Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όταν η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής «αδειάζει» τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης


«Τί ἔτι χρείαν ἔχομεν μαρτύρων;» – Όταν η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής «αδειάζει» τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης
🚨
📌 Η ιστορική αυτή φράση, που αποτυπώνει την απόλυτη και αδιαμφισβήτητη αποκάλυψη μιας πραγματικότητας, βρίσκει την πλήρη εφαρμογή της στις τρέχουσες εξελίξεις γύρω από την ψήφιση του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ολομέλεια της Βουλής.
📌 Όταν η πολιτική αντιπαράθεση υποβαθμίζεται συχνά σε έναν αναμενόμενο πόλεμο εντυπωσιακών δηλώσεων, η επίσημη έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας του Κοινοβουλίου έρχεται να λειτουργήσει ως ο απόλυτος θεσμικός κριτής. Δεν πρόκειται για τις συνήθεις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, ούτε για τις εύλογες ανησυχίες των αιρετών· είναι η φωνή του ίδιου του ανώτατου, ουδέτερου εγγυητή της νομιμότητας που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, αποδομώντας με νομικά επιχειρήματα το κυβερνητικό αφήγημα .
📌 Η έκθεση αυτή δεν κάνει απλές νομοτεχνικές παρατηρήσεις, αλλά «φωτογραφίζει» ευθέως δύο βαριές σκιές που απειλούν τον πυρήνα του δημοκρατικού μας πολιτεύματος: την αντισυνταγματικότητα και την αδιαφάνεια.
#Εκλογές σε έναν γύρο: Εκεί όπου η δεύτερη προτίμηση βαφτίζεται πρώτη, αλλοιώνοντας την ισότητα της ψήφου
#Ένας θεμελιώδης νόμος για τις τοπικές κοινωνίες που χτίζεται πάνω σε κινούμενη άμμο αντισυνταγματικότητας
🚨
🗳Στο Μικροσκόπιο ο Πρωτοφανής Εκλογικός Νόμος
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής εγείρει σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας για το νέο εκλογικό σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών, εστιάζοντας στην κατάργηση του β' γύρου και την εισαγωγή της «εναλλακτικής ψήφου» .
📌 Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται ως «μαύρο κουτί» αλγορίθμων που αλλοιώνει την αρχή της ισότητας της ψήφου, θέτοντας τη διαδικασία σε άμεσο κίνδυνο δικαστικής ακύρωσης.
📌 Το συγκλονιστικό αυτό συμπέρασμα συμπληρώνεται από την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Το Επιστημονικό Συμβούλιο υπενθυμίζει το αυτονόητο, το οποίο ωστόσο μοιάζει να θυσιάζεται στον βωμό ενός πρόχειρου ψηφιακού εκσυγχρονισμού: η μυστικότητα της ψήφου δεν είναι μια τεχνική λεπτομέρεια, αλλά συνταγματική επιταγή.
📌 Στο ελεγχόμενο περιβάλλον του παραβάν, ο πολίτης είναι ελεύθερος. Στο ανεξέλεγκτο περιβάλλον της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής ψήφου, κανένας πηγαίος κώδικας δεν μπορεί να εγγυηθεί αν ο ψηφοφόρος πιέζεται, καθοδηγείται ή εξαναγκάζεται από τρίτους στον ιδιωτικό του χώρο.
📌 Το Σύνταγμα επιτάσσει άμεση και καθολική ψηφοφορία, και η εισαγωγή συστημάτων που θυμίζουν τυφλό αλγόριθμο θέτει ολόκληρη την εκλογική διαδικασία σε άμεσο κίνδυνο.
