξεσπάσει το λεγόμενο «σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ », που απασχολεί εσχάτως την ελληνική κοινωνία, καθώς το επίδικο ήταν οι δηλώσεις των εν λόγω παραγωγών στον ΟΠΕΚΕΠΕ για το 2018 και το 2019. Πρόκειται για την υπόθεση περίπου 15.000 στρεμμάτων στα Κύθηρα -που δηλώθηκα...

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Αιτ/νιας πραγματοποίησε παρέμβαση στον δήμο Ξηρομέρου

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Αιτ/νιας  πραγματοποίησε παρέμβαση στον δήμο Ξηρομέρου ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η αδικία σε 7 συναδέλφους του τομέα καθαριότητας οι οποίοι δεν είχαν ενταχθεί στα Β.Α.Ε. από το 2008 έως και σήμερα. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων είχε προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες με το Περιφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Ασφάλισης (Π.Ε.Κ.Α.) πριν πραγματοποιηθεί η συνάντηση με τον Δήμαρχο Ξηρομέρου για την αποκατάσταση της αδικίας που υφίστανται οι εργαζόμενοι. Με βάση την εισήγηση του Π.Ε.Κ.Α. η δημοτική αρχή θα πρέπει να αποδεχθεί το λάθος και να πληρώσει το μέρος που της αναλογεί από τον νόμο. Στην συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε με τον κ. Δήμαρχο σε κλίμα αμοιβαίας κατανόησης το Προεδρείο του Συλλόγου έθεσε επιτακτικά το ζήτημα της δικαίωσης των συναδέλφων, αίτημα το οποίο έκανε αποδεκτό ο κ. Δήμαρχος που δεσμεύτηκε για την άμεση πληρωμή των ασφαλιστικών κρατήσεων που αναλογεί στην εργοδοσία. Στην συνάντηση παρόντες ήταν αντιπροσωπεία των εργ...

Αστακός: 200 χρόνια από την Ναυμαχία του Δραγαμέστου

  Πολιτιστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της συμπληρώσεως 200 χρόνων από τη Ναυμαχία του Δραγαμέστου, διοργάνωσε ο Δήμος Ξηρομέρου το διήμερο 21 και 22 Νοεμβρίου 2025. Το απόγευμα της Παρασκευής, 21 Νοεμβρίου 2025 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δημαρχείου Αστακού πραγματοποιήθηκε εκδήλωση, κατά την οποία παρουσιάστηκε το χρονικό της Ναυμαχίας μέσα από πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από καταξιωμένους ομιλητές. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός, ο οποίος κατά τον χαιρετισμό του υπογράμμισε την ανάγκη «η πρωτοβουλία αυτή να καθιερωθεί ως θεσμός, ως ετήσια γιορτή τιμής, ιστορίας και πολιτισμού.  Να μην αποτελεί μια απλή εκδήλωση, αλλά ένα σταθερό σημείο αναφοράς για τον τόπο μας. Ένας θεσμός που θα ενώνει, που θα εμπνέει, που θα προβάλλει τον Αστακό και το Ξηρόμερο ως τόπους ιστορικής και πνευματικής αξίας». Σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του, τόνισε ότι: «αν κάτι έχουμε ανάγκη σήμερα, περισσότερο απ...