Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κυριακάτικο μήνυμα Μητροπολίτη Δαμασκηνού

 

Η σημερινή Αποστολική περικοπή αποτελεί έναν παιάνα νίκης και ένα σάλπισμα απελευθερώσεως. Με τρόπο θριαμβευτικό, ο Απόστολος Παύλος, σε αυτό το απόσπασμα από την Προς Ρωμαίους επιστολή του, μας καλεί να πανηγυρίσουμε μαζί του τον ερχομό της νέας ζωής, την οποία μας προσέφερε ο Χριστός και να Τον ακολουθήσουμε στην απελευθέρωση από την αμαρτία και τον θάνατο.

«Με τον ερχομό του Χριστού», γράφει, «είστε πλέον ελεύθεροι από το ζυγό της αμαρτίας και υπηρετείτε το καλό και το δίκαιο. Μην ξεχνάτε πως, όσον καιρό ήσασταν υπόδουλοι στην αμαρτία, ήσασταν μακριά από το θέλημα του Θεού. Τώρα, όμως, είστε ελεύθεροι από την αμαρτία και ανήκετε στον Θεό. Καρπός της καινούριας ζωής σας είναι η αγιοσύνη και το τέλος της πορείας σας είναι η αιώνια ζωή» (Ρωμ. 6:18,20,22).

Πόση χαρά, πόση ελπίδα και πόσες προοπτικές κρύβουν αυτές οι φράσεις! Όλοι οι άνθρωποι κάθε εποχής βιώνουν, ημέρα με την ημέρα, την εξασθένηση των δυνάμεων τους, την φθορά, την απογοήτευση, τον φόβο και την απελπισία. Αυτή υπήρξε και συνεχίζει να υπάρχει η κατάσταση του πεσμένου ανθρώπου. Και ξαφνικά, έρχεται το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως και η ολόφωτη παρουσία του προσώπου του Χριστού. Του Μόνου ισχυρότερου από τον θάνατο, του Μόνου που ανοίγει δρόμο ανάμεσα στο σκοτάδι, του Μόνου που υπόσχεται φως, ζωή και χαρά χωρίς τέλος.

Σε κάθε Θεία Λειτουργία, ο ίδιος παιάνας αντηχεί και τα ίδια συναισθήματα κατακλύζουν την ψυχή εκείνων που δέχονται μέσα τους το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Ιησούς, ο Οποίος, μόλις προ ολίγου, βρισκόταν μέσα στο Άγιο Ποτήριο, έχει γίνει πλέον κτήμα εκείνου που κοινώνησε των Αχράντων Μυστηρίων. Η ύπαρξη του πλέον, έχει την δυνατότητα να μεταμορφωθεί, να αναγεννηθεί και να βιώσει ολοκληρωτικά και κατά χάριν την ίδια ζωή που ανέστησε τον Ιησού και τον μετέβαλε σε Πηγή αφθαρσίας και αιωνιότητας.

Για τον λόγο αυτό, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η Θεία Κοινωνία, ο ιερέας, καλύπτοντας το Άγιο Ποτήριο, το υψώνει και καλεί τον Θεό να επιβεβαιώσει με την παρουσία Του τη σωτηρία του λαού του, λέγοντας: «Σώσον, ο Θεός, τον λαόν σου και ευλόγησον την κληρονομίαν σου».

Όμως, η σωτηρία έχει ήδη συντελεστεί. Το σκοτάδι έχει διαλυθεί, το Άγιο Πνεύμα έχει εγκατασταθεί στις ψυχές όσων κοινώνησαν και ο άνθρωπος είναι πλέον σε θέση να επιβεβαιώσει με όλη του την ύπαρξη, την σωτήρια και άκτιστη ενέργεια της Αγίας Τριάδος. Αυτήν εξυμνεί και ο χορός των ιεροψαλτών: «Είδομεν το φως το αληθινόν, ελάβομεν Πνεύμα επουράνιον, εύρομεν πίστιν αληθή, αδιαίρετον Τριάδα προσκυνούντες· αύτη γαρ ημάς έσωσεν».