#Όταν η λαϊκή ετυμηγορία κλείνεται σε ένα «μαύρο κουτί» αλγορίθμων, η δημοκρατία παύει να είναι ορατή.
#Ηλεκτρονική ψηφοφορία χωρίς μυστικότητα και ΑΣΕΠ στο απόσπασμα: Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής προειδοποιεί για χάος
🚨
🏗 Η Διοικητική Αιχμαλωσία και οι Απευθείας Αναθέσεις
📌 Πέρα από το εκλογικό σύστημα, το Επιστημονικό Συμβούλιο χτυπά την καμπάνα για την επιχειρούμενη κατάλυση της διοικητικής αυτοτέλειας των Δήμων.
Όταν η κρατική εποπτεία μετατοπίζεται από τον έλεγχο νομιμότητας στον έλεγχο σκοπιμότητας (αν μια απόφαση είναι αρεστή ή χρήσιμη για το κράτος), οι Ο.Τ.Α. παύουν να αποτελούν αυτοδιοίκηση και μετατρέπονται σε απλά υποκαταστήματα της κεντρικής εξουσίας.
📌 Αν, όμως, η ψηφιακή κάλπη απειλεί τη μυστικότητα της ψήφου, οι διατάξεις για τις απευθείας αναθέσεις και τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς απειλούν τον πυρήνα της διαχείρισης του δημοσίου χρήματος.
📌 Με τον νέο Κώδικα, οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί μετατρέπονται από εργαλεία τοπικής ανάπτυξης σε «οχήματα» παράκαμψης των δημόσιων διαγωνισμών.
📌 Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής προειδοποιεί ευθέως για σύγκρουση με το ευρωπαϊκό δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων και για νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού.
📌 Όταν οι Δήμοι αποκτούν τη δυνατότητα να εκχωρούν μελέτες και έργα εκατομμυρίων σε ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να τα μοιράζουν με fast-track διαδικασίες, τότε η διαφάνεια υποχωρεί άτακτα.
#Οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί βαφτίζονται «εκσυγχρονισμός», αλλά λειτουργούν ως πλυντήρια απευθείας αναθέσεων.
🚨
🚨 Μάνατζερ αντί για Αιρετούς: Ο νέος ρόλος Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Συνεργατών
📌 Η θεσμική διολίσθηση επεκτείνεται και στο εσωτερικό των ίδιων των δημαρχιακών μεγάρων, αλλοιώνοντας την έννοια της λαϊκής κυριαρχίας. Με τις νέες διατάξεις για τον μη αιρετό Γενικό Γραμματέα και τη στρατιά των ειδικών συνεργατών, ο νέος Κώδικα επιχειρεί μια βίαιη «μανατζεροποίηση» της τοπικής αυτοδιοίκησης.
📌 Το Επιστημονικό Συμβούλιο εντοπίζει εδώ μια ακόμη σοβαρή στρέβλωση: τη μεταφορά κρίσιμων αποφασιστικών αρμοδιοτήτων και δικαιώματος υπογραφής από τους εκλεγμένους αντιδημάρχους σε μετακλητούς τεχνοκράτες της απόλυτης εμπιστοσύνης του Δημάρχου.
📌 Ο Γενικός Γραμματέας —ένα πρόσωπο χωρίς καμία λαϊκή νομιμοποίηση— αποκτά υπερεξουσίες, υποβαθμίζοντας τη λαϊκή ετυμηγορία και τα εκλεγμένα όργανα. Την ίδια στιγμή, οι ειδικοί συνεργάτες και σύμβουλοι παύουν να έχουν απλώς επικουρικό ρόλο και εισχωρούν στη διοικητική ιεραρχία, δημιουργώντας έναν «παράλληλο στρατό» που παρακάμπτει τους μόνιμους υπηρεσιακούς διευθυντές και τους υπαλλήλους των Δήμων.
κάλπη αναδεικνύει Δημάρχους, αλλά ο νόμος δίνει τα κλειδιά σε διορισμένους μάνατζερ.
🚨
Προσλήψεις από το «Παράθυρο» μέσω των Αναπτυξιακών Οργανισμών
