Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκλογές 2023: Ο λογαριασμός θα έρθει μετά τις εκλογές

 Τον δημοσιονομικό «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε με ανοιχτή επιστολή του προς τους αρχηγούς των τριών πολιτικών κομμάτων Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ο πρώην υπουργός Οικονομικών Αλέκος Παπαδόπουλος. Επανειλημμένως επιβεβαιωθείς στις πολλές φορές μελανές, αλλά πάντα εμβριθώς μελετημένες εκτιμήσεις του, ο κ. Παπαδόπουλος κατηγορεί τα κόμματα για προεκλογική προσπάθεια «εξωραϊσμού της δημοσιονομικής κατάστασης». Και επισημαίνει το «σημαντικό πολιτικό ρίσκο δημοσιονομικής διαχείρισης την επομένη των εκλογών». Εν ολίγοις, ο λογαριασμός θα έρθει ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος.

 Αλέκος Παπαδόπουλος (ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI)

 Αλέκος Παπαδόπουλος (ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI)

Για τα μεγάλα προβλήματα της ελληνική οικονομίας , που μπορεί να οδηγήσουν σε μια νέα χρεοκοπία, προειδοποιεί τα κόμματα ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Αλέκος Παπαδόπουλος, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές .

Ο κ. Παπαδόπουλος, σε ανοιχτή επιστολή προς τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς των μεγάλων κομμάτων, κάνει λόγο για μια ρόδινη εικόνα που εμφανίζεται στους ψηφοφόρους όσον αφορά την εξέλιξη και τα μεγέθη της ελληνικής οικονομίας, κρύβοντας τα δομικά προβλήματα και προειδοποιεί ότι ανεύθυνες και αστόχαστες επεκτατικές πολιτικές μπορεί να οδηγήσουν εκ νέου σε χρεοκοπία.

 Ψηφοδέλτια

 

«Η ευθύνη σας ως επικεφαλής των κομμάτων εξουσίας θα είναι βαριά και μη συγγνωστή αν η χώρα εκτροχιαστεί δημοσιονομικά, μέσα σε αυτήν την 10ετία ή στις αρχές της επόμενης», λέει στους αρχηγούς ο Αλέκος Παπαδόπουλος.

Η επιστολή

«Ανοιχτή επιστολή προς τους Αρχηγούς των τριών μεγαλύτερων ελληνικών κομμάτων.

Θέμα: Τα ρίσκα του εξωραϊσμού της δημοσιονομικής κατάστασης

Αξιότιμοι κύριοι Πρόεδροι της Νέας Δημοκρατίας, ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ,

Απευθύνομαι σ’ εσάς με αίσθηση ευθύνης, επίγνωσης και σεβασμού, με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, η οποία ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι το 2022 έκλεισε με πρωτογενές πλεόνασμα 273 εκ. Το συγκεκριμένο δημοσιονομικό στοιχείο προβλήθηκε μετ’ επιτάσεως ως δήθεν πρωτοφανές επίτευγμα, ενώ αντίθετα άλλα δημοσιονομικά στοιχεία μείζονος σημασίας προβλήθηκαν ανεπαρκώς ή αποσιωπήθηκαν παντελώς.

Συγκεκριμένα, αποσιωπήθηκε ότι το 2022:

(α) Το αποτέλεσμα εκτέλεσης του Προϋπολογισμού ήταν έλλειμμα 4.727 εκ. (επισημαίνεται ότι το αποτέλεσμα του Προϋπολογισμού είναι η διαφορά ανάμεσα στα έσοδα και τις δαπάνες περιλαμβανομένων των τόκων, ενώ το πρωτογενές αποτέλεσμα είναι η διαφορά ανάμεσα στα έσοδα και τις δαπάνες χωρίς τους τόκους).

(β) Το ύψος του δημόσιου χρέους σε απόλυτους αριθμούς ξεπέρασε αυτό που είχε κατά την κορύφωση της πρόσφατης κρίσης χρέους το 2011 και έφτασε τα 356.256 εκ. (171,3% του ΑΕΠ), το υψηλότερο από την είσοδο της χώρας στη ζώνη του ευρώ.