Ένα γεγονός ανώτερο από εκείνο της Μεταμορφώσεως του Χριστού έχει συντελεστεί ενώπιόν μας. Τότε, όπως αναφέρει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, το Άκτιστο Φως της Θεότητος φώτισε εξωτερικά τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη. Μόλις τώρα όμως, ο περίλαμπρος Αναστημένος Κύριος εγκαταστάθηκε μέσα μας και εμείς οι ίδιοι, δια της Θείας Κοινωνίας, μεταβληθήκαμε κατά χάριν σε πηγή φωτός (Ε.Π.Ε., 2, 230).

Αν η αγιότητα του βίου μας επέτρεπε να διανοιχθούν πλήρως οι πνευματικοί μας οφθαλμοί και να ατενίσουμε τα Ιερά Μυστήρια, όπως συμβαίνει με τους εξαγιασμένους ασκητές της ερήμου, θα διαπιστώναμε πως, αμέσως μετά την Θεία Κοινωνία, ολόκληρος ο Ιερός Ναός είναι κατάφωτος από Άκτιστο φως και ο κάθε πιστός που κοινώνησε, ακτινοβολεί.

Αλλά, όχι μόνον αυτό: Δια της Θείας Μεταλήψεως, ο άνθρωπος βιώνει την προσωπική του Πεντηκοστή, καθώς λαμβάνει Πνεύμα Επουράνιο. Όσα χάρισε κατά την ημέρα της Πεντηκοστής το Άγιον Πνεύμα στους φοβισμένους μαθητές, είναι πλέον διαθέσιμα και στο κάθε μέλος της Εκκλησίας· το θάρρος, η χαρά, ο ζήλος του κηρύγματος, η ακλόνητη βεβαιότητα της διαρκούς παρουσίας του Χριστού ανάμεσά μας, η αντοχή στις δυσκολίες, η ενδυνάμωση εναντίον των πειρασμών, η περιφρόνηση της δυνάμεως του κόσμου τούτου, η ένταξη σε μια νέα κοινωνία, η ενσωμάτωση στην Εκκλησία. Όλα αυτά, πλέον, μας ανήκουν και εξαρτάται από εμάς το κατά πόσον θα τα καλλιεργήσουμε, ώστε να πολλαπλασιάσουμε τους καρπούς τους.

Τα πάντα είναι πλέον φανερά: Ο φωτισμένος νους μας ατενίζει, πρόσωπο προς πρόσωπο, την αλήθεια που επί αιώνες αναζητούσαν οι άνθρωποι, κατασκευάζοντας απατηλές δοξασίες για το τί είναι ο Θεός και το τί ζητάει από τους ανθρώπους. Έφτασε όμως η ώρα, όπου «εύρομεν πίστιν αληθή», ώστε, ο καθένας απ’ όσους κοινώνησαν, να υποδεχθεί την αληθινή πίστη, την πίστη προς τον Τριαδικό Θεό, ο Οποίος είναι αγάπη και ως αγάπη προσφέρεται προς όσους Τον αναζητούν με θερμή πίστη και ολοκληρωτική αφοσίωση.

Ενώ ο χορός των ιεροψαλτών ψάλλει το «Είδομεν το φως το αληθινόν…», μέσα στο Άγιο Βήμα ολοκληρώνεται η μυστηριακή πράξη της Θείας Κοινωνίας. Ο ιερέας, με ευλάβεια, τοποθετεί το Ιερό Ποτήριο πάνω στην Αγία Τράπεζα και θυμιατίζει, θέλοντας, με το ευωδιαστό θυμίαμα, να απεικονίσει την ουράνια ευωδία των χαρισμάτων του Πνεύματος. Κατά την στιγμή αυτή, αρμόζει μόνον αναγνώριση του μεγαλείου του Θεού και δοξολογία. Γι’ αυτό και λέει: «Υψώθητι επί τους ουρανούς, ο Θεός, και επί πάσαν την γην η δόξα Σου. Ευλογητός ο Θεός ημών, πάντοτε νυν και αεί και εις τόύς αιώνας των αιώνων».