📌 Το αποκορύφωμα, ωστόσο, αυτού του ιδιότυπου θεσμικού αποσυντονισμού εντοπίζεται στο πεδίο των προσλήψεων. Μέσω των Αναπτυξιακών Οργανισμών, οι οποίοι λειτουργούν με το μανδύα των Ανωνύμων Εταιρειών Ιδιωτικού Δικαίου, στήνεται ένα παράλληλο σύστημα προσλήψεων «από το παράθυρο», μακριά από τα «ενοχλητικά» φίλτρα του ΑΣΕΠ και έξω από το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Δημοσίου.
📌 Η Επιστημονική Υπηρεσία αναδεικνύει τον κίνδυνο ευθείας προσβολής του Άρθρου 103 του Συντάγματος, το οποίο επιτάσσει αξιοκρατία και διαφάνεια στη στελέχωση του κράτους.
📌 Προειδοποιεί ότι η εκχώρηση του «σκληρού πυρήνα» των δήμων (όπως οι τεχνικές υπηρεσίες) σε αυτές τις εταιρείες, επιτρέπει τη μαζική πρόσληψη προσωπικού και συμβασιούχων χωρίς τις εγγυήσεις του δημοσίου ελέγχου.
📌 Η αντικατάσταση της μόνιμης, ελέγξιμης δημόσιας διοίκησης από έναν στρατό ελαστικά εργαζομένων, των οποίων η επιλογή χάνεται στις γκρίζες ζώνες των εταιρικών συμβουλίων, ανοίγει διάπλατα την πόρτα σε πελατειακές σχέσεις νέου τύπου.
#Το ΑΣΕΠ παρακάμπτεται και η αξιοκρατία θυσιάζεται στο όνομα της εταιρικής ευελιξίας.
🚨
Συμπέρασμα
📌 Όταν το ίδιο το επιστημονικό όργανο του Κοινοβουλίου ομολογεί ότι ο θεμελιώδης νόμος για τη λειτουργία των τοπικών κοινωνιών χτίζεται πάνω σε κινούμενη άμμο αντισυνταγματικότητας, ασάφειας και ευρωπαϊκών παραβιάσεων, οι πολιτικές
δικαιολογίες περιττεύουν. Τα στοιχεία είναι πλέον εκκωφαντικά. 📌 Το νομοθέτημα που εισέρχεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια δεν πάσχει απλώς σε μερικές λεπτομέρειες· είναι δομικά έκθετο.
«Τί ἔτι χρείαν ἔχομεν μαρτύρων;» όταν το ίδιο το κράτος δικαίου προειδοποιεί, μέσα από τα δικά του επίσημα χείλη, για τη θεσμική οπισθοδρόμηση που έρχεται;
📌 Η τυφλή εμμονή στην ψήφιση διατάξεων που βρίσκονται στο στόχαστρο των συνταγματολόγων δεν είναι κάτι καινούργιο. Το ζήσαμε πρόσφατα με τον διαβόητο «νόμο Θεοδωρικάκου» του 2019. Τότε, η κυβέρνηση αγνόησε επιδεικτικά κάθε φωνή λογικής, για να έρθει τελικά η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας να κρίνει τις ρυθμίσεις εκείνες οριστικά αντισυνταγματικές, τινάζοντας τη λειτουργία των Δήμων στον αέρα.
📌 Σήμερα, με τον νέο Κώδικά Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το σκηνικό επαναλαμβάνεται με μαθηματική ακρίβεια. Η κυβέρνηση μπορεί να διαθέτει τις ψήφους για να περάσει το νομοθέτημα από την Ολομέλεια, αλλά η νομική και θεσμική του βιωσιμότητα είναι ήδη στον αέρα.
📌 Όταν επιλέγεις να νομοθετείς κλείνοντας τα μάτια στο Σύνταγμα, το μόνο που καταφέρνεις είναι να ναρκοθετείς το μέλλον των τοπικών κοινωνιών. Το πάθημα του παρελθόντος δεν έγινε μάθημα. Και το τίμημα αυτού του νέου θεσμικού «εκσυγχρονισμού» θα το πληρώσουν, για ακόμα μια φορά, οι ίδιοι οι πολίτες.
Τα συμπεράσματα δικά σας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μια ξεχωριστή στιγμή ζωής για τη Δημήτρα Κοτρότσου – Ορκίστηκε απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ

  Μέσα σε κλίμα έντονης συγκίνησης, χαράς και υπερηφάνειας πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών η τελετή ορκωμοσίας και απονομής πτυχίων των αποφοίτων του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Για τους νέους πτυχιούχους η ημέρα αυτή αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας μακράς και απαιτητικής διαδρομής γεμάτης όνειρα, προσπάθεια, θυσίες και αμέτρητες ώρες μελέτης.  Ήταν η στιγμή που οι κόποι χρόνων ανταμείφθηκαν με τον πιο όμορφο τρόπο, μπροστά σε αγαπημένα πρόσωπα που στάθηκαν δίπλα τους σε κάθε βήμα. Ανάμεσα στους αποφοίτους που παρέλαβαν το πτυχίο τους βρισκόταν και η Δημήτρα Κοτρότσου του Χαραλάμπους, με καταγωγή από το Βασιλόπουλο Ξηρομέρου.  Η νεαρή απόφοιτη έζησε μια από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής της, καθώς ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές της σε ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Η στιγμή της απονομής του πτυχίου της ήταν ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά. Χαμόγελα, δ...

ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΣ: Προς Δήμαρχο Ξηρομέρου και αρμόδιους αντιδημάρχους, ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ ...

 Προς Δήμαρχο Ξηρομέρου και αρμόδιους αντιδημάρχους Αφορά τον αγωγό στα γυφτοκαλυβα ο οποίος σπάει ένα χρόνο συνέχεια και   δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Αν δεν έχετε την ικανότητα να λύσετε ένα πρόβλημα και αγαπάτε πραγματικά   τον Δήμο παραιτηθείτε.  Δεν είναι δυνατόν να βασανίζετε τόσο κόσμο από  αδιαφορία ή ανικανότητα. Ήταν ο δρόμος εγκαταλειμμένος και με τα συνεχή   σκαψίματα έχει γίνει αδιάβατος.  Γιατί δεν έχει έρθει κάποιος από εσάς να   δεί από κοντά το πρόβλημα, να το κατανοήσει και να δώσει λύση και όχι   κούφιες υποθέσεις;  Επειδή δεν θέλω να ζω σαν γουρούνι με προσωπική εργασία   και με δικά μου έξοδα έβαλα πίσσα . Ευτυχώς που το προσωπικό έρχεται αμέσως   και επισκευάζει την βλάβη. Με δύο λόγια θα επικαλεστώ τον Όμηρο και θα σας πω:  ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ . Με εκτίμηση, ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΣ

Ξηρόμερο: Θλίψη για τον πρόωρο χαμό του Γιώργου Στάικου

Ξηρόμερο: Θλίψη για τον πρόωρο χαμό του Γιώργου Στάικου Βαθιά θλίψη έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία της Αιτωλοακαρνανίας και στον ιατρικό κόσμο η είδηση του θανάτου του Γιώργου Στάικου, γιου του γνωστού γιατρού Παναγιώτη Στάικου από τον Αστακό. Ο Γιώργος Στάικος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 50 ετών, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά του, συγγενείς, φίλους και συναδέλφους. Οι γονείς του, ο γιατρός Παναγιώτης Στάικος και η σύζυγός του Λαμπρινή, αποχαιρετούν τον γιο τους με ανείπωτη οδύνη. Ο εκλιπών ζούσε και εργαζόταν στη Γαλλία, όπου ακολούθησε μια ιδιαίτερα σημαντική επιστημονική πορεία. Υπηρέτησε την ιατρική από θέσεις ευθύνης σε κορυφαία νοσοκομεία και εξειδικευμένα θεραπευτικά κέντρα της χώρας, μεταξύ των οποίων και το Ινστιτούτο Curie στο Παρίσι, διακρινόμενος για την επιστημονική του κατάρτιση, το ήθος και τη σεμνότητά του. Όσοι τον γνώρισαν κάνουν λόγο για έναν άνθρωπο με ευγένεια, αφοσίωση στο λειτούργημά του και σημαντική προσφορά στον χώρο της υγείας, ο οποίος τίμησε...

μια χαμένη ευκαιρία για τον Αστακό...