(γ) Το ύψος του κρατικού χρέους ξεπέρασε αυτό που ήταν κατά την κορύφωση της πρόσφατης κρίσης χρέους το 2011 και έφτασε τα 400.276 εκ. (192,4% του ΑΕΠ), μακράν το υψηλότερο από την είσοδο της χώρας στη ζώνη του ευρώ.

(δ) Οι κυβερνητικές εγγυήσεις - εν δυνάμει χρέος- ξεπέρασαν τα 29,8 δισ., μακράν οι μεγαλύτερες από την είσοδο της χώρας στη ζώνη του ευρώ.

(ε) Το πραγματικό ΑΕΠ υπολείπεται ακόμη του πραγματικού ΑΕΠ που είχε η χώρα πριν από την πρόσφατη κρίση χρέους (ΑΕΠ 2011: 194,2 δισ., ΑΕΠ 2022: 192,1 δισ.)

(στ) Το ονομαστικό ΑΕΠ είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το ονομαστικό ΑΕΠ που είχε η χώρα πριν από την πρόσφατη κρίση χρέους (ΑΕΠ 2011: 203,3 δισ., ΑΕΠ 2022: 208 δισ.).

Χωρίς διάθεση να αμφισβητήσω το νομότυπο των εγγραφών και την εγκυρότητα των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, επισημαίνω ότι η σύμμετρη προβολή των παραπάνω συνιστά προσπάθεια εξωραϊσμού της δημοσιονομικής κατάστασης και σημαντικό πολιτικό ρίσκο δημοσιονομικής διαχείρισης την επομένη των εκλογών, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Γιατί οι αγορές και οι οίκοι αξιολόγησης είναι σε θέση να ακτινογραφούν ακριβέστερα τα μεγέθη και να απαιτήσουν προσαρμογές τις οποίες το εκλογικό σώμα θα είναι ανέτοιμο να δεχτεί. Σ’ αυτό το πνεύμα θέλω να κάνω και κάποιες επιπλέον επισημάνσεις.

Προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση και εύλογα ερωτηματικά η τεράστια διαφορά (44,1 δισ.) μεταξύ δημόσιου και κρατικού χρέους. Η διαφορά αυτή ήταν μόλις 12 δισ. το 2011 και 25 δισ. το 2019. Δεδομένου ότι το Κράτος είναι ένας μόνο από τους εκατοντάδες φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, πώς εξηγείται το δημόσιο χρέος να είναι πολύ μικρότερο από το κρατικό χρέος;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό προκύπτει από τη σύγκριση των ορισμών δημόσιου και κρατικού χρέους. Δημόσιο χρέος είναι το σύνολο των χρεών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης προς τρίτους (δανειστές εκτός Γενικής Κυβέρνησης), ενώ κρατικό χρέος είναι το σύνολο των χρεών του Κράτους προς όλους τους δανειστές του (εντός και εκτός Γενικής Κυβέρνησης).

Πώς γίνεται, λοιπόν, όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης μαζί να έχουν χρέος πολύ μικρότερο από το χρέος του Κράτους; Προφανώς το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να εμφανίσει το δημόσιο χρέος μικρότερο, υπερδιπλασίασε το δανεισμό του Κράτους από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και απέφυγε ισόποσο δανεισμό από τις αγορές. Συγκεκριμένα, ο ΟΔΔΗΧ είχε δανειστεί στις 31.12.2022 από την Τράπεζα της Ελλάδος με συμφωνίες επαναγοράς (repos) διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης 46,7 δισ. Το χρέος αυτό δεν προσμετράται στο δημόσιο χρέος, αφού στο δημόσιο χρέος προσμετράται μόνο το χρέος του Κράτους προς τους δανειστές του εκτός Γενικής Κυβέρνησης.

Οι όγκοι δημόσιου και κρατικού χρέους θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγάλη επιφυλακτικότητα, αφού στο τέλος του 2022:

(α) Υπήρχαν απλήρωτες ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις 1.710 εκ. ( ήδη 2.502 εκ. τέλος Μαρτίου 2023).

(β) Υπήρχαν εκκρεμείς επιστροφές φόρων 658 εκ.

(γ) Είχε ετεροχρονιστεί η πληρωμή δαπανών 1.383 εκ. ευρώ.

(δ) Υπήρχαν εκκρεμείς καταπτώσεις εγγυήσεων 1.300 εκ. και

(ε) ενδεχομένως πολλές ακόμη άγνωστου ύψους υποχρεώσεις.