Κάνοντας λόγο για την ύψωση του Θεού, είναι σαν να επαναλαμβάνεται ενώπιόν μας η Ανάληψη του Χριστού. Εκείνο, δηλαδή, το γεγονός, το οποίο ολοκλήρωσε την επίγεια και αισθητή παρουσία του Κυρίου αλλά και εγκαινίασε μια άλλη παρουσία Του, παρουσία μυστική, η οποία πραγματοποιείται διαρκώς και ενισχύεται κάθε φορά που τελείται το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Οι άνθρωποι μιλούν για έναν απολογισμό που πρέπει συχνά να πραγματοποιούμε, προκειμένου να κάνουμε την αυτοκριτική μας και να επιλέγουμε νέους στόχους. Πώς, όμως, μπορεί να γίνει ένας τέτοιος απολογισμός, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι ζουν διαρκώς στο σκοτάδι των παθών και στην αποστασιοποίηση από την εμπειρία του Θεού; Με τί κριτήριο θα αξιολογήσουν τις πράξεις τους; Με ποιόν τρόπο θα προσφέρουν στην ζωή τους νέους στόχους, όταν η απογοήτευση και ο φόβος του θανάτου καταλαμβάνουν, ημέρα με την ημέρα, όλο και περισσότερο χώρο στην ψυχή;

Εμείς, όμως, ατενίζοντας «το φως το αληθινόν», έχουμε πλέον την δυνατότητα να αξιολογήσουμε την ζωή μας. Μόνο μέσω αυτού του φωτός βρισκόμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε τις σκοτεινές πτυχές της υπάρξεώς μας και να διακρίνουμε με απόλυτη ευκρίνεια τα λάθη και τις πτώσεις μας.

Η αυτογνωσία αυτή δεν είναι εύκολη. Συχνά, η αξιολόγηση της ζωής μας είναι απογοητευτική και υπάρχει κίνδυνος να μας οδηγήσει στην παραίτηση. Το «φως το αληθινόν», όμως, φωτίζει αλλά και παρηγορεί, ακριβώς διότι προέρχεται, όχι μόνον από τον Κύριο του Φωτός της αληθείας, αλλά και από τον Κύριο του ελέους. Εκείνον, που με την θυσία Του, έδωσε στο ανθρώπινο γένος μια νέα δυνατότητα επανόρθωσης και, μέσω της Θείας Ευχαριστίας, παρέχει διαρκώς νέες ανάλογες ευκαιρίες στον καθέναν από εμάς.

Με την βεβαιότητα, λοιπόν, της θείας φιλανθρωπίας, ας προστρέχουμε μέχρι τέλους της ζωής μας στον φωτισμό και την παρηγοριά των Αχράντων Μυστηρίων και ας μην αμφιβάλλουμε ούτε στιγμή πως, το μόνο που περιμένει από εμάς ο Θεός, είναι η διαρκής μετάνοια και η ανόρθωσή μας μετά από κάθε πτώση.

Έρχονται, πράγματι, στιγμές, κατά τις οποίες, η αναγέννηση αυτή φαίνεται να ξεπερνά τις δυνάμεις μας. Τότε, ο Παράκλητος, το Πνεύμα της αληθείας, το Οποίο κατοικεί πλέον ανάμεσά μας και προσφέρεται μέσω των Ιερών Μυστηρίων και ιδιαίτερα της Θείας Κοινωνίας, αναλαμβάνει να αποκαθαίρει διαρκώς την ύπαρξή μας «από πάσης κηλίδος» και να σώζει κάθε στιγμή «τας ψυχάς ημών».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξηρόμερο: Θλίψη για τον πρόωρο χαμό του Γιώργου Στάικου

