Η ΚΕΔΕ προχωρά στον σχεδιασμό της κατανομής των νέων θέσεων του προγράμματος απασχόλησης ανέργων 55+, με στόχο –όπως τόνισε ο πρόεδρός της κατά την ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου– να διασφαλιστεί μια πιο δίκαιη και ισόρροπη κατανομή μεταξύ όλων των δήμων της χώρας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους μικρούς και απομακρυσμένους δήμους.
ΚΕΔΕ: Δίκαιη κατανομή των θέσεων του προγράμματος 55+ – Προτεραιότητα στους μικρούς δήμους
Εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου αναμένεται, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει η ΚΕΔΕ από τη ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας, να ανακοινωθεί ο αριθμός των θέσεων του προγράμματος απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55 ετών και άνω που θα διατεθούν στους δήμους.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο ότι η Ένωση έχει ήδη προετοιμάσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η εσωτερική κατανομή των διαθέσιμων θέσεων, αξιοποιώντας την εμπειρία από την προηγούμενη φάση του προγράμματος.
Όπως εξήγησε, η πρώτη κατανομή του προηγούμενου κύκλου είχε δημιουργήσει σοβαρές ανισότητες, καθώς λειτούργησε με τη λογική «όποιος πρόλαβε», με αποτέλεσμα ορισμένοι δήμοι να εξασφαλίσουν δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες θέσεις, ενώ άλλοι να μείνουν εκτός.
Για να αποφευχθεί η επανάληψη του ίδιου φαινομένου, η ΚΕΔΕ προτείνει η νέα κατανομή να ξεκινήσει από τους μικρότερους δήμους της χώρας.
«Θα ξεκινήσουμε από τη Γαύδο, το Νεστόριο Καστοριάς και γενικά από τους μικρούς δήμους, από κάτω προς τα πάνω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι να μπορέσουν όλοι οι δήμοι να ενισχύσουν τις υπηρεσίες τους με προσωπικό.
Η κατανομή θα εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρουσιάστηκε, η πρόταση κατανομής θα εισαχθεί προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ και στη συνέχεια θα εφαρμοστεί ενιαία, χωρίς οι δήμοι να χρειάζεται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα προλάβει να υποβάλει αίτηση στην πλατφόρμα.
Ο πρόεδρος υπογράμμισε ότι η λογική αυτή υπηρετεί την αυτοδιοικητική αλληλεγγύη.
«Δεν είναι πράξη συναδελφικής αλληλεγγύης να παίρνει ένας δήμος 100 ή 150 θέσεις και άλλος να μην παίρνει καμία», σημείωσε.
Μάλιστα, εξήγησε ότι ακόμη και στην περίπτωση πολύ μικρών δήμων, όπου η αναλογική κατανομή θα οδηγούσε σε λιγότερη από μία θέση, η ΚΕΔΕ προτίθεται να αποδώσει περισσότερες θέσεις ώστε να καλύπτονται ουσιαστικές ανάγκες στελέχωσης.
«Θέλουμε 10.000 θέσεις για τους δήμους»
Ο πρόεδρος κάλεσε επίσης τους δημάρχους να μην υιοθετούν τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για 8.000 θέσεις, διευκρινίζοντας ότι ο συγκεκριμένος αριθμός δεν έχει επιβεβαιωθεί και, σε κάθε περίπτωση, αφορά το σύνολο των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης – υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες, περιφέρειες και δήμους.
Όπως ανέφερε, οι δήμοι θα λάβουν ξεχωριστό αριθμό θέσεων, για τον οποίο η ΚΕΔΕ έχει ήδη ζητήσει τη μεγαλύτερη δυνατή ενίσχυση.
«Η θέση μας είναι ότι θέλουμε 10.000 θέσεις. Αν όμως ο συνολικός αριθμός είναι μικρότερος, ζητήσαμε να δοθεί στους δήμους το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό», τόνισε, επισημαίνοντας ότι το αίτημα αυτό τέθηκε προσωπικά στην υπουργό Εργασίας.
Πρόταση για επαναπρόσληψη έμπειρων εργαζομένων
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκε και το ζήτημα της δυνατότητας να επιστρέψουν στους ίδιους δήμους εργαζόμενοι που είχαν απασχοληθεί στον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος και είχαν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτικοί.
Ζητήθηκε να εξεταστεί το ενδεχόμενο οι δήμοι να μπορούν να επιλέγουν εκ νέου τους ίδιους εργαζομένους, υπογραμμίζοντας ότι αρκετοί εξ αυτών είχαν προσφέρει σημαντικό έργο στις δημοτικές υπηρεσίες.
Ο πρόεδρος διευκρίνισε ότι το θέμα αυτό αφορά διαφορετική πτυχή του προγράμματος και δεν συνδέεται με την κατανομή των θέσεων, σημειώνοντας ότι θα αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστής συζήτησης, καθώς εξαρτάται από το θεσμικό πλαίσιο και τη φιλοσοφία λειτουργίας του προγράμματος της ΔΥΠΑ.
myota.

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Η ΒΕΛΟΥΤΣΑ ΝΕWS θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail veloutsaxiromerou@gmail.com προς αποκατάσταση.