Οι τεράστιοι όγκοι δημόσιου και κρατικού χρέους, η διαρκώς επιδεινούμενη διάρθρωσή τους (μεγάλη αύξηση του πολύ βραχυπρόθεσμου δανεισμού, repos), καθώς και η αλματώδης αύξηση των επιτοκίων δανεισμού εμβάλλουν σε ανησυχία σχετικά με τη δυνατότητα του Κράτους να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.

Η Κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα (περίπου όσα παρέλαβε το 2019, 36-38 δισ.) και εξασφαλίζουν μία άνεση δανεισμού, καθώς και μία σιγουριά αν προκύψουν δυσκολίες. Ωστόσο, από τα παραπάνω δεδομένα ανακύπτουν ορισμένα σοβαρά και κρίσιμα ερωτήματα:

(α) Αν τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης είναι 36-38 δισ., τότε πώς μπόρεσε η Κυβέρνηση να δανειστεί 46,7 δισ. στις 31.12.2022;

(β) Αφού η Κυβέρνηση έχει ήδη δανειστεί και δαπανήσει όλα τα διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, πώς αυτά εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης ανάγκης;

(γ) Τα διαθέσιμα των ασφαλιστικών ταμείων (Κοινό Κεφάλαιο) με τι όρους τα δανείστηκε η Κυβέρνηση από την Τράπεζα της Ελλάδος; ειδικότερα, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (οι εισφορές των εργαζομένων στους ατομικούς κουμπαράδες που διαφημίζει η Κυβέρνηση) με τι όρους τα δανείστηκε;

(δ) Είναι θεμιτό να δανείζεται η Κυβέρνηση τις εισφορές των εργαζομένων με συμφωνίες επαναγοράς (repos) για ταμειακή διευκόλυνσή της και λογιστική μείωση του δημόσιου χρέους;

(ε) Ποιος μεριμνά για την αποδοτική επένδυση των διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων προς όφελος εργαζομένων και συνταξιούχων;

(στ) Ποιος εκπροσωπεί τα συμφέροντα εργαζομένων και συνταξιούχων στις συμφωνίες επαναγοράς (repos) που συνάπτει ο ΟΔΔΗΧ με την Τράπεζα της Ελλάδος και δανείζεται τις εισφορές τους;

(ζ) Σκοπεύει και είναι σε θέση η Κυβέρνηση να επιστρέψει τα δανεικά από τα ασφαλιστικά ταμεία (Κοινό Κεφάλαιο), ώστε να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα;

Οι ασταμάτητα προβαλλόμενες αναβαθμίσεις, η μη κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, σημαίνει ότι τα ελληνικά ομόλογα βρίσκονται ακόμη εκτεθειμένα στη ζώνη της κερδοσκοπικής κατηγορίας και η κατ’ εξαίρεση αγορά τους από την ΕΚΤ δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη και άνευ όρων. Κατόπιν αυτών είναι αυτονόητο ότι τα περιθώρια επιπλέον δανεισμού για τη χώρα είναι πολύ περιορισμένα. Τυχόν υπέρβαση αυτών των περιθωρίων η όποια αξιοπρόσεκτη διόγκωση του δανεισμού από τις αγορές αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε αύξηση των περιθωρίων κινδύνου στα επιτόκια δανεισμού. Δυστυχώς, ο δανεισμός από τις αγορές φαίνεται ότι είναι πλέον για την Κυβέρνηση και τη χώρα μονόδρομος, ο οποίος είναι πολύ πιθανό να καταλήγει σε δύσβατο μονοπάτι αν δεν γίνει μια πιο συνετή διαχείριση των προσδοκιών. Με αυτό το σκεπτικό, ο ακριβής προσδιορισμός της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας πριν από τις επικείμενες εκλογές μπορεί να αποτρέψει την επανάληψη των δεινών της τραυματικής κρίσης χρέους.

