Τα τελευταία χρόνια ακούγεται συχνά από θεσμικά, πολιτικά στόματα ο όρος της επικράτησης νεοφιλελευθερισμός στην εκπαίδευση. Τι σημαίνει όμως τελικά αυτή η επικράτηση, πόσο επηρεάζει πρακτικά τα σχολεία της επαρχίας, τις ζωές των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους, εδώ στην κοινωνία του Ξηρομέρου στην οποία κατοικούμε? Ο νεοφιλελευθερισμός, ως οικονομικό σύστημα αλλά και ως ιδεολογική ηγεμονία, από τα χρόνια της παγκοσμιοποιημένης νεωτερικότητας και μετά, (Μουζέλης Ν. 2005), υποστηρίζει ότι η ανθρώπινη επιτυχία-ευτυχία μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα μέσω της απελευθέρωσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, της επικράτησης της ελεύθερης αγοράς, η οποία θα ρυθμίσει όχι μόνο την οικονομία, αλλά και όλες τις κοινωνικές, πολιτικές σχέσεις των ανθρώπων. (Harvey 2005, ο.α. σε Θεοφανάκης 2019). Η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία και πρακτική έχει εισβάλλει δυναμικά τα τελευταία χρόνια και σε κοινωνικούς θεσμούς, όπως η εκπαίδευση επιβάλλοντας τις αρχές της ελεύθερη...
ανεξάρτητη ενημέρωση χωρίς δεσμεύσεις και εξαρτήσεις