μια χαμένη ευκαιρία για τον Αστακό... Η εκτέλεση  των εργασιών στην πλατεία Αγίου Νικολάου φέρνει στο προσκήνιο μια συζήτηση που δεν αφορά απλώς την επιλογή ενός κατασκευαστικού υλικού.  Αφορά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον τόπο μας, την ιστορία του και το αποτύπωμα που θέλουμε να αφήσουμε στις επόμενες γενιές. Η απόφαση να χρησιμοποιηθεί ως κύριο υλικό πέτρα... "τύπου Αστακού"  και να τοποθετηθεί η πέτρα Αστακού ως κομπάρσος στις γωνίες της πλατείας προκαλεί εύλογους προβληματισμούς.  Γιατί όταν αναπλάθεται η κεντρική πλατεία του Αστακού, δεν  επιλέγεται να πρωταγωνιστήσει το υλικό που είναι ταυτισμένο με τον ίδιο τον τόπο;  Η πέτρα Αστακού δεν είναι απλώς ένα φυσικό πέτρωμα. Είναι ένα στοιχείο που συνδέεται άμεσα με την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τη φυσιογνωμία της περιοχής. Είναι μέρος της συλλογικής μνήμης.  Για δεκαετίες χρησιμοποιήθηκε σε κτίρια, αυλές, δημόσιους χώρους και κατασκευές που διαμόρφωσαν την εικόνα του Αστακού. Δεν ...

Αστακός: Ανάμεσα στο γκρι του τσιμέντου και το χρώμα της μνήμης

Αστακός: Ανάμεσα στο γκρι του τσιμέντου και το χρώμα της μνήμης  Μια ανάρτηση δημότη του Ξηρομέρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στάθηκε αφορμή για να ανοίξει ξανά μια συζήτηση που αφορά όχι μόνο τον Αστακό, αλλά και πολλές μικρές πόλεις και χωριά της χώρας: ποια είναι τα όρια ανάμεσα στην αναβάθμιση των δημόσιων χώρων και στη διατήρηση της τοπικής φυσιογνωμίας;    Με έντονα σατιρικό ύφος, ο δημότης σχολίασε τις πρόσφατες παρεμβάσεις σε πεζοδρόμιο της περιοχής, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για την απομάκρυνση λεμονιών και άλλων στοιχείων που, όπως υποστηρίζει, αποτελούσαν μέρος της εικόνας και της καθημερινότητας του τόπου.    Μέσα από την ειρωνική αναφορά στο «όμορφο γκρι-τσιμέντο» και στην επικράτηση μιας ομοιόμορφης αισθητικής, έθεσε ένα ερώτημα που φαίνεται να απασχολεί αρκετούς κατοίκους: μήπως η επιδίωξη του «σύγχρονου» οδηγεί τελικά στην απώλεια του ιδιαίτερου χαρακτήρα μιας περιοχής;    Πέρα από την κριτική για το συγκεκριμένο έργο, η ανάρτησ...

Χωρίς νερό ξανά ο Αστακός...

 Λίγες μόλις ημέρες μετά την πρόσφατη διακοπή υδροδότησης που ταλαιπώρησε κατοίκους και επαγγελματίες του Αστακού, νέα προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης έφεραν ξανά αναστάτωση στην πόλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συνεργεία του Δήμου κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν δύο νέες βλάβες σε διαφορετικά σημεία του δικτύου. Η πρώτη εντοπίστηκε στην περιοχή  Γυφτοκάλυβα, ένα σημείο όπου, σύμφωνα με κατοίκους, τα προβλήματα εμφανίζονται συχνά.  Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη περιοχή βρίσκεται στο επίκεντρο παραπόνων, καθώς πρόσφατα είχε γίνει και δημόσια διαμαρτυρία κατοίκου για τις επαναλαμβανόμενες διαρροές και τις συνεχείς παρεμβάσεις στο δίκτυο. Η δεύτερη ζημιά καταγράφηκε στην περιοχή του Δημαρχείου, προκαλώντας νέα κινητοποίηση των συνεργείων. Το γεγονός ότι οι νέες βλάβες εμφανίστηκαν τόσο σύντομα μετά το τελευταίο περιστατικό επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της κατάστασης του δικτύου ύδρευσης...  Τα συνεργεία του Δήμου βρέθηκαν άμεσα στα σημεία των βλαβώ...

«Είπαμε, μην κοιτάτε συνέχεια προς τον Αστακό...»