Η συνεχής και συγχρονισμένη προβολή μιας ρόδινης εικόνας για την κατάσταση των δημόσιων οικονομικών δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και δεν επιτρέπει στον πολίτη να χαράξει και να ακολουθήσει αξιόπιστη προσωπική και επαγγελματική πορεία. Πρόσφατο παράδειγμα, η καταιγιστική και συγχρονισμένη προβολή του σχετικά ασήμαντου και ουσιαστικά ανύπαρκτου πρωτογενούς πλεονάσματος και η εξαφάνιση του ελλείμματος πολλών δισεκατομμυρίων, καθώς και της πρωτοφανούς διόγκωσης δημόσιου και κρατικού χρέους. Θα είναι άραγε αυτές οι εκλογές ευκαιρία να τεθούν προς συζήτηση τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας ή θα επαναληφθούν τα ίδια σφάλματα που μας οδήγησαν στη πρόσφατη χρεοκοπία;

Η ευθύνη σας ως επικεφαλής των κομμάτων εξουσίας θα είναι βαριά και μη συγγνωστή αν η χώρα εκτροχιαστεί δημοσιονομικά, μέσα σε αυτήν την 10ετία ή στις αρχές της επόμενης κάτω από το βάρος των επαναλαμβανόμενων ανεύθυνων και αστόχαστων επεκτατικών πολιτικών.

Πιστεύω βαθιά και επιτρέψτε μου να σας προτείνω την άμεση συγκρότηση από κοινού μιας σταθερής Εθνικής Δημοσιονομικής Στρατηγικής, έστω μετά τις εκλογές, ως άφευκτη ανάγκη λόγω της επικίνδυνα ασθενούς ακόμη ελληνικής οικονομίας.

Νομίζω ότι αυτά και πολλά άλλα αδιάψευστα και βοώντα στοιχεία για την πραγματική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας σας υποχρεώνουν, ως επικεφαλής των κόμματων εξουσίας, να ακολουθήσετε αυτόν τον αναπόφευκτο, οδυνηρό, προσωπικό και πολιτικό μονόδρομο.

Με τιμή

Αλέκος Παπαδόπουλος, πρώην Υπουργός Οικονομικών»

Πηγή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απόστολος Πανταζής: Αδιάβαστη η δημοτική αρχή Ξηρομέρου- τίθεται θέμα ακυρότητας των αποφάσεων της Δημοτικής επιτροπής

Απόστολος Πανταζής: Αδιάβαστη η δημοτική αρχή Δήμου Ξηρομέρου.   Κατά την τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ξηρομέρου, σήμερα  Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025, ο ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος κ. Πανταζής Απόστολος εξέφρασε την άποψη ότι ήταν παράνομη η πρόσκληση και ο τρόπος σύγκλησης και κατ΄ επέκταση η απόφαση της υπ΄αριθμόν   41/2025 Δημοτικής Επιτροπής. Το θέμα της Δημοτικής Επιτροπής ήταν "Λήψη Απόφασης για την υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων στην από 06/09/2024 Αίτηση Θεραπείας του Δήμου Ξηρομέρου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου προς το Υπουργείο Τουρισμού".     Το θέμα με την αίτηση θεραπείας είναι σοβαρότατο καθώς είναι για την χρηματοδότηση των υποδομών του Τουριστικού Καταφυγίου Αστακού και   αποτελεί για την τοπική κοινωνία προτεραιότητα αφού μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην απασχόληση, στην οικονομική ανάπτυξη και στην κοινωνική ευημερία των δημοτών. Σύμφωνα με τον κ. Πανταζή, η Δημοτική Αρχή έφερε το θέμα, και...

Παληγεώργος Γεώργιος: ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΤΕΙΕΣ...

  ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΤΕΙΕΣ Είχα(με) πάρει τη διαβεβαίωση από το Δήμαρχο Ξηρομέρου ότι δε σκαφτεί χαντάκι στις Φυτείες για να περάσει καλώδιο Φωτοβολταϊκών Εταιρίας. Επίσης έχει ανακοινωθεί διαβούλευση με την τοπική κοινωνία των Φυτειών για το θέμα αυτό για τις 24 Φεβρουαρίου 7 το απόγευμα στις Φυτείες, όπου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις και θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις. Ήδη από χθες 18 Φλεβάρη σκάβεται χαντάκι στο παράδρομο της Εθνικής οδού στον οικισμό Κουβαρά μπροστά σε εισόδους σπιτιών καταστημάτων, γραφείων, με γραπτή άδεια του Δήμου από 23/9/24. Να θυμίσουμε ότι κοινωνία των Φυτειών είναι και οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες του Κουβαρά. Άραγε προς τί η κατόπιν "εορτής" διαβούλευση; Πως εννοείται η προστασία του Δήμου και των Δημοτών από αλλότρια και επιβλαβή για το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον συμφέροντα; Η Δημοτική αρχή περνάει το καλώδιο παρακάμπτοντας την καλή μας προαίρεση, τη νοημοσύνη μας και δημοκρατικότητά μας και και αδιαφορώντας για την ποιότητ...

