Η
Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων έδωσε χθες το πράσινο φως
για την υλοποίηση μιας στρατηγικής επένδυσης που αναμένεται να
μεταμορφώσει το παλιό εμπορικό λιμάνι του Αστακού σε μια σύγχρονη μαρίνα
με τουριστικές εγκαταστάσεις. Η επένδυση, ύψους 524 εκατ. ευρώ,
σηματοδοτεί την έναρξη ενός φιλόδοξου έργου που αναμένεται να δώσει νέα
πνοή στην περιοχή. Φορέας
της επένδυσης είναι η εταιρεία ΑΣΤΑΚΟΣ ΤΕΡΜΙΝΑΛ, συμφερόντων της Alpha
Bank και της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία απέκτησε την έκταση της
Ναυτιλιακής Βιομηχανικής Περιοχής (ΝΑΒΙΠΕ) στο Πλατυγιάλι Αστακού μέσω
διαγωνισμού από την ΕΤΒΑ.
Το
έργο, γνωστό ως Nautilus Project, προβλέπει τη δημιουργία μιας μαρίνας
με 350 θέσεις ελλιμενισμού, συμπεριλαμβανομένων θέσεων για mega yachts,
καθώς και μιας πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας 5 αστέρων, συγκροτημάτων
βιλών και κατοικιών, συνεδριακού κέντρου, χώρων πολιτισμού και
εμπορικών καταστημάτων.
Η
επένδυση έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ισχυρών αραβικών επενδυτικών
κεφαλαίων, μέσω της συμμετοχής της MYMAR Nautilus Investment Limited,
ενός επενδυτικού σχήματος με έδρα στην Κύπρο.
Σύμφωνα
με το επενδυτικό σχέδιο, κατά την πρώτη φάση κατασκευής θα
δημιουργηθούν 1.150 θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας στην τόνωση της
τοπικής οικονομίας.
Στρατηγικοί
συνεργάτες της επένδυσης είναι η κατασκευαστική εταιρεία ARCHIRODON, η
εταιρεία διαχείρισης A1YACHTS και BWA, η χρηματοοικονομική σύμβουλος
Deloitte και ο αρχιτεκτονικός όμιλος W.A.T.G., ο οποίος έχει αναλάβει το
masterplan του έργου.
Η έγκριση
από τη Διυπουργική Επιτροπή αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της
επένδυσης. Απαιτούνται, ωστόσο, περαιτέρω εγκρίσεις, όπως η έκδοση
Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης
Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) και η λήψη περιβαλλοντικών και
πολεοδομικών αδειών.
Η επένδυση
στον Αστακό έρχεται 15 χρόνια μετά την ανακοίνωση του ενδιαφέροντος του
Εμιράτου του Κατάρ για τη δημιουργία ενεργειακού κόμβου LNG στην ίδια
περιοχή, ένα σχέδιο που τελικά δεν υλοποιήθηκε.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΞΕΡΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΡΑΤΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ ΞΕΡΕΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ ΒΟΗΘΑ
ΣΕ ΟΛΑ ΠΑΡΩΝ
ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΔΗΜΑΡΧΑΡΑΣ
Μπράβο δήμαρχε
ΑπάντησηΔιαγραφήΤριανταφυλλος δύναμη!!!!!!!!’
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν για να μην μας παραμυθιάζετε συνεχώς σχετικά με την μετατροπή του Πλατυγιαλιού σε mega yachts και άλλα τέτοια ωραία θα πρέπει να καταλάβετε τα εξής.
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων ενέκρινε το project «Nautilus Project», ύψους 524 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πλατυγιάλι για μετατροπή του σε τουριστικό λιμένα - mega yachts αλλά ο κύριος φορέας υλοποίησης της επένδυσης αυτής είναι αποκλειστικά η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης η οποία δεν έχει ασχοληθεί το θέμα αυτό.
2) Η Κυπριακών συμφερόντων MYMAR Nautilus Investments (Mega Yacht Marina and Resort), τα τελευταία πέντε χρόνια «προσπαθεί να δομήσει» το επενδυτικό σχέδιο και έχουν εκδηλώσει επιθυμία να συμμετάσχουν οι εταιρείες Archirodon, BWA Yachting και την A1 Yacht Trade.
3) Τα περί Αραβικών κεφαλαίων δεν έχουν καμμιά υπόσταση.
4) Αν και οι εγκρίσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων είναι σημαντικές για τη χορήγηση των κινήτρων χωροθέτησης (ΕΣΧΑΣΕ) και ταχείας αδειοδότησης, ωστόσο για να αναπτύξουν το project οι MYMAR και Archirodon θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν την ΑΠΕ Επενδυτική Περιουσίας ΑΕ, και η οποία έχει την έκταση στην οποία συμμετέχουν, με 71,08% η Alpha Bank και με 28,92% η Τράπεζα Πειραιώς.
5) Η Alpha Bank έχει βάλει εδώ και τρία χρόνια πωλητήριο στη συμμετοχή της στην εταιρεία ΑΠΕ Επενδυτικής Περιουσίας ΑΕ και παρόλο που έχει διαπραγματευθεί με τις MYMAR και Archirodon, η υπόθεση δεν υπήρξε αποτέλεσμα.
6) Για να υλοποιηθεί το «Nautilus Project» απαιτείται να κλειδώσει ακόμη μια συμφωνία και αφορά την απόκτηση των 19 στρεμμάτων της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ που βρίσκονται εντός της Ναυτικής Βιομηχανικής Περιοχής Πλατυγιαλίου. Η MYMAR και Archirodon είχαν βολιδοσκοπήσει προ διετίας τη Διοίκηση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, να αποκτήσουν τα 19 στρέμματα που διαθέτει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ όμως η πρόταση που είχαν καταθέσει ήταν πολύ χαμηλή και δεν έγινε αποδεκτή.
7) Η Archirodon είχε απευθυνθεί σε Τράπεζες προκειμένου να διερευνήσει πιθανή δανειοδότησή της για την συμμετοχή τη στο project χωρίς αποτέλεσμα
8) Τέλος για να μην βαυκαλιζόμαστε και να μην παραμυθιαζόμαστε από μακέτες με βίλες και πεντάστερα, αφετηρία όλων είναι το οδικό δίκτυο και η σύνδεση του λιμανιού με την Ιονία οδό.