Ξηρόμερο: Θλίψη για τον πρόωρο χαμό του Γιώργου Στάικου Βαθιά θλίψη έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία της Αιτωλοακαρνανίας και στον ιατρικό κόσμο η είδηση του θανάτου του Γιώργου Στάικου, γιου του γνωστού γιατρού Παναγιώτη Στάικου από τον Αστακό. Ο Γιώργος Στάικος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 50 ετών, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά του, συγγενείς, φίλους και συναδέλφους. Οι γονείς του, ο γιατρός Παναγιώτης Στάικος και η σύζυγός του Λαμπρινή, αποχαιρετούν τον γιο τους με ανείπωτη οδύνη. Ο εκλιπών ζούσε και εργαζόταν στη Γαλλία, όπου ακολούθησε μια ιδιαίτερα σημαντική επιστημονική πορεία. Υπηρέτησε την ιατρική από θέσεις ευθύνης σε κορυφαία νοσοκομεία και εξειδικευμένα θεραπευτικά κέντρα της χώρας, μεταξύ των οποίων και το Ινστιτούτο Curie στο Παρίσι, διακρινόμενος για την επιστημονική του κατάρτιση, το ήθος και τη σεμνότητά του. Όσοι τον γνώρισαν κάνουν λόγο για έναν άνθρωπο με ευγένεια, αφοσίωση στο λειτούργημά του και σημαντική προσφορά στον χώρο της υγείας, ο οποίος τίμησε...

Μια ξεχωριστή στιγμή ζωής για τη Δημήτρα Κοτρότσου – Ορκίστηκε απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ

  Μέσα σε κλίμα έντονης συγκίνησης, χαράς και υπερηφάνειας πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών η τελετή ορκωμοσίας και απονομής πτυχίων των αποφοίτων του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Για τους νέους πτυχιούχους η ημέρα αυτή αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας μακράς και απαιτητικής διαδρομής γεμάτης όνειρα, προσπάθεια, θυσίες και αμέτρητες ώρες μελέτης.  Ήταν η στιγμή που οι κόποι χρόνων ανταμείφθηκαν με τον πιο όμορφο τρόπο, μπροστά σε αγαπημένα πρόσωπα που στάθηκαν δίπλα τους σε κάθε βήμα. Ανάμεσα στους αποφοίτους που παρέλαβαν το πτυχίο τους βρισκόταν και η Δημήτρα Κοτρότσου του Χαραλάμπους, με καταγωγή από το Βασιλόπουλο Ξηρομέρου.  Η νεαρή απόφοιτη έζησε μια από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής της, καθώς ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές της σε ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Η στιγμή της απονομής του πτυχίου της ήταν ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά. Χαμόγελα, δ...

Έρχεται «σαρωτικός» ανασχηματισμός στον Δήμο Ξηρομέρου-Νέα πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης

Ένας από τους σημαντικότερους ανασχηματισμούς βρίσκεται προ των πυλών στον Δήμο Ξηρομέρου, καθώς, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο δήμαρχος ετοιμάζεται να προχωρήσει σε εκτεταμένες αλλαγές στη σύνθεση της διοικητικής του ομάδας, δίνοντας το στίγμα της επόμενης ημέρας για τη δημοτική αρχή. Οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι αρκετές αντιδημαρχίες αλλάζουν χέρια, με πρόσωπα που μέχρι σήμερα είχαν διαφορετικό ρόλο ή βρίσκονταν εκτός της πρώτης γραμμής να αναλαμβάνουν πλέον αυξημένες αρμοδιότητες.  Παράλληλα, αλλαγή αναμένεται και στην προεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου, με νέο πρόσωπο να καλείται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη λειτουργία του κορυφαίου θεσμικού οργάνου του Δήμου. Πρόκειται για μια κίνηση που, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν τις διεργασίες στο εσωτερικό της δημοτικής ομάδας,  αποσκοπεί στην ανανέωση, στην καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της διοίκησης, καθώς η δημοτική θητεία εισέρχεται σε μια ιδιαίτερα απαιτητ...

μια χαμένη ευκαιρία για τον Αστακό...