Η κατρακύλα δεν έχει τελειωμό ...

  Συμβαίνει τώρα! Καλώδια υψηλής τάσης μέσα στο κέντρο του χωριού, δίπλα από σπίτια και επιχειρήσεις. Η κατρακύλα δεν έχει τελειωμό. Αφού ισοπέδωσαν τον πιο παραγωγικό κάμπο της περιοχής τελειώνουν και τους κατοίκους του. Έργα πνοής για όταν θα έχουμε φύγει και οι τελευταίοι εναπομείναντες. 👉 Η ενημέρωση των κατοίκων θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα, όταν τα έργα θα έχουν τελειώσει κι όλα θα έχουν τακτοποιηθεί! Γιάννης Τζαχρήστας

σιγά τα ωά...

 

Από τον Μύτικα στον Αστακό- Η πιο όμορφη παραθαλάσσια διαδρομή της Ελλάδας!

  Μια κρυφή, υπέροχη διαδρομή με συνεχόμενη θέα στο Ιόνιο, μικρά νησάκια, λιμανάκια και πλούσια φύση. Ακολουθήστε μια μοναδική διαδρομή στη Δυτική Ελλάδα, από τον Μύτικα μέχρι τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, σε ένα ταξίδι γεμάτο γαλάζιο και φυσική ομορφιά. 🚘 Ο δρόμος περνάει δίπλα στη θάλασσα, προσφέροντας μαγευτικές εικόνες από το Ιόνιο . Το τοπίο εναλλάσσεται ανάμεσα σε απόκρημνα βράχια και απέραντους ορίζοντες, δημιουργώντας μια μοναδική αίσθηση ελευθερίας.

Εγκαίνια του καταστήματος επίπλων "ΣπιτοΛύση" Σάββατο 1 Μαρτίου

Εγκαίνια του καταστήματος επίπλων "ΣπιτοΛύση"  Σάββατο 1 Μαρτίου  

ΝΙΚΟΣ ΖΩΓΑΣ: Ειδική Διοικητική Προσφυγή ....

  ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ (κατ’ άρθρο 227 του ν. 3852/2010)  - του Νικόλαου Ζώγα του Αριστόδημου, ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου του Δήμου Ξηρομέρου, κατοίκου Αστακού Ξηρομέρου, ΑΦΜ….  ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ -της υπ’ αριθμ. 32/2025 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής του ΟΤΑ α’ βαθμού με την επωνυμία «ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ» (ΑΔΑ: 96ΡΠΩΚΖ-0Θ4)  Είμαι δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Ξηρομέρου. Την παρούσα προσφυγή ασκώ υπό αυτή την ιδιότητά μου, επομένως εν προκειμένω ενεργώ με πρόδηλο έννομο συμφέρον (μεταξύ πολλών ΣτΕ 770/2021, 2081/2009, Γνωμ ΝΣΚ 270/2017) προς διαφύλαξη της νομιμότητας και των συμφερόντων του Δήμου και των δημοτών του.  Με την υπ’ αριθμ. 32/2025 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής του ΟΤΑ α’ βαθμού με την επωνυμία «ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ» εγκρίθηκε, κατόπιν του υπ’ αριθμ. 1 πρακτικού της 5ης /17- 02-2025 συνεδρίασης του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Περιφερειακής...

