«Είπαμε, μην κοιτάτε συνέχεια προς τον Αστακό...»
Διαβάσαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια δημόσια τοποθέτηση από αυτοδιοικητικό στέλεχος ότι η Δημοτική Αρχή «κοιτάει συνέχεια προς τον Αστακό», που μας προκαλεί προβληματισμό.
Όχι γιατί κάποιος δεν έχει δικαίωμα στην κριτική, αλλά γιατί η συγκεκριμένη άποψη απέχει από την πραγματικότητα που βιώνουν οι δημότες.
Ο Μύτικας είναι μια περιοχή με ιδιαίτερη σημασία για τον Δήμο μας. Αποτελεί τουριστικό προορισμό, διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα και δικαιολογημένα βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, δεν είναι ούτε ξεχασμένος ούτε εγκαταλελειμμένος. Έχει δεχθεί έργα, παρεμβάσεις, συντηρήσεις και συνεχή παρουσία δημοτικών συνεργείων, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και την αναβάθμιση των υποδομών του. Αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να αμφισβητήσει ένας καλοπροαίρετος παρατηρητής.
Γι’ αυτό και όταν ακούγονται παράπονα ότι ο Μύτικας «αδικείται», εύλογα γεννιέται το ερώτημα: τι να πουν οι κάτοικοι των μικρότερων κοινοτήτων που επί χρόνια περιμένουν περισσότερες παρεμβάσεις;
Τι να πουν οι άνθρωποι που δίνουν καθημερινά μάχη για τα αυτονόητα, σε χωριά που συχνά δεν έχουν την ίδια ένταση φωνής ή προβολής;
Έχουν λιγότερα δικαιώματα; Είναι δημότες δεύτερης κατηγορίας;
Αν ο Μύτικας αισθάνεται παραμελημένος, τότε τι πρέπει να πουν τα μικρά χωριά της περιοχής του Αστακού και της ενδοχώρας;
Τι πρέπει να πουν οι κάτοικοι που περιμένουν χρόνια να δουν ουσιαστικές παρεμβάσεις στις γειτονιές τους; Οι ηλικιωμένοι που κρατούν ζωντανά τα χωριά τους με κόπο και επιμονή;
Υπάρχουν οικισμοί και κοινότητες που έχουν πραγματικές ανάγκες και δικαίωμα στην προσοχή της Δημοτικής Αρχής. Υπάρχουν χωριά που για χρόνια έμειναν πίσω, χωρίς τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε να έχουν γίνει.
Η ισόρροπη ανάπτυξη δεν είναι σύνθημα. Είναι υποχρέωση απέναντι σε κάθε δημότη, είτε κατοικεί στον Μύτικα, είτε στον Αστακό, είτε στα μικρότερα χωριά του Δήμου. Η Δημοτική Αρχή δεν πρέπει να εγκλωβίζεται σε μια λογική ανταγωνισμού μεταξύ κοινοτήτων
Οι δυναμικές περιοχές πρέπει να στηρίζονται, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στα χωριά που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και λιγότερες ευκαιρίες.
Αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε για το μέλλον του τόπου μας, οφείλουμε να κοιτάξουμε και προς τα χωριά της ενδοχώρας. Να στηρίξουμε τον κάτοικο που επιμένει να ζει και να δημιουργεί εκεί όπου οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες. Να ενισχύσουμε την αγροτική οδοποιία, τις υποδομές ύδρευσης, την καθαριότητα και την καθημερινότητα.
Η πραγματική αυτοδιοίκηση δεν κρίνεται από τις εντυπώσεις ούτε από το ποιος φωνάζει πιο δυνατά. Κρίνεται από το αν ο τελευταίος κάτοικος του πιο μικρού χωριού αισθάνεται ότι ο Δήμος τον βλέπει, τον θυμάται και τον στηρίζει.
Η ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι προνόμιο λίγων περιοχών.
Πρέπει να είναι δικαίωμα όλων.

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.