μια χαμένη ευκαιρία για τον Αστακό... Η εκτέλεση  των εργασιών στην πλατεία Αγίου Νικολάου φέρνει στο προσκήνιο μια συζήτηση που δεν αφορά απλώς την επιλογή ενός κατασκευαστικού υλικού.  Αφορά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον τόπο μας, την ιστορία του και το αποτύπωμα που θέλουμε να αφήσουμε στις επόμενες γενιές. Η απόφαση να χρησιμοποιηθεί ως κύριο υλικό πέτρα... "τύπου Αστακού"  και να τοποθετηθεί η πέτρα Αστακού ως κομπάρσος στις γωνίες της πλατείας προκαλεί εύλογους προβληματισμούς.  Γιατί όταν αναπλάθεται η κεντρική πλατεία του Αστακού, δεν  επιλέγεται να πρωταγωνιστήσει το υλικό που είναι ταυτισμένο με τον ίδιο τον τόπο;  Η πέτρα Αστακού δεν είναι απλώς ένα φυσικό πέτρωμα. Είναι ένα στοιχείο που συνδέεται άμεσα με την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τη φυσιογνωμία της περιοχής. Είναι μέρος της συλλογικής μνήμης.  Για δεκαετίες χρησιμοποιήθηκε σε κτίρια, αυλές, δημόσιους χώρους και κατασκευές που διαμόρφωσαν την εικόνα του Αστακού. Δεν ...

Αστακός: Ανάμεσα στο γκρι του τσιμέντου και το χρώμα της μνήμης

Αστακός: Ανάμεσα στο γκρι του τσιμέντου και το χρώμα της μνήμης  Μια ανάρτηση δημότη του Ξηρομέρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στάθηκε αφορμή για να ανοίξει ξανά μια συζήτηση που αφορά όχι μόνο τον Αστακό, αλλά και πολλές μικρές πόλεις και χωριά της χώρας: ποια είναι τα όρια ανάμεσα στην αναβάθμιση των δημόσιων χώρων και στη διατήρηση της τοπικής φυσιογνωμίας;    Με έντονα σατιρικό ύφος, ο δημότης σχολίασε τις πρόσφατες παρεμβάσεις σε πεζοδρόμιο της περιοχής, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για την απομάκρυνση λεμονιών και άλλων στοιχείων που, όπως υποστηρίζει, αποτελούσαν μέρος της εικόνας και της καθημερινότητας του τόπου.    Μέσα από την ειρωνική αναφορά στο «όμορφο γκρι-τσιμέντο» και στην επικράτηση μιας ομοιόμορφης αισθητικής, έθεσε ένα ερώτημα που φαίνεται να απασχολεί αρκετούς κατοίκους: μήπως η επιδίωξη του «σύγχρονου» οδηγεί τελικά στην απώλεια του ιδιαίτερου χαρακτήρα μιας περιοχής;    Πέρα από την κριτική για το συγκεκριμένο έργο, η ανάρτησ...

Χωρίς νερό ξανά ο Αστακός...

 Λίγες μόλις ημέρες μετά την πρόσφατη διακοπή υδροδότησης που ταλαιπώρησε κατοίκους και επαγγελματίες του Αστακού, νέα προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης έφεραν ξανά αναστάτωση στην πόλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συνεργεία του Δήμου κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν δύο νέες βλάβες σε διαφορετικά σημεία του δικτύου. Η πρώτη εντοπίστηκε στην περιοχή  Γυφτοκάλυβα, ένα σημείο όπου, σύμφωνα με κατοίκους, τα προβλήματα εμφανίζονται συχνά.  Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη περιοχή βρίσκεται στο επίκεντρο παραπόνων, καθώς πρόσφατα είχε γίνει και δημόσια διαμαρτυρία κατοίκου για τις επαναλαμβανόμενες διαρροές και τις συνεχείς παρεμβάσεις στο δίκτυο. Η δεύτερη ζημιά καταγράφηκε στην περιοχή του Δημαρχείου, προκαλώντας νέα κινητοποίηση των συνεργείων. Το γεγονός ότι οι νέες βλάβες εμφανίστηκαν τόσο σύντομα μετά το τελευταίο περιστατικό επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της κατάστασης του δικτύου ύδρευσης...  Τα συνεργεία του Δήμου βρέθηκαν άμεσα στα σημεία των βλαβώ...