Καραΐσκάκης: γεφύρι έναντι παιδικού σταθμού -ας ενδιαφερθεί κάποιος αρμόδιος πριν συμβεί ατύχημα

 Καραΐσκάκης:  Ας ενδιαφερθεί κάποιος αρμόδιος πριν συμβεί  ατύχημα στο γεφύρι έναντι παιδικού σταθμού Για περισσότερο από έναν μήνα, τα προστατευτικά κάγκελα της γέφυρας απέναντι από τον παιδικό σταθμό στο Καραΐσκάκη παραμένουν πεσμένα, δημιουργώντας σοβαρό κίνδυνο για πεζούς και ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά που διασχίζουν καθημερινά το σημείο. Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες γονέων και κατοίκων, η Δημοτική Αρχή δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια αποκατάστασης για την ασφάλεια των δημοτών. Οι γονείς εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, καθώς η κατάσταση επιδεινώνεται και ελλοχεύει ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος. Οι κάτοικοι ζητούν άμεση παρέμβαση για την ασφάλεια μικρών και μεγάλων    

Σοκαριστικό επεισόδιο σε σχολείο - 19χρονος της Γ’ Λυκείου μαχαίρωσε μαθητή

  Αναστάτωση επικράτησε σήμερα το πρωί σε λύκειο της πόλης του Πύργου, όταν ένας 19χρονος, μαθητής της Γ’ Λυκείου, επιτέθηκε με μαχαίρι σε μαθητή της Α’ Λυκείου, τραυματίζοντάς τον στη λεκάνη. Το επεισόδιο ξεκίνησε ύστερα από μια φαινομενικά ήπια λογομαχία μεταξύ των δύο νεαρών, η οποία όμως πήρε απρόβλεπτη τροπή. Για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους, ο 19χρονος έβγαλε μαχαίρι και επιτέθηκε στον μικρότερο μαθητή, προκαλώντας του τραύμα στη λεκάνη. Στο σημείο έσπευσαν καθηγητές και μαθητές που προσπάθησαν να παρέμβουν, ενώ ο τραυματίας διακομίσθηκε στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες ιατρικές φροντίδες, ενώ ο μαθητής της Γ’ Λυκείου συνελήφθη. Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣYNEΛHΦΘH ΠPIN AΠO ΛIΓO ΣTON ΠYPΓO HΛEIAΣ, AΠO AΣTYNOMIKOYΣ THΣ EIΔIKHΣ OMAΔAΣ EΛEΓXΩN THΣ ΔIEYΘYNΣHΣ AΣTYNOMIAΣ HΛEIAΣ ENAΣ 20XPONOΣ MAΘHTHΣ ΛYKEIOY ΓIA ΠPOKΛHΣH ΣΩMATIKHΣ BΛABHΣ ΣE 17XPONO MAΘHTH ΛYKEIOY KAI ΠAPABAΣH TOY NOMOY ΠEPI OΠΛΩN. KATAΣXEΘHKE ENAΣ ΣOYΓIAΣ. ENEPΓEITAI ΠPONAKPIΣH AΠ...

Οταν το γρασίδι είναι “γαλάζιο” …

  Θα μας πείτε παράξενους και ιερόσυλους και δεν θα έχετε και άδικο… Θέλουμε όμως να μοιραστούμε  δυο σκέψεις  μαζί σας… Ο μύθος είναι μια αναγκαία πτυχή, μια αλληγορική διήγηση που αφορά πρόσωπα, καταστάσεις και πράξεις.   Ένα πρωί στην ζούγκλα ένας γάιδαρος για να περάσει την ώρα του πλησίασε μία τίγρη, η οποία όταν την πλησίασε αρκετά τον ρώτησε τί θέλει. Έχω να σου πω κάτι πολύ σημαντικό της απάντησε ο γάιδαρος.    Και χωρίς να χάσει ούτε ένα λεπτό της είπε " Το γρασίδι είναι γαλάζιο ." Τι είπε η τίγρη και ξεράθηκε στα γέλια, μόλις σταμάτησε να γελά του απάντησε: " Όχι, το γρασίδι είναι πράσινο και μόνο ένας γάιδαρος θα έλεγε ότι είναι γαλάζιο."  Συνεχίζοντας να σκέφτεται τη χαζομάρα του γαιδάρου.   Ο γάιδαρος όμως επέμενε να ισχυρίζεται ότι αυτό που βλέπουν είναι ένα γαλάζιο χρώμα και όχι πράσινο. Η συζήτηση άναψε, πράσινο ο ένας, γαλάζιο ο άλλος και οι δύο τελικά αποφάσισαν να λύσουν τις διαφορές τους και να πάνε στο λιοντάρι...