«Είπαμε, μην κοιτάτε συνέχεια προς τον Αστακό...» Διαβάσαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης   για μια δημόσια   τοποθέτηση από αυτοδιοικητικό στέλεχος ότι η Δημοτική Αρχή «κοιτάει συνέχεια προς τον Αστακό», που μας προκαλεί προβληματισμό.   Όχι γιατί κάποιος δεν έχει δικαίωμα στην κριτική, αλλά γιατί η συγκεκριμένη άποψη απέχει από την πραγματικότητα που βιώνουν οι δημότες. Ο Μύτικας είναι μια περιοχή με ιδιαίτερη σημασία για τον Δήμο μας. Αποτελεί τουριστικό προορισμό, διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα και δικαιολογημένα βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, δεν είναι ούτε ξεχασμένος ούτε εγκαταλελειμμένος. Έχει δεχθεί έργα, παρεμβάσεις, συντηρήσεις και συνεχή παρουσία δημοτικών συνεργείων, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και την αναβάθμιση των υποδομών του. Αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να αμφισβητήσει ένας καλοπροαίρετος παρατηρητής. Γι’ αυτό και όταν ακούγονται παράπονα ότι ο Μύτικας «αδικείται», ...

Τραγική κατάληξη στο τροχαίο στα Πηγάδια Ξηρομέρου – Νεκρός ο 25χρονος δικυκλιστής

Τραγική κατάληξη είχε το σοβαρό τροχαίο που σημειώθηκε νωρίτερα στα Πηγάδια Ξηρομέρου, καθώς ο 25χρονος οδηγός της μοτοσικλέτας έχασε τη ζωή του. Τραγική κατάληξη είχε το σοβαρό τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ στα Πηγάδια Ξηρομέρου, με θύμα έναν 25χρονο δικυκλιστή. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο νεαρός οδηγός, κάτω από συνθήκες που ερευνώνται, έχασε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας του και εξετράπη της πορείας του. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η μοτοσικλέτα φέρεται να κατέληξε σε βραχώδες σημείο εκτός του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 25χρονου. Τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές, ενώ η είδηση έχει προκαλέσει θλίψη στην τοπική κοινωνία.

Αστακός: ούτε μια δημόσια συγνώμη ...

  Αστακός: Νέες βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης – Συνεχίζεται η ταλαιπωρία των κατοίκων Με αμείωτο ρυθμό και σχεδόν καθημερινά καταγράφονται νέες βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης του Αστακού, προκαλώντας έντονα προβλήματα στην υδροδότηση και δικαιολογημένη αγανάκτηση στους κατοίκους. Σήμερα, σειρά είχε πάλι η περιοχή Γυφτοκάλυβα, όπου σημειώθηκε νέα βλάβη, με τις σχετικές φωτογραφίες να μας έχουν αποσταλεί από αναγνώστες που βρέθηκαν στο σημείο. Οι διακοπές νερού και η χαμηλή πίεση έχουν πλέον γίνει μια δυσάρεστη καθημερινότητα για τους δημότες του Αστακού, οι οποίοι βλέπουν το πρόβλημα να επαναλαμβάνεται χωρίς να διαφαίνεται ουσιαστική λύση. Αυτό που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια είναι η απουσία επίσημης ενημέρωσης προς τους πολίτες. Όπως επισημαίνουν κάτοικοι, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει ανακοίνωση για τις βλάβες και τις διακοπές υδροδότησης, ώστε να μπορούν να προγραμματίσουν τις ανάγκες τους και να γνωρίζουν πότε αναμένεται η αποκατάσταση. Παράλληλα, πολλο...

Δήμαρχος Ξηρομέρου :Θα χρηματοδοτηθεί και ο βιολογικός καθαρισμός Αστακού

  Με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη, εκδόθηκε πρόσκληση του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», στον άξονα της διαχείρισης λυμάτων,με στόχο τη θωράκιση της δημόσιας υγείας και του φυσικού περιβάλλοντος. Η δράση στοχεύει στην υλοποίηση έργων κατασκευής-βελτίωσης-αναβάθμισης του δικτύου αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συγκεκριμένα, θα χρηματοδοτηθούν έργα συλλογής, μεταφοράς και επεξεργασίας λυμάτων σε οικισμούς, όπως Ζαχάρω, Κάτω Αχαΐα και Αστακού. Επιπλέον, το έργο καλύπτει την επέκταση και λειτουργική αναβάθμιση του αυτόνομου δικτύου και της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία εξυπηρετούν τόσο τις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος όσο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας ,κο Νεκτάριο Φαρμάκη και την Διαχειριστική Αρχή Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων-Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα», για την συνεργασία και την υποστήριξη...