Τοποθετήθηκαν από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου, οι ομπρέλες στην κεντρική παραλία του Αστακού

  Τοποθετήθηκαν από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου, οι ομπρέλες στην κεντρική παραλία του Αστακού Τοποθετήθηκαν όπως κάθε καλοκαίρι τέτοια εποχή από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου, οι ομπρέλες στην κεντρική παραλία του Αστακού μπροστά από το ξενοδοχείο ΣΤΡΑΤΟΣ. Επίσης θα τοποθετηθεί και λοιπός εξοπλισμός αναβάθμισης της πρόσβασης κατόπιν εξασφάλισης χρηματοδότησης από το Υπουργείο Τουρισμού. Καλό καλοκαίρι να έχουμε, υγεία σε όλους. mpampinh in

Ε.ΓΑΛΟΥΝΗΣ: τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια , προς τον πρώην Δήμαρχο Αστακού κ. Παναγιώτη Στάικο,

Εκ μέρους της παράταξής μας, αλλά και προσωπικά, εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας και τα ειλικρινή, θερμά μας συλλυπητήρια προς τον αγαπητό συνάδελφο, πρώην Δήμαρχο Αστακού κ. Παναγιώτη Στάικο, καθώς και προς τα μέλη της οικογένειάς του, για την αδόκητη και οδυνηρή απώλεια του πολυαγαπημένου του γιου, Γιώργου. Σε αυτές τις στιγμές του ανείπωτου πόνου, τα λόγια φαντάζουν φτωχά μπροστά στο μέγεθος της απώλειας. Ευχόμαστε ολόψυχα δύναμη, κουράγιο και υπομονή σε όλους τους οικείους του, ώστε να αντέξουν το βαρύ αυτό πένθος. Η σκέψη μας είναι μαζί τους. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει και η μνήμη του αιώνια και φωτεινή. Ερωτόκριτος Γαλούνης 

«Είπαμε, μην κοιτάτε συνέχεια προς τον Αστακό...»

«Είπαμε, μην κοιτάτε συνέχεια προς τον Αστακό...» Διαβάσαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης   για μια δημόσια   τοποθέτηση από αυτοδιοικητικό στέλεχος ότι η Δημοτική Αρχή «κοιτάει συνέχεια προς τον Αστακό», που μας προκαλεί προβληματισμό.   Όχι γιατί κάποιος δεν έχει δικαίωμα στην κριτική, αλλά γιατί η συγκεκριμένη άποψη απέχει από την πραγματικότητα που βιώνουν οι δημότες. Ο Μύτικας είναι μια περιοχή με ιδιαίτερη σημασία για τον Δήμο μας. Αποτελεί τουριστικό προορισμό, διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα και δικαιολογημένα βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, δεν είναι ούτε ξεχασμένος ούτε εγκαταλελειμμένος. Έχει δεχθεί έργα, παρεμβάσεις, συντηρήσεις και συνεχή παρουσία δημοτικών συνεργείων, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και την αναβάθμιση των υποδομών του. Αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να αμφισβητήσει ένας καλοπροαίρετος παρατηρητής. Γι’ αυτό και όταν ακούγονται παράπονα ότι ο Μύτικας «αδικείται», ...

Δήμαρχος Ξηρομέρου :Θα χρηματοδοτηθεί και ο βιολογικός καθαρισμός Αστακού

  Με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη, εκδόθηκε πρόσκληση του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», στον άξονα της διαχείρισης λυμάτων,με στόχο τη θωράκιση της δημόσιας υγείας και του φυσικού περιβάλλοντος. Η δράση στοχεύει στην υλοποίηση έργων κατασκευής-βελτίωσης-αναβάθμισης του δικτύου αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συγκεκριμένα, θα χρηματοδοτηθούν έργα συλλογής, μεταφοράς και επεξεργασίας λυμάτων σε οικισμούς, όπως Ζαχάρω, Κάτω Αχαΐα και Αστακού. Επιπλέον, το έργο καλύπτει την επέκταση και λειτουργική αναβάθμιση του αυτόνομου δικτύου και της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία εξυπηρετούν τόσο τις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος όσο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας ,κο Νεκτάριο Φαρμάκη και την Διαχειριστική Αρχή Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων-Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα», για την συνεργασία και την υποστήριξη...